iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone Navigatie (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f83/iphone-navigatie/)
-   -   Navigon: Navigon Select functioneert alleen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f83/iphone-navigatie/90614-navigon-select-functioneert-alleen.html)

hvschie 08-05-11 21:54

Navigon Select functioneert alleen
 
Als ik Navigon Select opstart op mijn iPhone, krijg ik de volgende melding:
Deze versie van Navigon Select functioneert alleen in combinatie met een T-Mobile NL contract.
Ik vermoed dat dit is ontstaan nadat ik de laatste update heb geinstalleerd. Verwijderen en opnieuw installeren van de App maakt geen verschil. Heeft iemand dit al eens eerder gezien?

ballegooier 08-05-11 22:37

Vreemd, want je gebruikt zeer waarschijnlijk wel degelijk een t-mobile simkaart?
Werkt je data verbinding verder naar behoren? (aangezien er af en toe een heel klein data pakketje heen en weer gaat naar een server om te checken of je idd een t-mobile simkaart hebt)

hvschie 09-05-11 08:52

Navigon Select functioneert alleen ....
 
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ballegooier (Bericht 671807)
Vreemd, want je gebruikt zeer waarschijnlijk wel degelijk een t-mobile simkaart?
Werkt je data verbinding verder naar behoren? (aangezien er af en toe een heel klein data pakketje heen en weer gaat naar een server om te checken of je idd een t-mobile simkaart hebt)

Ik gebruik wel gewoon de T-mobile SIM kaart. Data verbinding werkt normaal, daar ligt het dus ook niet aan. Ik heb eerder Navigon ge-update (1 week geleden geloof ik) maar daarna niet meer gebruikt. Nadat ik gisteren het OS naar versie 4.3.3 heb gebracht, en even wilde testen of mijn Navigon nog werkt voordat ik deze week naar Italie vertrek, kreeg ik deze melding. Wat dus de direkte oorzaak ik geweest, de update van Navigon of het OS update, dat kan ik niet meer nagaan.

hvschie 09-05-11 09:28

Inmiddels Navigon gebeld, zij kennen het probleem niet en verwijzen mij verder door naar T-mobile. De software controleert of je op het T-mobile netwerk zit en een SIM kaart hebt.
De Helpdesk van T-mobile kent het probleem niet en adviseerde om de netwerk instellingen opnieuw in te laten stellen.
Deze laatste aktie heeft geen effect gehad.

G1Sheoratan 18-05-11 23:26

Deze versie van NAVIGON select functioneert alleen in combinatie met een T-Mobile Nederland contract voor mobiele telefonie. Deze kan niet met de SIM-kaart in deze mobiele telefoon worden gebruikt.
Sim al eens uit gehaald en ingedaan, app afgehaald en weer gedownload (zowel op iPhone en een keer via itunes), netwerkinstellingen enz.
Ik kan dus geen gebruik maken van NAVIGON, iemand met hetzelfde probleem?

ballegooier 19-05-11 08:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door G1Sheoratan (Bericht 675085)
Deze kan niet met de SIM-kaart in deze mobiele telefoon worden gebruikt.

Wat voor sim heb je dan?

Edit: kan het misschien te maken hebben dat jullie Navigon Select al langer dan de gestelde termijn gebruiken? Volgens mij zit er een tijdslimiet op van 1 of 2 (?) jaar, daarna is het feest afgelopen en zul je de betaalde versie moeten aanschaffen, als je Navigon wilt blijven gebruiken...

MAJDijkstra 19-05-11 11:19

Ik heb hetzelfde probleem (zie mijn quote 'van kastje naar de muur'). Heb pas een halfjaar een t-mobile abbonement, dus absoluut nog recht op de gratis Navigon app. Vervelende is dat zowel Navigon als t-mobile de schuld bij de ander legt, maar er niets opgelost wordt. En ondertussen maar klanten werven door hen gratis navigatie in het vooruitzicht te stellen... Ik ga maar een betaalde app aanschaffen denk ik, maar nooit meer Navigon!

rober 19-05-11 12:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ballegooier (Bericht 675123)
Wat voor sim heb je dan?

Edit: kan het misschien te maken hebben dat jullie Navigon Select al langer dan de gestelde termijn gebruiken? Volgens mij zit er een tijdslimiet op van 1 of 2 (?) jaar, daarna is het feest afgelopen en zul je de betaalde versie moeten aanschaffen, als je Navigon wilt blijven gebruiken...

Daar heeft het niet mee te maken.
Als je namelijk een in-app aanschaf hebt gedaan, is het onbeperkt bruikbaar (zoalng je bij T-mobile bent)
Ik heb het europapakket een tijd geleden aangeschaft en zou het dus moeten kunnen blijven gebruiken.

Ondertussen zijn ze er bij T-mobile wel aan het werken.
Via hun forum heb ik het verzoek gekregen een screenshot te mailen van de foutmelding, waarop tevens te zien is dat je via t-mobile netwerk belt.
Dat heb ik gedaan en nu afwachten.

Ik hoop dat ze snel een oplossing vinden want volgende week ga ik op vakantie en dan heb ik hem hard nodig. :D

ballegooier 26-05-11 09:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door rober (Bericht 675173)
Daar heeft het niet mee te maken.
Als je namelijk een in-app aanschaf hebt gedaan, is het onbeperkt bruikbaar (zoalng je bij T-mobile bent)
Ik heb het europapakket een tijd geleden aangeschaft en zou het dus moeten kunnen blijven gebruiken.
...

Klopt, je hebt gelijk. Je voldoet dus aan de alle voorwaarden....
Heb je inmiddels al een oplossing?
Je bent niet de enige, zag ik een draadje hiernaast...

rober 26-05-11 15:16

En er is een oplossing.
Vandaag las ik dit op het forum van T-Mobile:

Citaat:

We hebben ondertussen een update ontvangen en er wordt aangegeven dat de Wi-Fi functie aan stond toen Navigon gebruikt is. (Het gaat om de Wi-Fi functie zelf die aan staat, niet per se om een verbinding met een Wi-Fi netwerk) Als Wi-Fi aan staat dan kan er niet gecontroleerd worden dat het een iPhone is in combinatie met een T-Mobile simkaart.
Ik heb het uitgeprobeerd en het werkt inderdaad weer.
Dus je moet expliciet je Wi-Fi verbinding uitzetten.

ballegooier 26-05-11 15:32

Hm. Beetje houtje-touwtje oplossing (als in: lijkt mij vervelend).
Overigens, wel logisch te verklaren, eigenlijk (achteraf :))

rober 26-05-11 15:47

Tja, wat zal ik er van zeggen.
Voor de update was dit probleem er niet en had ik de Wi-Fi altijd aan staan, dus...
Ik ben al lang blij dat hij het weer doet, aangezien ik hem overmorgen hard nodig heb voor een flinke buitenland trip. :cool:

evavdkamp 01-06-11 15:33

Ik heb sinds 3 weken een iphone en t-mobile. Navigon heb ik sinds gisteren. Ook ik kan het programma niet gebruiken en krijg bovenstaande foutmeldibg. Wi-fi uitzetten wrrkt gelaas ook niet, wat te doen?

MAJDijkstra 02-06-11 09:48

Beste mensen, ook bij mij helpt het uitzetten van de Wi-Fi niet hoor. Blijf dezelfde rotmelding krijgen: de Tmobile select (Navigon) app herkent mijn simkaart niet als zijnde van Tmobile. Ik vind het zo zoetjesaan mooi geweest. Ik gebruik nu Waze. Ben van plan om op korte termijn een navigatie-app van TomTom aan te schaffen. En mijn volgende telefooncontract geen Tmobile meer!

iBen 10-06-11 15:20

Ik ben ook al dagen bezig met dit probleem.
Advies T-mobile nieuwe Simkaart GEEN RESULTAAT
volgende oplossing T-Mobile Volledig herstel HALVE DAG WERK GEEN RESULTAAT
Weer contact met T-Mobile SCHULD LIGT BIJ NAVIGON MOEST ZELF MET HUN CONTACT OPNEMEN.

Overigens op een zeer correcte wijze geholpen maar geen oplossing.Ben zelf nogmaals alles nagegaan en zag dat ik een programma ONAVO had geinstalleerd.
Dit progje beinvloed ook de netwerkinstellingen.
Ik heb dit verwijderd en mijn Navigon werkt weer.
Misschien is dit voor meer leden de oplossing.

Groeten en succes

G1Sheoratan 12-06-11 01:31

Oplossing van iBen werkt!
Eerst Navigon geprobeerd, zelfde melding. Vervolgens Onavo (Data Shrink) verwijderd.
En Navigon weer geopend; Navigon werkt weer.
Dussss waarschijnlijk hebben de personen met deze melding Onavo geinstalleerd.

tedjevanes 23-08-11 23:08

Navigon Select
 
Ja gebruik je Onavo dan zal Navigon van T-Mobile niet werken vanwege de wijziging die je in je profiel aanbrengt. Je moet dus eerst het Onavo profiel van je Iphone verwijderen en daarna Onavo zelf. Even opnieuw je telefoon opstarten en voila, Navigon werkt weer.

Guest-20200318123645 20-10-11 11:03

Ik kan ook bevestigen dat deze oplossing werkt. Ik dacht eerst dat het te maken had met het simlockvrij maken van mijn iPhone wat van T-Mobile eerder dit jaar kon. Dank, iBen!

(Alleen jammer van de storing die op dit moment gaande is :rolleyes:)

hvschie 21-10-11 16:56

Opgelost en ook weer niet
 
Inderdaad helpt het om het profiel van Onavo te verwijderen. Hierna werkt Navigon weer als vanouds. Het is echter zonde dat Onavo hiervan de oorzaak is, het scheelt je vele euro's als je gebruik maakt van Onavo in het buitenland. Eens kijken wat Onavo hier op te zeggen heeft.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:13.