//

Vergulde iPhone 5(s) kabel, voordeel?

Vergulde iPhone 5(s) kabel, voordeel? discussie in iPhone accessoires en onderdelen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hoi, Ik zie wel vaker eens staan dat je een vergulde (gouden) iPhoner kabel kunt kopen en dat die dan meestal ook iets duurder zijn. ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone accessoires en onderdelen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 18-02-14, 20:05
Cliffiphone4's schermafbeelding
Cliffiphone4 Cliffiphone4 is offline
• iOS 9.3.2
• 9.3.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2011
Locatie: Zuid-Limburg
Berichten: 272
Standaard Vergulde iPhone 5(s) kabel, voordeel?

Hoi,

Ik zie wel vaker eens staan dat je een vergulde (gouden) iPhoner kabel kunt kopen en dat die dan meestal ook iets duurder zijn. Maar wat ik me af vraag, heeft een vergulde kabel een voordeel of iets dergelijks, of betaal je gewoon puur voor de kleur meer geld?

Misschien een gekke vraag, maar kan nergens antwoorden vinden dus vraag ik het gewoon eens.

Groeten,
Cliff
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 18-02-14, 20:41
yukhalilsel yukhalilsel is offline
• iOS 10.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2012
Locatie: Haarlem
Berichten: 415
Standaard

Als de kabels van de iphone niet verguld zijn, maar toch meegeleverd worden, kan je ervanuitgaan dat verguld geen toegevoegde waarde zal hebben.. Pas wanneer je in een omgeving zit met zeer zware interferentie van andere apparaten, dan zou het een voordeel kunnen hebben. Dit is een marketingtruuc
  #3  
Oud 19-02-14, 17:26
RWK's schermafbeelding
RWK RWK is offline
• iOS 1.0.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: root
Berichten: 1.322
Standaard

Klopt, het is mooi voor de oog. Werkelijk zit er een kleurtje overheen. Je kan beter gewoon andere kabels halen i.p.v. de vergulde tenzij je ze spotgoedkoop ergens kan krijgen.
  #4  
Oud 19-02-14, 17:55
Richu75 Richu75 is offline
• iOS 9.3.1
• 9.3.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2013
Berichten: 177
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door yukhalilsel Bekijk bericht
Als de kabels van de iphone niet verguld zijn, maar toch meegeleverd worden, kan je ervanuitgaan dat verguld geen toegevoegde waarde zal hebben.. Pas wanneer je in een omgeving zit met zeer zware interferentie van andere apparaten, dan zou het een voordeel kunnen hebben. Dit is een marketingtruuc
Huh? Interferentie kan je niet voorkomen door een ander geleidend materiaal te gebruiken.

De reden voor gouden of vergulde connectors is dat goud niet of nauwelijks oxideert. En daarnaast natuurlijk voor de patsfactor.

Wil je betere geleiding kun je beter zilver nemen. Zelfs het alom gebruikte koper geleid beter als goud. Nadeel is dat deze twee metalen oxideren.

Over een ding zijn we het eens: het is een marketingtruc.
  #5  
Oud 19-02-14, 18:15
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Richu75 Bekijk bericht
Wil je betere geleiding kun je beter zilver nemen. Zelfs het alom gebruikte koper geleid beter als goud.
Klopt als een bus:

Zilver geleidt het beste (16·10-9 Ohm/meter)
Gevolgd door koper (17·10-9 Ohm/meter)
Gevolgd door goud (22·10-9 Ohm/meter)

10-9 is 10 tot de -9de macht. Krijg dat op dit forum niet voor mekaar om dat correct weer te geven.

Goud als geleider wordt alleen gebruikt als oxidatie ongewenst is.
  #6  
Oud 19-02-14, 18:42
Cliffiphone4's schermafbeelding
Cliffiphone4 Cliffiphone4 is offline
• iOS 9.3.2
• 9.3.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2011
Locatie: Zuid-Limburg
Berichten: 272
Standaard

Bedankt voor jullie antwoorden! Dus, eigenlijk geen meerwaarde en is buiten het zicht misschien niet beter/mooier?
  #7  
Oud 19-02-14, 18:49
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cliffiphone4 Bekijk bericht
Dus, eigenlijk geen meerwaarde en is buiten het zicht misschien niet beter/mooier?
Zelfs de afscherming is slechter dan zilver of koper.
  #8  
Oud 19-02-14, 19:33
yukhalilsel yukhalilsel is offline
• iOS 10.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2012
Locatie: Haarlem
Berichten: 415
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Richu75 Bekijk bericht
Huh? Interferentie kan je niet voorkomen door een ander geleidend materiaal te gebruiken.
Hmm, my bad. Zal waarschijnlijk komen doordat ik verguld altijd met extra goed shielded associeer
Citaat:

De reden voor gouden of vergulde connectors is dat goud niet of nauwelijks oxideert. En daarnaast natuurlijk voor de patsfactor.
Dat vind ik altijd raar.. Ik persoonlijk pats altijd met het feit dat je bij mij thuis geen enkel kabel kan zien. Heb alles netjes weggewerkt. Dat vind ik eerder een patsfactor
Citaat:

Over een ding zijn we het eens: het is een marketingtruc.
Amen
  #9  
Oud 20-02-14, 01:03
Cliffiphone4's schermafbeelding
Cliffiphone4 Cliffiphone4 is offline
• iOS 9.3.2
• 9.3.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2011
Locatie: Zuid-Limburg
Berichten: 272
Standaard

oké dan snap ik het, absoluut geen meerwaarde om er een te kopen.
Weer wat geleerd Thanks mannen
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
VGA kabel + Camera USB kabel 3GS Rob44G iPhone accessoires en onderdelen 0 21-04-12 01:19
XL Voordeel Pascale_P Overige providers Nederland 47 04-10-10 16:23
Nep Iphone ontvangen van I voordeel hansvanmale Koopinformatie Nederland 5 14-09-10 09:03
iPhone met of zonder abonnement, het grote voordeel.. Iron` Overige providers Nederland 1 04-09-09 10:05

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:02.