Vergulde iPhone 5(s) kabel, voordeel? discussie in iPhone accessoires en onderdelen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hoi, Ik zie wel vaker eens staan dat je een vergulde (gouden) iPhoner kabel kunt kopen en dat die dan meestal ook iets duurder zijn. ...
|
Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Berichten van vandaag | Zoeken |
|
||||
|
||||
Vergulde iPhone 5(s) kabel, voordeel?
Hoi,
Ik zie wel vaker eens staan dat je een vergulde (gouden) iPhoner kabel kunt kopen en dat die dan meestal ook iets duurder zijn. Maar wat ik me af vraag, heeft een vergulde kabel een voordeel of iets dergelijks, of betaal je gewoon puur voor de kleur meer geld? Misschien een gekke vraag, maar kan nergens antwoorden vinden dus vraag ik het gewoon eens. Groeten, Cliff |
|
|
Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)
|
|
|||
|
|||
Als de kabels van de iphone niet verguld zijn, maar toch meegeleverd worden, kan je ervanuitgaan dat verguld geen toegevoegde waarde zal hebben.. Pas wanneer je in een omgeving zit met zeer zware interferentie van andere apparaten, dan zou het een voordeel kunnen hebben. Dit is een marketingtruuc
|
|
||||
|
||||
Klopt, het is mooi voor de oog. Werkelijk zit er een kleurtje overheen. Je kan beter gewoon andere kabels halen i.p.v. de vergulde tenzij je ze spotgoedkoop ergens kan krijgen.
|
|
|||
|
|||
Citaat:
De reden voor gouden of vergulde connectors is dat goud niet of nauwelijks oxideert. En daarnaast natuurlijk voor de patsfactor. Wil je betere geleiding kun je beter zilver nemen. Zelfs het alom gebruikte koper geleid beter als goud. Nadeel is dat deze twee metalen oxideren. Over een ding zijn we het eens: het is een marketingtruc. |
|
|||
|
|||
Citaat:
Zilver geleidt het beste (16·10-9 Ohm/meter) Gevolgd door koper (17·10-9 Ohm/meter) Gevolgd door goud (22·10-9 Ohm/meter) 10-9 is 10 tot de -9de macht. Krijg dat op dit forum niet voor mekaar om dat correct weer te geven. Goud als geleider wordt alleen gebruikt als oxidatie ongewenst is. |
|
||||
|
||||
Bedankt voor jullie antwoorden! Dus, eigenlijk geen meerwaarde en is buiten het zicht misschien niet beter/mooier?
|
|
|||
|
|||
|
|
|||
|
|||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|
||||
|
||||
oké dan snap ik het, absoluut geen meerwaarde om er een te kopen.
Weer wat geleerd Thanks mannen |
Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) |
|
Soortgelijke discussies |
||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
VGA kabel + Camera USB kabel 3GS | Rob44G | iPhone accessoires en onderdelen | 0 | 21-04-12 01:19 |
XL Voordeel | Pascale_P | Overige providers Nederland | 47 | 04-10-10 16:23 |
Nep Iphone ontvangen van I voordeel | hansvanmale | Koopinformatie Nederland | 5 | 14-09-10 09:03 |
iPhone met of zonder abonnement, het grote voordeel.. | Iron` | Overige providers Nederland | 1 | 04-09-09 10:05 |
|
|