OV-chipkaart in iPhone-case discussie in iPhone accessoires en onderdelen forum; ( verdwijnt na registratie ) Wie heeft een oplossing voor dit probleem? Ik heb van de week de Case Mate Pop! ID gekocht om mijn bankpas en OVchipkaart erin kwijt ...
|
Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Berichten van vandaag | Zoeken |
|
|||
|
|||
OV-chipkaart in iPhone-case
Wie heeft een oplossing voor dit probleem?
Ik heb van de week de Case Mate Pop! ID gekocht om mijn bankpas en OVchipkaart erin kwijt te kunnen en vooral wat de OV-chipkaart betreft, deze te gebruiken zonder hem uit het hoesje te moeten halen. Helaas blijkt de chipkaart niet in het hoesje te werken. Ligt niet aan het hoesje maar aan de iPhone => Als het pasje aan de voorkant van de telefoon wordt gehouden werkt deze wel. Weet iemand dus toevallig hoe dit opgelost kan worden? |
|
|
Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)
|
|
||||
|
||||
Waarom ligt het dan niet aan het hoesje?
Hoe heb je dit getest?
|
|||
|
|||
Telefoon en OV-chipkaart beide uit het hoesje.
* OVchipkaart los tegen de lezer: werkt perfect * OVchipkaart aan de voorkant van de telefoon (scherm) en dan tegen de lezer (lezer-chipkaart-telefoon): werkt perfect *OVchipkaart aan de achterkant van de telefoon en dan tegen de lezer (lezer-chipkaart-telefoon) werkt niet. Dit overigens ook met een andere OV-chipkaart geprobeerd... geen resultaat. Ik was toevallig aan het googlen en las dat bij Samsung telefoons hetzelfde probleem geldt. Alleen kun je daar de NFC-optie uitzetten. Maar dit heeft de iPhone niet (dat ik weet)... |
|
||||
|
||||
De iPhone heeft helemaal geen NFC...
Al je tests waren dus zonder hoesje? |
|
|||
|
|||
Eerst heb ik het bij een toegangsdeur geprobeerd (mijn ov-chipkaart is ook toegangspas op mijn werk) en later heb ik het ook in 2 trams geprobeerd.
Toen dat niet werkte, heb ik wat ik in de vorige post heb genoemd gedaan zonder hoesje. |
|
||||
|
||||
Raar; dat zou betekenen dat er een stoorzender in de iPhone zit die maar 1 kant op zendt?
|
|
|||
|
|||
Ik denk het. Ik zal wel een hoesje die specifiek voor RFIDpasjes is maar ja daar heb ik op dit moment weinig aan.
|
|
|||
|
|||
|
|
|||
|
|||
Dit werkt ook niet voor mij. Ik heb een ozuka 0.3 case met pocket. Ik moet altijd mijn OV uit de pasjeshouder halen.
|
|
|||
|
|||
|
|
|||
|
|||
Dat hoesje schijnt wel rekening te houden met de oscillatoren in een iPhone:
Citaat:
|
|
|||
|
|||
Op zich een prima hoesje. Het probleem is dat ik mijn ov-chipkaart ook regelmatig uit het hoesje nodig heb en ik wil ook mijn bankpas in kwijt. Dus daarom is het hoesje wat ik in de vorige post heb gestuurd niet echt iets voor mij.
|
|
|||
|
|||
Dag Nathaniel,
interessant probleem. Ik ben ook op zoek naar een case gecombineerd met OV-chipkaart vakje. De stealth van Hex ($ 35,-) vind ik een prima oplossing kost alleen 30 euro om hem te laten opsturen. Reden voor mij om nog even verder te zoeken. Vraag: Heb je in de Case Mate Pop al eens een stukje aluminium folie aangebracht tussen de OV-kaart en de rug van de iPhone? Ik ben erg benieuwd of de OV-kaart dan wel werkt. Wil je me dit nog even laten weten? Alvast dank! Laatst gewijzigd door simcha07; 13-06-14 om 17:34. |
|
|||
|
|||
In een hoesje waar de kaart tegen de Iphone aanligt werkt het bij mij ook niet . In een andere hoes waar een schot tussen zit dus een 2mm afstand doet hij het wel. rararara leren hoesjes
|
Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) |
|
|
|