//

Hoe zie je of een onderdeel origineel is?

Hoe zie je of een onderdeel origineel is? discussie in iPhone accessoires en onderdelen forum; ( verdwijnt na registratie ) Zoals de titel aangeeft --> hoe zie je of een onderdeel origineel is? Het gaat hierbij dan vooral om bv. een scherm van een iphone ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone accessoires en onderdelen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 29-10-14, 17:41
Appleuser Appleuser is offline
• iOS 7.0.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2014
Berichten: 53
Standaard Hoe zie je of een onderdeel origineel is?

Zoals de titel aangeeft --> hoe zie je of een onderdeel origineel is?

Het gaat hierbij dan vooral om bv. een scherm van een iphone 5 die is gerepareerd door een onafhankelijke reparateur.

Nu is alles wat door een externe (buiten Apple om) in of op je Apple product is gezet per definitie "niet origineel", maar wat is doorgaans hetgeen wat hier het dichtste bij komt? En hoe kan je dit controleren, liefste zonder je telefoon los te schroeven?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 30-10-14, 19:11
suzuki2002 suzuki2002 is offline
• iOS 8.1.2
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2012
Locatie: Gelderland
Berichten: 1.359
Standaard

Als jij niet kan zien dat het niet origineel is. Dan snap ik je vraag eigenlijk niet.
  #3  
Oud 30-10-14, 19:16
Appleuser Appleuser is offline
• iOS 7.0.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2014
Berichten: 53
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suzuki2002 Bekijk bericht
Als jij niet kan zien dat het niet origineel is. Dan snap ik je vraag eigenlijk niet.
Het ligt misschien iets algemener, ik heb namelijk niet mijn scherm laten vervangen o.i.d. Ik ben alleen benieuwd naar wat voor soorten onderdelen er op de markt te verkrijgen zijn en wanneer een onderdeel wordt bestempeld met origineel.

Zo zie je veel onafhankelijke bedrijven adverteren met "enkel originele onderdelen" die zij gebruiken, echter komt er af en toe uit de recensies naar voren dat dit niet het geval blijkt te zijn.
  #4  
Oud 02-11-14, 10:07
suzuki2002 suzuki2002 is offline
• iOS 8.1.2
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2012
Locatie: Gelderland
Berichten: 1.359
Standaard

Ga er maar van uit dat wanneer jou iphone wordt gerepareerd door een reseller dat dit met niet originele onderdelen gebeurdt.

Als deze wel met originele onderdelen wordt gerepareerd zijn dit refurbished onderdelen en die zijn erg schaars .


Er zijn vele kwaliteiten onderdelen op de markt van bagger tot goed .

Hoe je voor je zelf kan bepalen welk type cq klasse scherm hebt :

Leg je eigen iphone naast die van een ander .
Start ze beide tegelijkertijd op .
Kijk naar het lcd scherm van beide en let op de de kleur van het zwart . Wijken deze erg af van elkaar enz enz .
Druk op beide schermen met je vinger dusdanig tot je ziet dat het lcd verkleurd . Zal bij mindere kwaliteit scherm sneller verkleuren .
Pak een zaklamp en schijn terhoogte van oordpeaker daar zit je lichtdoorlaat van je proximity sensor. Hoe beter deze te zien is des te minder kwaliteit heeft het scherm .
Ook kan je dan het kleurverschil zien tussen het origineel en jou gerepareerde scherm .


Dit zijn zo ongeveer de punten die je zelf kan controleren van buitenaf


Laat maar weten wii zijn allen geintereseerd naar jou uitkomst .
  #5  
Oud 19-11-14, 18:00
Appleuser Appleuser is offline
• iOS 7.0.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2014
Berichten: 53
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suzuki2002 Bekijk bericht
Laat maar weten wii zijn allen geintereseerd naar jou uitkomst .
Ten eerste bedankt voor de reactie en hulp, dit heeft mij al op weg geholpen.

Ik heb wat rond gezocht en heb een bedrijf gevonden die claimt aan veel reparatiebedrijven in NL onderdelen te leveren. Ik ga even kijken of ik wat meer te weten kan komen over de verschillende soorten kwaliteit onderdelen.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone 4s gerepareerd met niet origineel onderdeel Ricard00 iPhone algemeen 5 15-01-13 15:02
iPhone: Hoe zie je of een iphone gejailbreakt is Globox Jailbreak 5 09-08-10 21:04

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:58.