iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone accessoires en onderdelen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f30/iphone-accessoires-onderdelen/)
-   -   AV kabel werkt niet (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f30/iphone-accessoires-onderdelen/18119-av-kabel-werkt-niet.html)

Lorsk8 04-08-08 00:33

AV kabel werkt niet
 
Hey,
Ik heb voor weinig een zelfde soort kabel als dit gekocht:
AV kabel voor iPod

Het enige probleem is nu dat hij het niet doet, ook niet in de dock en ook niet op een Nano 3G. Moet er hiervoor een speciale instelling aanstaan o.i.d. of moet ik gewoon een normale aanschaffen met een dock connector erop?

Lorsk8 08-08-08 11:56

AV-Kabel werkt niet met dock
 
Hey,
Ik heb vandaag mijn AV-Kabel binnen, hij is niet officieel maar werkt wel als een zonnetje :cool:. Echter als ik hem in mijn dock zet (geen universal dock, gewoon de dock die ik bij mn iPhone heb gekregen), werkt hij niet. Is dit ook bij de originele kabel?? Gaat hij wel werken bij een universal dock??

Alvast bedankt

Bomans 08-08-08 12:00

https://forum.iculture.nl/images/icons/icon2.gif samengevoegd.

Lorsk8 17-08-08 18:04

Hey,
Ik ben nu geupgrade naar firmware 2.0 met mijn iPhone first gen. Als ik nu een filmpje afspeel doet hij het de eerste paar seconde perfect, maar daarna zegt hij dat deze Accessoire niet voor de iPhone is en vraagt hij of ik flightmode aan wil zetten. Is dit ook bij de originele kabel of is het gewoon een bug van deze firmware??

Bedankt

annejan 26-08-08 15:56

heb hetzelfde probleem. heb een niet-officiele AV kabel voor de iPhone die niet werkt, op m'n iPod video 30gb werktie wel perfect...
Ook een niet-officiele lader voor de iPod werkt op de iPhone niet... Iemand een oplossing?

Lorsk8 26-08-08 17:07

Tja, welkom bij de club :P. Ik heb ook al geprobeerd vuil uit de stekkers van de av-kabel en de iPhone te blazen, maar heeft niks opgeleverd. Ik merk nu ineens wel dat het langer duurt voordat ik de melding krijg dat de kabel niet voor de iPhone bestemd is..

conimus 26-08-08 20:33

AV kabel voor iPhone 3G
 
Ik ben sinds eind juli in het bezit van een iPhone 3G 8GB met een T-Mobile abonnement,
Nu wil ik een av kabel aanschaffen, echter vraag ik mij af of deze gaat werken met dit toestel?
Ik zag namelijk een filmpje op internet met instellingen voor tv... Alleen kan ik deze instellingen nergens vinden op dit toestel.

Groeten,

Danny

Lorsk8 26-08-08 22:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door conimus (Bericht 178449)
Ik ben sinds eind juli in het bezit van een iPhone 3G 8GB met een T-Mobile abonnement,
Nu wil ik een av kabel aanschaffen, echter vraag ik mij af of deze gaat werken met dit toestel?
Ik zag namelijk een filmpje op internet met instellingen voor tv... Alleen kan ik deze instellingen nergens vinden op dit toestel.

Groeten,

Danny

Settings > iPod > Onderaan bij TV Out kun je Widescreen en NTSC of PAL instellen.

conimus 26-08-08 23:36

en welke av kabel heb ik dan nodig om de iPhone op de tv aan te sluiten?

Lorsk8 27-08-08 00:26

Waarschijnlijk deze: Apple Store (Nederland) - Apple composite-AV-kabel

Maar ik weet op het ogenblik niet of het gaat werken met een 3G, omdat het er ook niet bij staat..

Lorsk8 27-08-08 20:03

Jammer dat niemand een oplossing hiervoor heeft.. Nou ja, dan maar deze verkopen en 40 euro neerleggen voor een officiele. Erg vervelend van Apple, dat ze alleen hun eigen accessoires willen laten werken :(

iPhonekick 28-08-08 03:20

Oplossing:

AV kabel te koop bij www.isupplies.nl

Riccardo 28-08-08 13:43

Ik krijg volgende week av-kabels binnen die zeker zullen werken met de 3G en de 2.0 firmware. Deze zullen verkocht worden voor 17,95. Mocht je geinteresseerd zijn, pm me dan even.

hababam 04-10-08 13:59

http://2.bp.blogspot.com/_hPh9bHaDvS...NotWorking.PNG


ik krijg deze melding bij firmware 2.1 ... iemand ideetje hoe ik dit kan oplossen ??

annejan 04-10-08 14:39

Hetzelfde
 
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door hababam (Bericht 201925)
ik krijg deze melding bij firmware 2.1 ... iemand ideetje hoe ik dit kan oplossen ??

Heb precies hetzelfde probleem, iemand?

SieteNL 04-10-08 15:34

De niet-officiele AV kabel voor de iPhone/ipod touch werkt inderdaad niet met de nieuwste firmware 2.1. Firmware hiervoor werkt hij prima. Lijkt net alsof apple er iets aan heeft veranderd zodat alleen het orginele spul werkt.

Phil from belgium 07-10-08 09:39

De schurken :eek:
Idem hier, eentje gekocht (Hong Kong) op ebay , vandaag toegekomen... gewoon voor de lol om eens te zien of die AV wel degelijk werkt ... ja hoor , prachtig beeld/geluid gedurende 30 sec (zelfde symptomen als hierboven vermeld).
Het stomme is dat ik afgelopen weekend net was overgegaan naar FW2.1 met de gevolgen van dien :o ... heb dus niet het verschil kunnen zien met FW2.0

De vraag is of er patch uitkomt om dit euvel te verhelpen?

Phil from belgium 16-10-08 14:05

Al een oplossing in de maak om die "chip herkenning" te "omzeilen?
Heb mijn ebay leverancier gecontacteerd, ze waren hier niet van op de hoogte en kunnen aldus niks doen , als soelaas sturen ze een silicone case :-)


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:11.