//

iPhone op oude iPod dock?

iPhone op oude iPod dock? discussie in iPhone accessoires en onderdelen forum; ( verdwijnt na registratie ) Tijdens een opruim actie kwam ik in een doos de dock van mijn oude iPod tegen. Dit was een iPod met zwart/wit scherm, clickwheel en ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone accessoires en onderdelen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 17-09-08, 11:10
InternetRebel's schermafbeelding
InternetRebel InternetRebel is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Zwolle
Berichten: 378
Standaard iPhone op oude iPod dock?

Tijdens een opruim actie kwam ik in een doos de dock van mijn oude iPod tegen. Dit was een iPod met zwart/wit scherm, clickwheel en 20 GB harddisk (was dat 3e gen?). Hoe dan ook; de iPhone lijkt prima te passen in dit dock maar ik durf 'm niet aan te sluiten. Aan dit dock zit naar de gebruikelijke USB connector namelijk OOK nog een Firewire plug aan hetzelfde snoer! Ik ben een beetje bang dat ik misschien mijn iPhone frituur als ik 'm daadwerkelijk aansluit op mijn PowerBook. Weet iemand of je een oud iPod dock kunt gebruiken met de iPhone?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 17-09-08, 11:12
"R"'s schermafbeelding
"R" "R" is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 13.4.1
• 11.0 beta
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Ermelo (Speuld)
Berichten: 705
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door InternetRebel Bekijk bericht
Tijdens een opruim actie kwam ik in een doos de dock van mijn oude iPod tegen. Dit was een iPod met zwart/wit scherm, clickwheel en 20 GB harddisk (was dat 3e gen?). Hoe dan ook; de iPhone lijkt prima te passen in dit dock maar ik durf 'm niet aan te sluiten. Aan dit dock zit naar de gebruikelijke USB connector namelijk OOK nog een Firewire plug aan hetzelfde snoer! Ik ben een beetje bang dat ik misschien mijn iPhone frituur als ik 'm daadwerkelijk aansluit op mijn PowerBook. Weet iemand of je een oud iPod dock kunt gebruiken met de iPhone?
Ik gebruik hier een universal dock voor m'n 3G, het die al eerder gebruikt voor een iPhone 1.0. Werkte keurig hoor, mits aangesloten op de goede voeding uiteraard
  #3  
Oud 17-09-08, 11:50
InternetRebel's schermafbeelding
InternetRebel InternetRebel is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Zwolle
Berichten: 378
Standaard

Bedankt, maar dit dockje is/was dus niet van een iPhone maar van een oude iPod. Ik vind het een beetje 'zorgwekkend' dat er ook een Firewire snoer aan vast zit. Aangezien (voor zover ik weet) je een iPhone niet via Firewire kan syncen vraag ik me af hoe het zit met de interne bedrading voor de voeding enzo. Maar misschien moet ik maar gewoon de gok wagen of anders eens kijken of ik bij Apple ergens de technische specificaties kan vinden over de pins van de connector. Dit is namelijk aan de kant van de iPod/iPhone wel exact hetzelfde om te zien.
  #4  
Oud 19-09-08, 19:45
Dennisf Dennisf is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 131
Standaard

Je iPhone opladen met een firewire kabel is superschadelijk heb ik begrepen. Niet doen dus.
  #5  
Oud 07-10-08, 02:58
InternetRebel's schermafbeelding
InternetRebel InternetRebel is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Zwolle
Berichten: 378
Standaard

Beetje late aanvulling, maar kwam dit topic ineens weer tegen...

Onder het mom van: "no guts no glory" heb ik de iPhone maar gewoon in het dock geparkeerd en kreeg direct een melding op de iPhone dat deze hardware hier niet geschikt voor was. Wel netjes dus. De kabel direct aan de iPhone sluiten (zonder dockje) werkt overigens wel gewoon. Het "probleem" is dus puur het voetje van de dock.

Ik heb overigens niet geprobeert om de iPhone via de FireWire kabel aan te sluiten. Via de USB werkt het dus verder onnodige risico nemen vond ik nou ook weer niet nodig. ;-) Maar het is wel handig dat ik nu een kabel permanent aan de computer kan houden en de andere gewoon in de voeding aan de muur.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Laadspanning iphone 3g icm oude ipod-dock backdraft iPhone algemeen 3 24-12-08 17:55
Oude dock iPhone past niet voor de 3G versie colliehome Chat en geruchten 2 17-06-08 11:35
ipod touch dock (new style dock) in 1.1.3 hsl iPhone algemeen 3 10-02-08 22:28
Ipod Touch dock achtergrond op iphone? Lau iPhone algemeen 10 21-11-07 21:35

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:59.