//

Speakers aansluiten op iPhone

Speakers aansluiten op iPhone discussie in iPhone accessoires en onderdelen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hoi, ik heb in de badkamer 2 vochtbestendige speakers ingebouw. Eentje bij het bad en eentje in het plafond boven de douche. Muziekliefhebbers ja... Nu ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone accessoires en onderdelen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 04-10-10, 23:57
mvveelen's schermafbeelding
mvveelen mvveelen is offline
• iOS 11.2
• 7.1.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Nov 2008
Locatie: Hoorn NH
Berichten: 1.166
Standaard Speakers aansluiten op iPhone

Hoi,

ik heb in de badkamer 2 vochtbestendige speakers ingebouw. Eentje bij het bad en eentje in het plafond boven de douche. Muziekliefhebbers ja...
Nu had ik altijd een cheapo stereosetje van de Karwei op de slaapkamer staan en daar liepen dan de kabeltjes naartoe. Kon kiezen tussen radio of een CD.

Maarja, enkele iPhones en iPods later wil ik toch liever m'n iPhone op de speakers aan kunnen sluiten (of eigenlijk andersom dus ).

Ik heb een verloopje van mini-jackplug naar 2 tulp aansluitingen en daarop heb ik weer met tulp aansluitingen (vrouwtjes) de speakers aangesloten (beetje dit idee : http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.42885 maar dan met tulp aansluitingen). Ik heb geluid.....maar.....niet echt hard (genoeg) als hij voluit staat.

Wat kan ik doen om dit op een simpele manier op te lossen. Zijn er andere kabels in de handel (zat al aan deze te denken : http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.14393 maar dan heb je een versterker nodig) ? Of moet ik al aan iets anders gaan denken zoals een dock (ik heb ze nog niet gezien met de mogelijkheid om externe speakers op aan te sluiten) ?

Iemand tips voor me, zodat ik tijdens het badderen en/of douchen lekker van de muziek kan genieten ?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 05-10-10, 00:12
xa4cornelis xa4cornelis is offline
• iOS 7.0
• 7.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 94
Standaard

Uhm ja leuk idee, speakers hebben een versterker nodig, soms zit die ingebouwd (actieve speaker) meestal via een versterker in BV je hifi set (passieve) als je cheapo setje nou over een line in beschikt ben je klaar, want op de manier hoe het nu zit zal het niks worden helaas.

Heb je vragen, hoor ik het wel
  #3  
Oud 05-10-10, 00:15
mvveelen's schermafbeelding
mvveelen mvveelen is offline
• iOS 11.2
• 7.1.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Nov 2008
Locatie: Hoorn NH
Berichten: 1.166
Standaard

Ik zal nog es kijken, maar volgens mij zit er geen line-in op de stereo. Ja, zat meer te denken aan een soort dock met ingebouwde versterker en speaker-aansluitingen. Maar zoals gezegd heb ik die nog niet kunnen vinden.

Dan misschien toch maar een ander simpel stereosetje zoeken die wel een line-in heeft. Maarja, liever een wat fraaiere alles-in-één oplossing he
  #4  
Oud 05-10-10, 00:20
xa4cornelis xa4cornelis is offline
• iOS 7.0
• 7.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 94
Standaard

Ik denk dat je toch een ander setje moet kopen dan, want een Dock met versterker is er volgens mj niet, succes ermee!
  #5  
Oud 07-10-10, 00:33
mvveelen's schermafbeelding
mvveelen mvveelen is offline
• iOS 11.2
• 7.1.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Nov 2008
Locatie: Hoorn NH
Berichten: 1.166
Standaard

Een dock met versterker lukt nog wel, maar die zijn allemaal met ingebouwde speakers helaas.

En....zou ik met zoiets : bestsellers.eu niet uit de voeten kunnen ? Kwestie van mini-jackplug in koptelefoon aansluiting van iPhone en dan naar de line-in van de mini-set ? Of moet ik dan een kabeltje kopen die je op de connector klikt met een verloopje naar de line-in van de mini-set ?
  #6  
Oud 08-10-10, 18:19
cubesten cubesten is offline
• iOS 4.3.1
• 4.3.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 188
Standaard

De line-out op een dock is veel sterker, tot wel 100%. Kijk anders even of je er een kan lenen of proberen om te zien of het voor jou een oplossing is.

Bij mijn eerste iPhone (usa) kreeg ik een dock erbij, echter past deze niet helemaal lekker op de andere modellen. Werkt daarentegen wel prima!
  #7  
Oud 08-10-10, 21:21
mvveelen's schermafbeelding
mvveelen mvveelen is offline
• iOS 11.2
• 7.1.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Nov 2008
Locatie: Hoorn NH
Berichten: 1.166
Standaard

mja, ik heb een (DealExtreme) dockje voor m'n iPhone 4, maar dan heb je toch nog een minisetje nodig (zoals ik hierboven heb geopperd....zou dat wat zijn?) lijkt me.
  #8  
Oud 12-10-10, 17:10
KoRnuit KoRnuit is offline
• iOS 3.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2008
Berichten: 15
Standaard

Hallo,
ik zou een Sonos ZP120 via marktplaats of nieuw aanschaffen. Niet goedkoop maar mogelijkheden zat.
Het is een ingebouwde versterker die je via een UTP met je router moet verbinden of draadloos als je de Bridge of een ZP90 aan je router hangt.
als output kan je je pc of NAS gebruiken (ZP toestellen te bedienen met iPhone/iTouch); maar ook je eigen iphone dock(je) kun je als ingang gebruiken.
Je kan via de iPhone app ook internet radio streamen naar de ZP120.

meer te vinden op:
Sonos - ZonePlayer 120

grtz,
Joris
  #9  
Oud 12-10-10, 23:44
mvveelen's schermafbeelding
mvveelen mvveelen is offline
• iOS 11.2
• 7.1.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Nov 2008
Locatie: Hoorn NH
Berichten: 1.166
Standaard

KoRnuit, ik denk niet dat je goed begrijpt wat ik bedoel. Het is nogal een toestand wat je hier voorstelt en dan nog ben ik niet geholpen. Ik heb 2 speakers aangesloten in de badkamer (inbouw, plafond). Via 2 2-aderige kabels heb ik nu een stereosetje aangesloten waar ik helaas geen line-in of iPod/iPhone dock heb.
Ik moet dus een voordelig setje hebben waarin ik een line-in heb zitten of (nog beter) een setje waar ik de iPhone en/of iPod kan plaatsen en de speakers dan erop kan aansluiten. Dat laatste heb ik nog nergens kunnen vinden. Her en der informatie opgevraagd : no go.

Het zal dan waarschijnlijk toch een voordelig minisetje worden met aansluitmogelijkheid voor externe speakers en een line in. En dan maar met een kabeltje aansluiten, het is niet anders.....
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Starlinggeluig iPhone uit speakers kaasdebaas iPhone algemeen 0 20-03-11 22:37
iphone vier speakers! muzikjunkie iPhone algemeen 2 23-12-10 21:22
Muziek: iphone speakers gillio04 Muziek, foto & video 6 04-12-10 12:44
Mini iPhone speakers! dedafmonteur iPhone accessoires en onderdelen 11 18-08-08 23:06
Windows: Via PC speakers and microphone IPhone handsfree maartenjasper Desktop-applicaties 0 20-05-08 19:39

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 04:30.