//

Iphone 4 Voorkant glas kapot!

Iphone 4 Voorkant glas kapot! discussie in iPhone accessoires en onderdelen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hoi allen, Vandaag is mijn iphone 4 gevallen en hierbij de voorkant gebarsten. Ik kan dit laten repareren door IPhone repair twente, heeft iemand ervaring ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone accessoires en onderdelen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 17-09-11, 18:57
Qasim Qasim is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2011
Berichten: 4
Standaard Iphone 4 Voorkant glas kapot!

Hoi allen,

Vandaag is mijn iphone 4 gevallen en hierbij de voorkant gebarsten.
Ik kan dit laten repareren door IPhone repair twente, heeft iemand ervaring met deze lui?

Daarnaast heb ik nog garantie bij t-mobile, dus als ik het door hen zou laten doen hoeveel ben ik dan kwijt? Heeft iemand daar ervaring mee?

Ik ben bang dat als ik mijn dierbare iphone laat repareren door een derde partij dat dan mijn garantie vervalt, is dat zo? en kan apple dit altijd merken?

wie kan mij uit de brand helpen?

Groet
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 17-09-11, 20:10
kevintj07 kevintj07 is offline
• iOS 5.0.1
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2011
Berichten: 71
Standaard

Wat het kost bij t-mobile weet ik niet. Maar apple merkt het direct. In je iPhone zit een verzegelde sticker, en na het eruithalen van de batterij is deze sticker verbroken, en dus is je garantie weg!

+ worden er vaak geen orginele schermen ingezet, maar chinese schermen. Werken net zo goed (beloven ze, ook retina), maar zijn makkelijk van orgineel te onderscheiden.
  #3  
Oud 18-09-11, 11:29
Sjaakafhaak Sjaakafhaak is offline
• iOS 7.0.2
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2010
Locatie: 050
Berichten: 194
Standaard

Ben benieuwd wat de gene boven mij bedoeld. Accu heeft in mijn foon geen seal.

Er zijn wel 2 kleine witte waterseals die stukgaan als je "onhandig" doet. Voor de rest, is het bijzonder kutwerk om je scherm te vervangen. Omdat nml onder alle spullen zit. Je kan dit door iemand anders laten doen, die zal slim met seals morten zijn. Garantie verlies je waarschijnlijk wel. Repair bij apple kosste mij destijds de nieuwprijs, dus langs tmob lijkt me de safeste oplossing.
  #4  
Oud 25-09-11, 14:57
iPhoneGuru iPhoneGuru is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2011
Locatie: Rosmalen
Berichten: 10
Standaard

Naast de waterschade stickers zit er een doorzichtige trekflap onder de batterij. Om de batterij er uit te liften zeg maar. Op deze flap staat ook: Authorized service provider only (oid). Bij het beschadigen van deze flap is inderdaad je garantie weg.

Bij reparatie bedrijven kun je terecht van ongeveer €90 tot €170. De vraag is dan of je een replacement scherm, een OEM scherm of een origineel scherm krijgt.

Mocht je meer informatie willen kun je me een berichtje sturen.
  #5  
Oud 25-09-11, 16:26
Radar Radar is offline
• iOS 9.2.1
• 9.1
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Jun 2010
Locatie: Maasland
Berichten: 109
Standaard

Ik heb hetzelde met mijn 3Gs aan de hand gehad: reparatiesetje besteld bij Amazon en zelf het glas vervangen....was goed te doen.

Je hoeft niet bang te zijn voor chinese retina-LCD's , want die hoef je niet te vervangen: alleen de digitizer.

Die van mij werkt nog steeds uitstekend.

Je moet alleen het setje hierheen laten sturen vanuit de VS, misschien hebben ze het ook bij Amazon UK.

Mijn setje kostte toen $15 incl.toolset.

Amazon.com: Apple Iphone 4 Touch Screen Digitizer + LCD Assembly + Repair Tool Kit + Fit For AT&T Version Only: Electronics
  #6  
Oud 25-09-11, 16:36
iPhoneGuru iPhoneGuru is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2011
Locatie: Rosmalen
Berichten: 10
Standaard

Ik raad je aan geen losse digitizer te kopen voor een iPhone 4. Het LCD is verlijmd en bijna niet ongeschonden van elkaar te krijgen.
  #7  
Oud 25-09-11, 16:42
Radar Radar is offline
• iOS 9.2.1
• 9.1
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Jun 2010
Locatie: Maasland
Berichten: 109
Standaard

Klopt!

Installing iPhone 4 Display Assembly - iFixit

De bovengenoemde set van Amazon is overigens inclusief LCD zie ik net....
  #8  
Oud 04-10-11, 13:24
LijfStijl LijfStijl is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2010
Berichten: 6
Standaard

Wat is het verschil tussen de AT&T en Verizon iphone4? Mijn iphone4 komt ook uit de VS, maar heb geen idee welke versie ik heb.. Iemand een idee?
  #9  
Oud 04-10-11, 13:53
Qasim Qasim is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2011
Berichten: 4
Standaard

Hoi allen dank voor de reply's, ik heb mijn display laten vervangen door iphone repair service twente.

Super service, en iemand die er echt verstand van heeft, dus echt een aanrader!
  #10  
Oud 04-10-11, 14:02
Dennis1982 Dennis1982 is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 47
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Qasim Bekijk bericht
Hoi allen,

Vandaag is mijn iphone 4 gevallen en hierbij de voorkant gebarsten.
Ik kan dit laten repareren door IPhone repair twente, heeft iemand ervaring met deze lui?

Daarnaast heb ik nog garantie bij t-mobile, dus als ik het door hen zou laten doen hoeveel ben ik dan kwijt? Heeft iemand daar ervaring mee?

Ik ben bang dat als ik mijn dierbare iphone laat repareren door een derde partij dat dan mijn garantie vervalt, is dat zo? en kan apple dit altijd merken?

wie kan mij uit de brand helpen?

Groet

Bij t-mobile zal het wel zo'n 250 euro kosten en bij iphone repair twente krijg je wel garantie op het nieuwe scherm van hemzelf.
Ik ben er met mn oude 3Gs 3 x geweest en ben zeer goed geholpen.. Goeie reparatie en snelle service. 2 keer scherm kapot gehad en 1 keer was het vervangende scherm niet helemaal goed en deze is kosteloos en gelijk weer vervangen. Je originele garantie vervalt wel.
  #11  
Oud 04-10-11, 14:05
caveline caveline is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 1
Standaard

Ik heb ook bij iFixit een setje gekocht.
vervangen van het scherm kost je wel een uurtje ALLES moet je los maken.
Staat een goede tutorial op iFixit waarmee het goed te doen is.

Nadeel voor mij was wel dat er nog een rekening na gestuurd werd van bijna 50 euro aan invoerrechten. En het vervang kitje met schroevendraaiers etc is ook wel goedkoper te krijgen daarbij had ik de helft niet nodig.

Voordeel: heb nu een witte voorkant, OEM scherm, doorzichtige achterkant.
  #12  
Oud 04-10-11, 15:06
iPhoneGuru iPhoneGuru is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2011
Locatie: Rosmalen
Berichten: 10
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LijfStijl Bekijk bericht
Wat is het verschil tussen de AT&T en Verizon iphone4? Mijn iphone4 komt ook uit de VS, maar heb geen idee welke versie ik heb.. Iemand een idee?
Een Verizon iPhone werkt over het CDMA netwerk wat in Nederland nog niet bruikbaar is. Aan een Verzion iPhone heb je hier dus niets.
  #13  
Oud 16-10-11, 19:11
Rvdwetering Rvdwetering is offline
• iOS 5.0
• 4.3.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 3
Standaard

Men kan ook bij onderstaand kijken!
Hier heb ik zelf de voor en achterkant aangeschaft. Niet duur lijkt me en werkt perfect.
Zie http://wefixmac.com/smart-phones/iph...ement_part=128
  #14  
Oud 28-11-11, 16:29
pdavie2311 pdavie2311 is offline
• iOS 9.3.1
• 9.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2009
Berichten: 328
Standaard

De mijne is ook gevallen vandaag en heb een hapje uit mijn glas aan de voorkant, rechtsonder..Balen!! Zie op bovenstaande site wel iets wat ik kan kopen, maar zelf de voorkant vervangen? Wat is nu de beste oplossing?
  #15  
Oud 28-11-11, 16:33
Qasim Qasim is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2011
Berichten: 4
Standaard

Zelf de voorkant inbouwen is zeer moeilijk. Alleen als je heel technisch bent zou ik je het aanraden. Op het internet zijn genoeg bedrijfjes te vinden die ze repareren. Je bent wel rond de €120 euro kwijt.
  #16  
Oud 29-11-11, 09:11
pdavie2311 pdavie2311 is offline
• iOS 9.3.1
• 9.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2009
Berichten: 328
Standaard

Als je er overheen voelt, is het nog glad, de barst zit onder de toplaag zeg maar..Als ik er van de bescherming over plak zie je er niets meer van..(carbon) maar dat vind ik zo zonde van het design..Daarentegen, 15 euro of 120 euro..
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Scherm kapot (glas) sluijzer iPhone algemeen 331 03-09-12 01:09
iPhone scherm gebarsten (voorkant) kal_el Orange 13 09-04-11 18:50
iPhone 4 Voorkant vervangen/repareren Macintouch iPhone algemeen 0 10-01-11 20:57
swappen voorkant Iphone incl tft etc. 3gs bezerk iPhone algemeen 0 16-04-10 19:57
Voorkant inwendig scheurtje Gogetta iPhone algemeen 7 30-06-09 14:40

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:36.