iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   internet op iphone activeren (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/100067-internet-op-iphone-activeren.html)

haakwei111 06-10-11 21:29

internet op iphone activeren
 
Hallo,

Heb al lange tijd een iphone zonder internet.
Maar heb nu een internet bundel erbij genomen van t-mobile.
Nu komt de vraag: hoe kan ik internetten ?

Bij instellingen -> algemeen -> netwerk -> staan de volgende dingen:

-schakel 3g in
-dataroamig
-vpn
-Wi-Fi

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 6 oktober 2011 om 22:18 ----------

niemand? :$

apotheosis 06-10-11 23:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door haakwei111 (Bericht 710467)
Hallo,

Heb al lange tijd een iphone zonder internet.
Maar heb nu een internet bundel erbij genomen van t-mobile.
Nu komt de vraag: hoe kan ik internetten ?

Bij instellingen -> algemeen -> netwerk -> staan de volgende dingen:

-schakel 3g in
-dataroamig
-vpn
-Wi-Fi

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 6 oktober 2011 om 22:18 ----------

niemand? :$

Ik ben geen nederlander maar wat je alvast moet doen is het volgende;

instellingen-algemeen-netwerk en dan mobiel datanetwerk tikken en dan ga je APN zien staan met daaronder gebruikersnaam en wachtwoord. Daar moet je dus zijn en daar moet je je gegevens van t-mobile instellen :), alleen zal je op t-mobile site ofzo vinden wat je er moet ingeven. Soms moet alleen de APN ingevuld worden en mag al het andere gewoon leeg blijven.

Bij internet-tethering is het meestal zo je hetzelfde moet invoeren als bij mobiele data (APN enz...).

Bij Mms is het ietsje anders en moet je wat meer invullen ;).

Dat moet normaal gezien wel op die site van T-mobile te vinden zijn.

Als je straks of morgen kan surfen dan kan je je sowieso je 3G aanzetten, kan ook geen kwaad je dat nu ook al doet maar dat zal nog niks uithalen natuurlijk :-).

Dataroaming uitlaten.

Opletten als je int buitenland wil surfen, reteduur, want je bundel die je hebt zal alleen maar in eigen land gelden.

haakwei111 06-10-11 23:50

weetje wat t probleem is ? ''mobile datanetwerk'' staat er helemaal niet tussen :$

apotheosis 06-10-11 23:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door haakwei111 (Bericht 710516)
weetje wat t probleem is ? ''mobile datanetwerk'' staat er helemaal niet tussen :$

Ik denk wel je dat kan fixen maar ik weet niet hoe omdat ik het zelf nog nooit ben tegen gekomen.

haakwei111 08-10-11 18:28

Ik heb me iphone nu geupdate naar de nieuwste IOS. Dus er staat nu wel een schuifknopje met ' mobiele data ' , maar als ik hem aanzet dan kan ik alsnog niet internetten. :$
Wat moet er gedaan worden voordat ik kan internetten.

flashingst 08-10-11 18:38

Je moet de instellingen van je provider (T-Mobile in dit geval) eerst invoeren bij je netwerkgegevens. Deze instellingen kun je OP DEZE PAGINA vinden.

Succes

haakwei111 08-10-11 18:40

Ik zie nergens netwerk gegevens staan :confused:

flashingst 08-10-11 18:44

Om precies te zijn ga je naar:



Instellingen --> Algemeen --> Netwerk --> Mobiel Datanetwerk



Daar vul je in:



Bij APN: internet
Bij Gebruikersnaam: tmobile
Bij Wachtwoord: tmobile

haakwei111 08-10-11 18:45

'' mobiele datanetwerk '' is bij mij gewoon een schuifknopje (aan/uit)

flashingst 08-10-11 18:50

Sorry ik zit zelf op 3.1.3 en daar kan je het gemakkelijk instellen, hoe dat op 4.x.x in zijn werk gaat weet ik eigenlijk niet. Bovendien is 4.x.x nogal traag op een iPhone, ook met internetten! Ergens bij je Netwerk moet je het wel in kunnen stellen!

haakwei111 08-10-11 20:45

Niet gelukt.. *zucht*

flashingst 08-10-11 21:36

Misschien zijn er nieuwe Aanbiedersinstellingen beschikbaar voor je iPhone. Gewoon even aan iTunes hangen en wachten een half uurtje, misschien komt er een update?

haakwei111 09-10-11 00:29

Het is me al gelukt, gewoon naar de nieuwste IOS upgraden en vervolgens met zo'n online APN changer de APN gegevens invoeren.

Eindelijk :)

XIII 09-10-11 08:37

Fijn dat het is gelukt!

// Slotje


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:56.