iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Krijg totaal geen info in lockscreen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/100708-krijg-totaal-geen-info-lockscreen.html)

Apple740 13-10-11 02:52

Krijg totaal geen info in lockscreen
 
Ik heb onder 'Berichtgeving' bij diverse apps, waaronder agenda/mail e.d., aangevinkt dat dit in het toegangsscherm moet verschijnen.
Er verschijnt echter helemaal niets daar. Iemand een idee? iPod Touch4 + iOS5

mindchaoz 13-10-11 02:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Apple740 (Bericht 714501)
Ik heb onder 'Berichtgeving' bij diverse apps, waaronder agenda/mail e.d., aangevinkt dat dit in het toegangsscherm moet verschijnen.
Er verschijnt echter helemaal niets daar. Iemand een idee? iPod Touch4 + iOS5

Misschien dat ie alleen 'nieuwe' berichten weergeeft?
Anders zou het vrij druk worden in je berichtencentrum..

Apple740 13-10-11 03:37

De weather widget en ongelezen mailtjes / sms'sjes e.d. worden ook niet weergegeven.

In het berichtencentrum wat je dmv een swipe naar beneden tevoorschijn haalt staat wel alles.

Atherion 13-10-11 07:06

Ik heb er ook last van er komen gewoon totaal geen widgets en notificaties in mn lockscreen

kokkie44 13-10-11 07:42

Je moet dat wel instellen in berichtencentrum dat je het ook op het toegangsscherm, lockscreen, wilt hebben.

rb338 13-10-11 08:05

Ik heb het ook.

Bij Instellingen > Berichtgeving diverse apps (Telefoon, Berichten, WhatsApp, Agenda) het schuifje 'In toegangsscherm' aangezet maar er verschijnt he-le-maal niets.

Heb voor de test ook een agenda-item toegevoegd, maar niets. Inderdaad wel keurig in het berichtencentrum, maar niets op het toegangsscherm :(

mo_sjaak 13-10-11 08:10

Ik heb hier ook last van. Ik kan wel mijn berichtencentrum naar beneden schuiven, maar in het toegangssscherm staat helemaal niets behalve mijn achtergrond.

Heeft iemand een oplossing?

SuperDutch 13-10-11 08:21

Ik krijg alleen maar gegevens in het berichtencentrum uit originele apple programma's.
Mail en kalender doen het. Maar als ik week cal aanzet of twitter geeft ie niks weer.
Meer mensen last hiervan?

ViktorV 13-10-11 08:23

Ik krijg ook totaal geen meldingen in mijn lock screen, berichtencentrum werkt prima

Bomans 13-10-11 08:29

Mensen, er is nooit gezegd dat er meldingen komen in het lockscreen.

Notification center oftewel berichtencentrum is gewoon het onderdeel dat je naar benenden kan swipen vanuit gelijk welk scherm. BEHALVE het lockscreen.

Mense die dus verwacht hadden dat het lockinfo zou vervangen, niet dus.

rb338 13-10-11 08:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bomans (Bericht 714582)
Mensen, er is nooit gezegd dat er meldingen komen in het lockscreen.

Notification center oftewel berichtencentrum is gewoon het onderdeel dat je naar benenden kan swipen vanuit gelijk welk scherm. BEHALVE het lockscreen.

Mense die dus verwacht hadden dat het lockinfo zou vervangen, niet dus.

Oh ja?

iOS 5 uitgelicht: toegangsscherm met notificaties en snelle camera-toegang - iPhone - iPhoneclub.nl

Bomans 13-10-11 08:45

Je kan berichtencentrum NIET in het lockscreen tevoorschijn krijgen. En dat is blijkbaar wel wat veel mensen dachten.

Ray1618 13-10-11 08:49

sorry hoor maar hoe werkt dit dan?
http://cdniphone.i-culture.nl/wp-con...ngsscherm1.png

ik zie trouwens ook niets wat hier op lijkt.. Zou wel erg jammer zijn als het er niet in zit. Was een van de main redenen waarom ik ios 5 heb geïnstalleerd :S

SuperDutch 13-10-11 08:51

Hoe komt het dan dat de afspraken uit de standaard kalender functie wel worden getoond maar de afspraken van week cal niet?

Bomans 13-10-11 08:52

@Ray1618

Dat is er inderdaad, tot je je iPhone ontgrendeld ...

mniemeijer 13-10-11 08:54

Er is altijd overal gezegd dat het berichtencentrum WEL vanuit het lockscreen te benaderen zou zijn. Bij mij werkt dit ook niet!?!

Yzord 13-10-11 08:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ray1618 (Bericht 714611)
sorry hoor maar hoe werkt dit dan?
http://cdniphone.i-culture.nl/wp-con...ngsscherm1.png

ik zie trouwens ook niets wat hier op lijkt.. Zou wel erg jammer zijn als het er niet in zit. Was een van de main redenen waarom ik ios 5 heb geïnstalleerd :S

Heel simpel, dat zijn je nieuwe berichten die erin staan in je lockscreen. Maar jullie hebben het toch over widgets van weer etc. die er niet in staan. Nou die zie ik in bovenstaand plaatje ook niet.

Wat Bomans zegt...er zijn geen widgets in lockscreen. Maar dat gaat niet lang meer duren ;)

Bomans 13-10-11 08:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mniemeijer (Bericht 714618)
Er is altijd overal gezegd dat het berichtencentrum WEL vanuit het lockscreen te benaderen zou zijn. Bij mij werkt dit ook niet!?!

En waar had je dat dan gelezen? Want het is niet zo.

mniemeijer 13-10-11 09:01

Citaat:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mniemeijer
Er is altijd overal gezegd dat het berichtencentrum WEL vanuit het lockscreen te benaderen zou zijn. Bij mij werkt dit ook niet!?!
En waar had je dat dan gelezen? Want het is niet zo.
Op deze pagina staan meerdere plaatjes waarop het is afgebeeld. En het staat daar ook in de tekst?

Het gaat mij ook niet om de widgets maar om de meldingen, maar heb vanmorgen al diverse nieuwe mailtjes gehad, die wel in berichtencentrum komen, maar er komt niks in in het lockscreen.

ipwned 13-10-11 09:04

Mail,whatsapp,imessage,gemiste oproepen,pingchat,sms kan ik allemaal in mn lockscreen lezen widgets daarentegen is onmogelijk.



@hierboven probeer eens je iphone te vergrendelen en dan met je pc een mail te sturen naar je iphone als t goed is krijg je een melding op je lockscreen

Ray1618 13-10-11 09:05

pff mijn post net gemaakt en daarna zag ik idd opeens berichtjes op mijn lockscreen.. Na unlock is het idd meteen weer weg.. Ik had eigenlijk verwacht dat het 't zelfde als het berichten venster zou werken. Maarja ben niet de enige ;) Binnenkort maar eens even voor de jailbreak kijken, dan kan ik het vast instellen + weerbericht ofzo :).

mniemeijer 13-10-11 09:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ipwned (Bericht 714635)
Mail,whatsapp,imessage,gemiste oproepen,pingchat,sms kan ik allemaal in mn lockscreen lezen widgets daarentegen is onmogelijk.

Heb je daar iets voor moeten instellen of was dat standaard al zo ingesteld? Ik krijg namelijk niks te zien.

Bomans 13-10-11 09:08

Via instellingen - berichtgeving

Daar kan je per app alles instellen.

mniemeijer 13-10-11 09:09

Dat staat allemaal ingesteld per app. Ik heb het toegangsscherm steeds aangevinkt maar niks te zien.

Yzord 13-10-11 09:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mniemeijer (Bericht 714631)
Op deze pagina staan meerdere plaatjes waarop het is afgebeeld. En het staat daar ook in de tekst?

Welke pagina? Want ook op de link die ergens in dit topic staat zie ik geen plaatjes met misleidende informatie

ipwned 13-10-11 09:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mniemeijer (Bericht 714647)
Dat staat allemaal ingesteld per app. Ik heb het toegangsscherm steeds aangevinkt maar niks te zien.


ja je krijgt niks te zien tot er daadwerkelijk iets binnekomt als je iphone locked is en je krijgt een mail dan kan je die wel gewoon in je lockscreen zien

mniemeijer 13-10-11 09:18

Ik bedoelde deze pagina:
iOS 5 uitgelicht: toegangsscherm met notificaties en snelle camera-toegang - iPhone - iPhoneclub.nl

Hier staan diverse afbeeldingen van meldingen in het lockscreen.

Ik heb al meldingen gehad terwijl m'n iPhone vergrendeld was. Als ik een email krijg en m'n telefoon is vergrendeld krijg ik deze als push notificatie op de oude weergave (zoals een sms in iOs 4).
Als ik een email krijg als m'n iPhone niet vergrendeld is krijg ik wel een stroken bovenin en staat die in het berichtencentrum als ik dat naar beneden swipe.

ipwned 13-10-11 09:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mniemeijer (Bericht 714660)
Ik bedoelde deze pagina:
Ik heb al meldingen gehad terwijl m'n iPhone vergrendeld was. Als ik een email krijg en m'n telefoon is vergrendeld krijg ik deze als push notificatie op de oude weergave (zoals een sms in iOs 4).

Dit probleem kan je heel makkelijk oplossen door naar instellingen/berichtgeving te gaan en de instellingen voor mail veranderen van meldingen naar stroken

mniemeijer 13-10-11 09:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ipwned (Bericht 714664)
Dit probleem kan je heel makkelijk oplossen door naar instellingen/berichtgeving te gaan en de instellingen voor mail veranderen van meldingen naar stroken

Zoals ik al zei... Dat is al ingesteld want als m'n iPhone niet vergrendeld is krijg ik wel stroken en doet het berichtencentrum het. Alleen in het lockscreen krijg ik dat.

ipwned 13-10-11 09:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mniemeijer (Bericht 714666)
Zoals ik al zei... Dat is al ingesteld want als m'n iPhone niet vergrendeld is krijg ik wel stroken en doet het berichtencentrum het. Alleen in het lockscreen krijg ik dat.

Dat is raar want ik heb bij mijn instellingen voor mail alles aangezet en ik krijg wel gewoon alles te zien in m'n lockscreen kijk eens of je zo je instellingen hebt ingesteld.
http://gigaom2.files.wordpress.com/2...ng?w=604&h=594

Oppie 13-10-11 09:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bomans (Bericht 714582)
Mense die dus verwacht hadden dat het lockinfo zou vervangen, niet dus.

U bedoeld?!

Maar het lijkt dus niet te werken zoals beloofd -zie de iOS 5 manual of de Apple website.
Ze komen wel op, als op dat moment het lock screen 'aan' stond, en als je eenmaal hebt unlocked zijn ze ook weer verdween. Niet handig, denk ik...

mniemeijer 13-10-11 09:47

Zo zien mijn instellingen voor mail er uit:
https://dl-web.dropbox.com/get/Photo...png?w=729ae8f8
https://dl-web.dropbox.com/get/Photo...png?w=a9871e55

En zo ziet mijn lockscreen er uit (en ik heb meerdere ongelezen emails e.d.)
https://dl-web.dropbox.com/get/Photo...png?w=592642ce

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 13 oktober 2011 om 10:09 ----------

Probleem is opgelost! Doordat ik steeds 1 melding kreeg leek het op een push notificatie zoals in iOs 4. Nu heb ik 2 ongelezen emails tegelijk en nu ziet het er wel uit zoals het hoort.
Bedankt voor de hulp!

Vomera 13-10-11 15:48

Jep inderdaad hier ook eens geprobeerd. Als je meer dan 1 bericht krijgt dan staan ze netjes onder elkaar zoals op diverse foto's te zien is. Bij 1 bericht krijg je een soort van popup te zien..

3svb 13-10-11 16:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ipwned (Bericht 714675)
Dat is raar want ik heb bij mijn instellingen voor mail alles aangezet en ik krijg wel gewoon alles te zien in m'n lockscreen kijk eens of je zo je instellingen hebt ingesteld.
http://gigaom2.files.wordpress.com/2...ng?w=604&h=594

Repaet alert is bij mij wel niet zichtbaar ....
Ligt dit aan de Nederlandse taal ?

ipwned 13-10-11 16:26

Nee ligt aan de app bijvoorbeeld bij berichten staat er wel herhaal melding maar bijvoorbeeld bij mail staat die er niet

3svb 13-10-11 16:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ipwned (Bericht 715321)
Nee ligt aan de app bijvoorbeeld bij berichten staat er wel herhaal melding maar bijvoorbeeld bij mail staat die er niet


Oke bedankt.
Toch lukt het mij niet van al mijn ongeleze mails in mijn lockscreen tezien (ok na het unlocken van de iphone).

Is een lockinfo-like oplossing nu WEL of NIET mogelijk ?

ipwned 13-10-11 16:31

Lock je iPhone stuur via een pc of iets dergelijks een mail en kijk of je dan wel een melding krijgt in je lockscreen

3svb 13-10-11 16:33

De melding krijgen is geen probleem, die verschijnen.
Maar zodra ik mijn iphone ontgrendel en terug vergrendel. Ik klik dan op de powerbutton of homebutton. Dan zijn ze niet meer te zien in mijn lockscreen.

ipwned 13-10-11 16:35

Dat is ook zo bij mij Apple gaat ervan uit dat je na een unlock wel alles hebt gelezen misschien fixen ze het wel in een update

3svb 13-10-11 16:36

Ivm mailtjes vind ik dat verantwoord ... enkel spijtig dat je toekomstige afspraken in je agenda niet getoond worden, net zoals het lokale weerbericht.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:25.