//

Personen met iPhone 4S , graag je ervaringen

Personen met iPhone 4S , graag je ervaringen discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Citaat: Oorspronkelijk geplaatst door heggie98 De kaart is ca. 15 maanden oud. Ik had de vorige iPhone ook uit de UK gehaald. Ik heb toen ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #41  
Oud 25-10-11, 13:56
heggie98 heggie98 is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 6
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door heggie98 Bekijk bericht
De kaart is ca. 15 maanden oud. Ik had de vorige iPhone ook uit de UK gehaald. Ik heb toen direct een microsim van Vodafone gekregen. Het is 1 van de eerste denk ik.
Ik heb eerst de SIM code er af gehaald. Daarna heb de iPhone nog een keer hersteld. Ik heb nu al een aantal uren geen probleem meer ondervonden. Vanochtend was na 1 keer bellen het signaal al weg. Nu in het kantoor 2 strepen (3g) en wanneer ik begin te praten krijg ik direct 5 strepen. Ziet er dus goed uit.
Toch nog 3 keer een invalid SIM gehad. Die krijg ik dan bij intensief gebruik. Morgen dus toch maar even langs bij de vodafone winkel

Laatst gewijzigd door heggie98; 25-10-11 om 22:33. Reden: SIM probleem blijft
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #42  
Oud 25-10-11, 14:04
Yzord's schermafbeelding
Yzord Yzord is offline
• iOS 9.0.2
• 8.4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 1.051
Standaard

Wat betreft foto's ben ik wel redelijk om....ga er nu wat meer mee doen.

  #43  
Oud 26-10-11, 14:25
heggie98 heggie98 is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 6
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door heggie98 Bekijk bericht
Ik heb eerst de SIM code er af gehaald. Daarna heb de iPhone nog een keer hersteld. Ik heb nu al een aantal uren geen probleem meer ondervonden. Vanochtend was na 1 keer bellen het signaal al weg. Nu in het kantoor 2 strepen (3g) en wanneer ik begin te praten krijg ik direct 5 strepen. Ziet er dus goed uit.
Toch nog 3 keer een invalid SIM gehad. Die krijg ik dan bij intensief gebruik. Morgen dus toch maar even langs bij de vodafone winkel
Tussen de middag naar de Vodafonewinkel geweest. Ze hebben mijn SIM omgewisseld voor een nieuwe SIM. Ik heb hem even vlink gebruikt. Tot nu toe geen problemen en zelfs beter ontvangst. Lijkt dus inderdaad opgelost. Velen hebben dit probleem gehad met de ATT, Tmobile en Vodafone UK. Overal hetzelfde probleem en bij hun was ook de oplossing om de SIM te vervangen.
  #44  
Oud 01-11-11, 14:54
suijkerwerk suijkerwerk is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2010
Berichten: 22
Standaard

Net ook mijn 4S binnengekregen en heeft in vergelijking met mijn iPhone 4 duidelijk last van een geel scherm...
  #45  
Oud 01-11-11, 15:25
matthijst's schermafbeelding
matthijst matthijst is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 9.0
• 8.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 803
Standaard

Heb m nu 2,5 week. Apparaat is lekker snel, maar de accu is wel verrekte snel leeg (30 uur op een accu zo'n beetje).

Grootste probleem is echter de irritante modemachtige kraak die uit je toestel te horen is als je gaat bellen (dus niet zozeer op de verbinding, maar uit het apparaat zelf, lijkt het). Niet elke keer, maar vaak genoeg om irritant te zijn. En de echo die je hoort als je de hoofdtelefoon gebruikt om te bellen...

Gebruik zelf KPN, heb geen data abonnement, dus alleen om te bellen. Het schijnt met 3G te maken te hebben.
10 pagina's vol met klachten over dit probleem, waarbij sommige gebruikers al 3x een nw iPhone hebben ontvangen, elke keer weer dat gekraak uit de telefoon.
https://discussions.apple.com/message/16594088#16594088

Hoop dat Apple dit gaat fixen met een firmware update... Anders denk ik dat ik de 4GS weer verkoop; zonde van de 630 euro voor een toestel waar je niet normaal mee kunt bellen
__________________
iPhone 6 iOS9 // iPad Air iOS8.4 //Apple Watch
  #46  
Oud 08-11-11, 23:38
wittemuis wittemuis is offline
• iOS 7.0.3
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2010
Locatie: zwolle
Berichten: 63
Standaard

Hey staat de led flash wel ook op de 4s? Ik miste hem al..
Ik kon hem niet vinden waar die stond.
Dus iemand?
  #47  
Oud 09-11-11, 10:08
dirkjan82 dirkjan82 is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2011
Berichten: 131
Standaard

Ik heb nu sinds afgelopen vrijdag de iPhone 4S. Daarvoor had ik alleen een iPod Touch 2e generatie. De snelheidswinst is aanzienlijk. Wordfeud maakt veel sneller verbinding met de server en opent daardoor alles sneller. Ook spellen als Angry Birds zien er mooier uit en lopen ineens gewoon soepel (op de iPod wilde zelfs Angry Birds wel eens wat haperen). Sowieso ziet alles er ineens mooier uit op dat retina scherm.

Ook leuk is internet onderweg (dat had ik niet op mijn oude mobiel). Lekker Wordfeud in de trein, of een potje Carcasonne tegen mijn vrouw. Even snel wat opzoeken en natuurlijk Twitter. Eindelijk kan ik al wachtend op de bus een tweet sturen. Niet langer onthouden en dan eenmaal thuis de boel vergeten zijn en/of geen zin om nog in te loggen in Twitter. Dit staat allemaal echter los van de 4S, want dit kan ook met de 4 of 3G(S) of zelfs een Android.
Wat ik wel merk is dat je ondanks dat je thuis bij je Wi-Fi bent er toch nog wat mobiele data verbruikt wordt als die aan staat. In mijn geval is dat beperkt tot 0,1 of 0,2MB per 12 uur. Het handmatig ophalen van mail (in plaats van automatisch een paar keer per dag) scheelt ook al.
Wel nieuw (in iOS 5, niet specifiek voor de 4S) en via internet is iMessage. Fantastisch om nu berichtjes met foto te kunnen versturen. En het gaat heerlijk eenvoudig ("kijk schat, er zit hier op het werk een grote spin op de muur", netjes begeleid met een foto). Nadeel van iMessage is wel dat het alleen van iOS naar iOS kan, dus je vrienden/familie waarnaar je wilt iMessagen moeten wel een Apple device hebben. Gelukkig heeft degene met wie ik het meest sms ook een 4S

De camera is goed, maar zodra er weinig licht is merk ik dat er veel ruis in de foto's zit. Het bewerken wat Apple heeft toegevoegd is leuk, maar beperkt zich tot het automatisch verbeteren (wat in een aantal gevallen vooral voor wat vollere kleuren zorgt), bijsnijden, draaien en weghalen van rode ogen. Een app als Photoshop Express kan ook niet zoveel, maar biedt al wat meer. Met de functies van Apple en PS Express kom je echter al een heel eind.
De filmpjes zien er (in elk geval op de 4S zelf) erg netjes uit. Het opgenomen geluid (bij film) is zeer goed. Het apparaat hoort werkelijk alles om je heen, veel meer dan je verwacht. Film maar eens in de trein als iemand zit te bellen (niet te opvallend natuurlijk). Je kan thuis het hele gesprek van die onbekende nog een keer goed horen, zelfs als die wat verder weg van je zat. Ook hoor je alle andere gesprekken om je heen nog prima. Dit verbaasde mij echt. Dit zal dan ook wel lukken met de dictafoon.

Siri is leuk, maar zo lang ze nog geen Nederlands spreekt niet veel toegevoegde waarde. Ik kan normaal prima Engels (dat zeggen zelfs sommige Engelsen), maar desondanks verstaat Siri mijn accent meestal toch niet. Bovendien heb ik er niets aan om sms-jes in te spreken, want ik wil ze graag gewoon in het Nederlands versturen, wat Siri nog niet kan. Berichten voorlezen voegt ook nog niets toe, want dan worden je Nederlandse berichten uitgesproken alsof ze Engels zouden moeten zijn. Dat maakt de boel onverstaanbaar. Locatieservices met Siri (vragen naar een restaurant bijvoorbeeld) kan vooralsnog alleen in Amerika en heeft in Nederland dus ook geen toegevoegde waarde. Siri is nog in Beta en het is dus vooral wachten op een Nederlandse Siri die de weg hier ook kent. Pas dan wordt het wat nuttiger.

De batterij is nog even wennen, maar de iPhone is ook nog nieuw. Ik heb gehoord dat met een paar weken de batterij wat beter wordt. Vooralsnog gooi ik 'm iedere nacht aan de lader. Als ik weinig doe gaat ie denk ik wel 2 dagen mee, maar als ik overdag spellen speel, internet, sms, bel, muziek luister, fotografeer en film dan is het na een uur of 15-16 wel gedaan. Ik heb dan ook de Wi-Fi altijd aanstaan (zelfs als ik geen Wi-Fi-signaal heb, gewoon omdat ik het teveel moeite vind om dat telkens uit te zetten als ik de deur uit ga) en ook een aantal locatievoorzieningen die ik wel nuttig vind (dat is niet de klok laten aanpassen op locatie, maar wel geotagging van foto's bijvoorbeeld). Dat is geen 24/7 gps aan, maar wel af en toe voor enkele geselecteerde toepassingen.
  #48  
Oud 09-11-11, 12:12
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Dirkjan82; je hebt nog de app whatsapp, android en blackberry gebruikers kunnen deze ook op hun toestel installeren, kan je meteen ook gratis sms/mms sturen.
  #49  
Oud 09-11-11, 15:56
duive030 duive030 is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 12
Standaard

Heb mijn 4S nu 6 dagen. Wel problemen met het bellen van mobiele nrs...tegenpartij hoort niets en ik ook niet, terwijl hij wel 'overgaat".Heel soms gaat het overigens wel goed. TMobile gaf dat de simkaart niet goed was...nw simkaart erin, maar het probleem blijft bestaan.
Ook kwam TMobile met het in- en uitschakelen van de vliegtuigmodus...ook dat helpt niet.
Weet iemand een oplossing ?
  #50  
Oud 16-01-12, 09:13
mees mees is offline
• iOS 13.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 89
Standaard

Wat ik mij nog wel afvraag:
als ik iets film dat beweegt blijft de camera focussen waardoor je een storend gedoe hebt met vage beelden/scherpebeelden/vage beelden etc.
Iemand suggesties?
  #51  
Oud 16-01-12, 11:51
hot12345's schermafbeelding
hot12345 hot12345 is offline
• iOS 11.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2012
Locatie: Nijmegen
Berichten: 455
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door matthijst Bekijk bericht
Heb m nu 2,5 week. Apparaat is lekker snel, maar de accu is wel verrekte snel leeg (30 uur op een accu zo'n beetje).

Grootste probleem is echter de irritante modemachtige kraak die uit je toestel te horen is als je gaat bellen (dus niet zozeer op de verbinding, maar uit het apparaat zelf, lijkt het). Niet elke keer, maar vaak genoeg om irritant te zijn. En de echo die je hoort als je de hoofdtelefoon gebruikt om te bellen...

Gebruik zelf KPN, heb geen data abonnement, dus alleen om te bellen. Het schijnt met 3G te maken te hebben.
10 pagina's vol met klachten over dit probleem, waarbij sommige gebruikers al 3x een nw iPhone hebben ontvangen, elke keer weer dat gekraak uit de telefoon.
https://discussions.apple.com/message/16594088#16594088

Hoop dat Apple dit gaat fixen met een firmware update... Anders denk ik dat ik de 4GS weer verkoop; zonde van de 630 euro voor een toestel waar je niet normaal mee kunt bellen
Ben benieuwd naar jou verhaal, hoe is t ermee afgelopen ? Wat heb je ermee gedaan?,
  #52  
Oud 16-01-12, 12:59
mike77 mike77 is offline
• iOS 10.2.1
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 226
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mees Bekijk bericht
Wat ik mij nog wel afvraag:
als ik iets film dat beweegt blijft de camera focussen waardoor je een storend gedoe hebt met vage beelden/scherpebeelden/vage beelden etc.
Iemand suggesties?
met je vinger op het gevolgde object tikken... normaal focust hij dan vlotjes
  #53  
Oud 27-01-12, 22:37
AtesYurek AtesYurek is offline
• iOS 6.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 120
Standaard

Ik vind de 4S echt een goeie telefoon. Veel sneller mooier beeld.
Ook de camera is mooi, maar filmpjes lijken een minder goede kwaliteit te hebben dan de foto's. Ook lijkt het meer ingezoomd dan een foto, maar ik kan niet uitzoomen. Iemand een oplossing? (kon geen andere topic vinden en om de een of andere reden lukt een nieuwe topic niet?
  #54  
Oud 27-01-12, 22:43
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AtesYurek Bekijk bericht
Ik vind de 4S echt een goeie telefoon. Veel sneller mooier beeld.
Ook de camera is mooi, maar filmpjes lijken een minder goede kwaliteit te hebben dan de foto's. Ook lijkt het meer ingezoomd dan een foto, maar ik kan niet uitzoomen. Iemand een oplossing? (kon geen andere topic vinden en om de een of andere reden lukt een nieuwe topic niet?
Filmpjes kijken een mindere kwaliteit? Verklaar u nader?

Is idd meer ingezoomd als je filmt, dat zit er automatisch in.

In zoomen met camera kan je doen via een app maar raad ik niet aan omdat de kwaliteit nogal fors daalt (vind ik toch).
  #55  
Oud 28-01-12, 01:28
AtesYurek AtesYurek is offline
• iOS 6.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 120
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door apotheosis Bekijk bericht
Filmpjes kijken een mindere kwaliteit? Verklaar u nader?

Is idd meer ingezoomd als je filmt, dat zit er automatisch in.

In zoomen met camera kan je doen via een app maar raad ik niet aan omdat de kwaliteit nogal fors daalt (vind ik toch).
Als ik een video opneem lijkt het minder kwaliteit vol als een foto, je ziet meer 'ruis' zal ik maar zeggen.
  #56  
Oud 28-01-12, 12:39
jaak27 jaak27 is offline
• iOS 5.0.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2010
Berichten: 6
Standaard iPhone 4S

Ik heb geen goede ervaring met de iPhone 4S.
Ik verlies regelmatig mijn GSM signaal, zelfs waar het signaal sterk is (Proximus).
Ik krijg het bericht "Geen service". Ik moet dan de SIM er even uitduwen en het is opgelost (dan moet je ook nog een paperclip in je bereik hebben). Maar uiteraard merk je dat niet altijd direct en ik ben dus regelmatig onbereikbaar.
Ik heb dat nooit, maar dan ook nooit, gehad met mijn iPhone 4.
  #57  
Oud 01-02-12, 22:49
John76 John76 is offline
• iOS 9.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2012
Berichten: 5
Standaard

Ik heb sinds een paar weken een Iphone 4S 16gb en het is ook mijn eerste Iphone.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik nooit een Apple fan ben geweest vanwege de beperkingen en dat je moet betalen voor veel apps.
Ik heb altijd Nokia gehad en ben toen overgestapt naar een Samsung Galaxy S2.
Dit leek voor mij een wereld toestel.....tot ik er mee ging bellen.
Ik was slecht te verstaan en de ander kreeg een harde piep te horen.
Ik baalde hier echt van maar had geen zin om hem te reparatie op te sturen.

Dus heb ik een Iphone 4S gekocht en een nieuwe simkaart aangevraagd bij kpn.
Het is even wennen als je de vrijheid van een Android toestel bent gewend maar IOS5.01 werkt toch wel top.
Je voelt de stabiliteit van het toestel.
En dat ik voor bepaalde apps een klein bedrag moet betalen neem ik maar voor lief.
Hij ligt lekker in de hand (lekkerder als de grote samsung).
Het minpunt vind ik dat er geen handleiding bij zat waar ik bijvoorbeeld de simkaart in moest doen etc.
Op internet vind je dat wel maar goed....
Het toestel werkt perfect en ik zou er zo weer een kopen.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone: iPhone 4 met 4.0.1 vast in recovery mode, wil graag updaten met jailbreak+unlock Simian Jailbreak 2 28-09-11 16:25
iPhone 1e gen.: Iphone 2g met versie 3.0 graag hoger ? firekid Unlock 2 29-08-10 21:13
Iphone G2 met Firmware 2.1 Geen Camera ICOON GRAAG HULP ! klaasie Jailbreak apps en thema's 8 01-11-08 01:18
Graag Hulp Met Mijn Nieuwe Iphone brigittadik Archief 1 27-12-07 10:53

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:45.