iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Batterij iPhone4 binnen 6 uur leeg! (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/103043-batterij-iphone4-binnen-6-uur-leeg.html)

wrvk82 31-10-11 09:59

Batterij iPhone4 binnen 6 uur leeg!
 
Ik heb onlangs iOS5 geïnstalleerd, waarna niet direct de problemen met mijn batterij begonnen.

De batterij is binnen zes uur helemaal leeg!

Ondertussen heb ik locatievoorziening, iCloud uitgezet. Daarnaast heb ik mail op fetch 1x per uur gezet. Maar dit mag niet baten! Ook heb ik een hele dag alle apps die in de achtergrond draaiden, uitgezet. Maar ook dit helpt niet.

Ook automatisch instellen van de tijd heb ik uitgezet.

Wat opvalt is dat mijn telefoon erg warm wordt (terwijl ik er niet mee bezig ben), wat ongetwijfeld met het verbruik te maken heeft.

Belangrijk om te melden is dat ik hiervoor geen problemen had met mijn batterij. Bluetooth staat uit.

Anyone?

wouter1981 31-10-11 10:09

Probeer eens te herstellen en daarna geen backup terug zetten. Werkt alles dan goed, dan kun je de backup eventueel terug zetten.

Heb je het probleem daarna weer dan zit er niets anders op dan nogmaals te herstellen en de iPhone in te stellen als een nieuwe iPhone.

wrvk82 31-10-11 11:03

Dat moet ik maar eens gaan proberen dan..

apotheosis 31-10-11 11:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door wrvk82 (Bericht 727546)
Dat moet ik maar eens gaan proberen dan..

herstellen-nieuwe iphone-geen reservekopie, zo heb ik het gedaan, heb een beetje werk gehad om het een en ander terug in te stellen maarja, als dat de batterijduur verbeterde had ik er geen probleem mee en bij mij heeft het alvast geholpen.
natuurlijk, bij intensief gebruik zal de batterij ook binnen de bv 24uur plat zijn.

leftie 31-10-11 11:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door apotheosis (Bericht 727549)
herstellen-nieuwe iphone-geen reservekopie, zo heb ik het gedaan, heb een beetje werk gehad om het een en ander terug in te stellen maarja, als dat de batterijduur verbeterde had ik er geen probleem mee en bij mij heeft het alvast geholpen.
natuurlijk, bij intensief gebruik zal de batterij ook binnen de bv 24uur plat zijn.

Geen reserve kopie, maar dan ben je al je contacten toch kwijt ?

wrvk82 31-10-11 11:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door apotheosis (Bericht 727549)
herstellen-nieuwe iphone-geen reservekopie, zo heb ik het gedaan, heb een beetje werk gehad om het een en ander terug in te stellen maarja, als dat de batterijduur verbeterde had ik er geen probleem mee en bij mij heeft het alvast geholpen.
natuurlijk, bij intensief gebruik zal de batterij ook binnen de bv 24uur plat zijn.

Ik ga dit vanavond direct proberen. Update volgt.

V.w.b. intensief gebruik, dat begrijp ik. Maar normaliter doe ik minimaal één hele dag (16 uur) met 100%.

cold 31-10-11 11:39

ik heb vanmorgen mijn nieuwe iPhone 4S van de lader gehaald en nu 3 uur later zit ik nog op 33%....
ik ben bang dat Apple aan de bak moet en heel snel 5.01 uitbrengt met een oplossing.

een reset zonder mijn backup terug te zetten zit ik niet echt op te wachten gezien ik dan alle instellingen en data van mijn applicaties kwijt ben mijn sms'jes etc.

De backup die ik heb teruggezet komt overigens van een iPhone 3GS (fw 5.0) via de iCloud

apotheosis 31-10-11 11:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door leftie (Bericht 727555)
Geen reserve kopie, maar dan ben je al je contacten toch kwijt ?

Hangt ervan af :), bij mij zaten er nog contacten in, ben geen goeie om dat te gaan uitleggen maar nogmaals; ik raad iedereen altijd aan om alles op te schrijven of in een word document te steken, foto's en dergelijke meer en muziek en apps voor alle zekerheid op een externe harde schijf te zetten, je weet maar nooit of er eens wat ernstigs fout loopt.

En tja, als ge u batterij probleem wil oplossen hebt ge niet veel andere keuze maar als anderen een beter of andere manier kennen, je doet maar, ik heb gewoon gepost hoe ik het heb gedaan, ik zeg tegen niemand niet ze hetzelfde als mij moeten doen, ik heb er geen probleem mee ik bepaalde zaken opnieuw moet gaan ingeven, ik ben op alles voorzien, ik heb alle adressen en telefoonnummers op papier uitgeprint via mijn iphone zelf enz....voor het geval dat.

diverander 31-10-11 12:21

Heb hetzelfde probleem gehad.
Mijn oplossing was : (nadat ik alle oplossingen zoals herstellen, lokatievoorzieningen aanpassen ed had gedaan):
Alle emailaccounts van je telefoon afgooien en dan aan en uit zetten en dan weer je emailaccounts inregelen.
Mijn telefoon was van 100 % naar leeg in 6 uur en nu is de batterij weer super.
Het is een rare actie, maar het hielp bij bij!

icemanltu 01-11-11 11:28

Ik heb de alle bovenstande all geprobeert locatie vorziening uitzetten,mail der af , hertellen zonder back up op zetten maar toch is de accu binnen 6 uur leeg heeft iemand nog een ander ideen ??

wvy 01-11-11 11:36

een Blackberry kopen? :P:D

wouter1981 01-11-11 11:37

Als je na een restore geen backup hebt terug gezet kan het eigenlijk geen softwareprobleem zijn. Ik neem aan dat je de telefoon in die 6 uur niet af nauwelijks gebruikt?

dannyro 01-11-11 11:42

Uitschakeling van "tijdzone instellen" bij locatievoorzieningen -> systeem heeft bij mijn 3gs blijkbaar goed geholpen.

Al 18uur 17 min stand by, waarvan 1 uur 34 minuten gebruikt. en nog 67% over. (Bluetooth staat altijd aan voor in de auto.)
Dat is een groot verschil.
Wel weinig gebruikt, heb deze nacht gewerkt. Normaal gezien was men batterij na een nachtje stand-by gewoon gezakt naar 20%!!

willy666 01-11-11 11:50

hallo
ik heb hier het zelfde probleem met de iphone 4s.
batterij is binnen 8 uur leeg, omgerekend 12,5% per uur, dat is toch te gek voor woorden ? Telefoon kost 700 euro dan mag je toch wel iets meer verwachten
Ik heb spijt dat ik mijn iphone 4 heb weggedaan , daar kon ik tenminste een volle dag mee doen, zonder hem tussendoor op te laden.
Ik hem momenteel alles uitstaan[ icloud, locatie, berichtgeving bluetooth enz ] en toch daalt hij zo snel.
ook opnieuw geprobeerd met een schone installatie , maar niets helpt
iemand anders nog ideetjes ?

gr willy:mad::mad::mad::mad:

icemanltu 01-11-11 12:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door wouter1981 (Bericht 728405)
Als je na een restore geen backup hebt terug gezet kan het eigenlijk geen softwareprobleem zijn. Ik neem aan dat je de telefoon in die 6 uur niet af nauwelijks gebruikt?


ja de telefoon staat alleen in stanby, maar het kan niet hardware matig probleem zijn accus gaan niet in een klap niet goed funtionere

wouter1981 01-11-11 13:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door icemanltu (Bericht 728426)
ja de telefoon staat alleen in stanby, maar het kan niet hardware matig probleem zijn accus gaan niet in een klap niet goed funtionere

Welke firmware heb je?

icemanltu 01-11-11 13:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door wouter1981 (Bericht 728479)
Welke firmware heb je?

het is een iphone 4 fw 5.0

wouter1981 02-11-11 09:55

Probeer nog eens een restore met iTunes. En daarna de iPhone instellen als een nieuwe iPhone.
Dan vervolgens niets installeren en de iPhone dan volledig opgeladen een paar uur wegleggen.

Als de accu dan nog zo snel leeg loopt dan is er volgens mij echt sprake van een defect.

willy666 02-11-11 12:07

Hallo

Gisteren mijn iphone helemaal gewist en opnieuw geinstalleerd. Gisteravond weggelegd rond 23.00 uur en vanmorgen weer om 08.00 uur gepakt... en batterij stond nog op 100%.
Maar nu zit ik een uurtje of 2 te wordfeuden maar dan loopt batterij percentage met 10% per uur achteruit [ wat denk ik normaal is, of niet ? ]
Dus volgens mij is probleem opgelost

gr willy

ps Zou het ook uitmaken uit welk land je iphone 4s afkomstig is ?

apotheosis 02-11-11 12:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door willy666 (Bericht 729322)

ps Zou het ook uitmaken uit welk land je iphone 4s afkomstig is ?

Apple maakt in dezelfde fabriek hun toestellen; dan versturen ze diezelfde iphones naar het ene land, de andere naar het andere, maakt geen verschil uit.

Het enige verschil kan mss zijn een andere lading iphones meer tijd hebben gehad om bv op te drogen van de lijm terwijl anderen door de massaproductie zeg maar snel snel zijn geleverd want ze moeten hun datum behalen dan, soms gebeurt het dan wel eens bepaalde mensen last hebben van gele velkken of gele schijn in hun scherm.
Ik heb dat nu niet voor, bij de iphone 4 had ik dat wel voor.

kommer1967 02-11-11 15:36

Hallo.

Al deze oplossingen hebben mij een beetje geholpen.
Wat voor mij nu wel een oplossing is, s'nachts de iPhone/iPad/iPod in de vliegtuigModus.
Wekker doet het gewoon in die modus, de rest niet
Met die instelling haal ik nu wel 2 dagen op elke iDevice.

MathieuG 02-11-11 19:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door diverander (Bericht 727615)
Heb hetzelfde probleem gehad.
Mijn oplossing was : (nadat ik alle oplossingen zoals herstellen, lokatievoorzieningen aanpassen ed had gedaan):
Alle emailaccounts van je telefoon afgooien en dan aan en uit zetten en dan weer je emailaccounts inregelen.
Mijn telefoon was van 100 % naar leeg in 6 uur en nu is de batterij weer super.
Het is een rare actie, maar het hielp bij bij!

Hier exact hetzelfde. Lokatievoorzieningen teruggebracht naar minimum en met regelmaat de apps afsluiten en nu gewoon 49 uur op 1 volle accu!

Geert1976 02-11-11 20:29

tuurlijk wel heel bizar dat je allerlei zaken moet uitzetten op een apparaatje van ongeveer 600/700 euro.....

Vandaag een BMW gekocht, de dealer zei alleen wel dat ik er niet teveel mee moet rijden, de ramen nooit mag openzetten, elke dag 3 keer de auto wassen, 4 keer per week de banden moet bijvullen met lucht....de verwarming ook niet aanzetten. Maar ik dacht: och, het is een BMW...kan er mee leven

Guest-20180925190238 02-11-11 20:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Geert1976 (Bericht 729823)
Vandaag een BMW gekocht, de dealer zei alleen wel dat ik er niet teveel mee moet rijden, de ramen nooit mag openzetten, elke dag 3 keer de auto wassen, 4 keer per week de banden moet bijvullen met lucht....de verwarming ook niet aanzetten. Maar ik dacht: och, het is een BMW...kan er mee leven

Die BMW dealer heeft er zeker niet bijgezegd dat als je heel de dag 240 km/h rijdt de auto een klein beetje meer benzine verbruikt dan wat in het boekje staat :d

Geert1976 02-11-11 20:38

nee, ik mag er maar max 75 km per uur mee rijden... ook al heb ik er 45.000 euro voor betaald, ik kan er mee leven....tis een BMW he!:D

flappah 02-11-11 21:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door apotheosis (Bericht 727581)
Hangt ervan af :), bij mij zaten er nog contacten in, ben geen goeie om dat te gaan uitleggen maar nogmaals; ik raad iedereen altijd aan om alles op te schrijven of in een word document te steken, foto's en dergelijke meer en muziek en apps voor alle zekerheid op een externe harde schijf te zetten, je weet maar nooit of er eens wat ernstigs fout loopt.
..knip..

Maarreuh, daarvoor is toch Mobileme/iCloud?? Ik zeg niet dat je niks moet bewaren maar ik heb al jaren niks meer opgeschreven. M'n agenda/contacten/bookmarks worden via mobileme/icloud verspreid over alle apparaten. Wanneer ik een nieuw apparaat had dan meldde ik die aan op mobileme en voilà, alles werd gesynchroniseerd. Geen omkijken naar.

wrvk82 03-11-11 08:00

De oplossing
 
BATTERIJPROBLEEM IS OPGELOST!

Gisteravond heb ik mijn iPhone hersteld. Echter, ik had hier gelezen dat je eerst een herstelactie moest uitvoeren en daarna je back-up terug moest zetten. Maar goed, dat ging niet op want na de herstelactie kon ik geen oude back-up meer vinden en terugzetten. Was geen probleem want ik had gelukkig op mijn MacBook ook nog een back-up.

Na de herstelactie heb ik dus nóg een herstelactie uitgevoerd en daarna de oude back-up van een maand geleden erop gezet.

Resultaat: 11 uur verder en maar 11% van de batterij op! Yessssss!!!

Dus mensen: Herstel de iPhone, maar kies wel voor de optie met back-up terugzetten en dus niet alleen herstellen!!!! Anders ben je alles kwijt.....!

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 3 november 2011 om 08:09 ----------

Apple heeft nu bevestigd dat er een probleem is met de software:
Apple bevestigt batterijproblemen in iOS 5 | Mobile | Tweakers.net Nieuws

knuster 03-11-11 12:39

Toch weer raar van apple dat sommige dit probleem hebben en sommige niet!
Ikzelf heb mijn 4S nu 3 weken in gebruik dus de batterij is al een beetje op kruissnelheid en ik haal nu toch makkelijk 10,5 uur gebruik en 4 dagen standby na de laatste meting gisteren!

Wat bij mij uitstaat zijn enkel:
-iAds op locatiebasis
-tijdzone instellen

De rest staat gewoon allemaal aan!

stanse 03-11-11 13:03

Bij mij is het nu stand-by: 19 uur 24 minuten en gebruik 3 uur 2 minuten en heb nog 50% batterij. Is dit normaal?

thomasvossen 03-11-11 13:17

Gisteravond m'n iPhone 4S hersteld en geen reserve kopie terug gezet. Dit had ik in eerste instantie wel gedaan en batterij binnen 6 uur leeg. Na het herstellen heb ik alle 'batterijvretende opties' uitgezet. Vanmorgen uit de oplader gehaald en het volgende:
07.00 - 100%
08.00 - 100%
09.00 - 99%
10.00 - 98% - Wi-Fi aangezet
11.00 - 97% - Mailaccounts ingesteld
12.00 - 84%
13.00 - 68%

Zullen we dan de boosdoener te pakken hebben?

thomasvossen 04-11-11 09:00

Vanochtend gewekt door m'n tweede wekker, aangezien mn iPhone vanacht helemaal leeg getrokken is. Daarna onmiddelijk mijn mailaccounts verwijderd, en.... batterij blijft het prima doen.
Nu eens stap voor stap accounts toevoegen. Heb hotmail, imap, exchange en iCloud account normaal. Misschien is één van deze specifiek de boosdoener!

joost1234 04-11-11 10:51

Heb je push aanstaan bij email? Of misschien ergens een verkeerde instelling in een mailaccount waardoor continue verbinding wordt gezocht?

ballegooier 04-11-11 11:00

@thomasvossen Slim aangepakt! Ik denk idd dat de boosdoener in je mail/agenda/contacten accounts zit. Je kunt dus evt ook weer je reservekopie terugzetten, want je lijkt de fout gevonden te hebben, of te gaan vinden. Die kun je er dan uithalen nadat je je reservekopie terug hebt gezet....

deuxani 04-11-11 14:42

Heb je al geprobeerd om voor alle accounts deze op manual fetch te zetten? Dus Mail, Contacts, Calendars > Fetch New Data > Push (Uit), Fetch (Manually) > Advanced (alle accounts op Manual).

nadorst28 04-11-11 22:04

Er zijn veel omgevingsfactoren die de batterijduur negatief beïnvloeden, waar je soms zelf geen of weinig invloed op hebt.

Zit je ver bij een GSM mast vandaan, of heb je slecht bereik, of leg je je telefoon in de auto (staal), dan gaat de batterij minder lang mee omdat er meer vermogen nodig is om het GSM netwerk te bereiken. Dat was met de groene oer Nokia ook al zo, alleen die ging dan vier dagen mee in plaats van twee weken.

Daarnaast heb ik de ervaring dal alle GPS intensieve apps (tomtom) behoorlijk wat energie gebruiken. Dit merk je direct omdat je iPhone warm wordt. Uitzetten dus.

Ik heb de gewoonte om alle apps uit te zetten en ik heb een beperkt data abo. Vergeet ik de apps uit te zetten, dan is de batterij de volgende ochtend soms leeg en soms gewoon vol. Dat heeft dan te maken met het type app.

Jizzmypants 06-11-11 19:17

mijn batterij gaat echt TE SNEL, gaat maar 4 uur mee denk ik.:eek:

larskov 08-11-11 09:41

Wat een waardeloze ellende idd. Heb hem vanochtend om 07:45 van de lader gehaald. 3 minuten muziek geluisterd. 1 keer mijn email gecheckt en verder een stuk of 10 keer alleen het scherm aangezet om te kijken op hoeveel procent de batterij stond. Nu staat de batterij op 80%!!
Alle bovenstaande batterijbesparende opties heb ik uitstaan. Om te huilen dit!

dannyro 08-11-11 10:00

Allé, dan ben ik één van de gelukkigen die er weinig of geen last van heeft.
Gebruik 1 uur 14 min.
Stand-by 17 uur, 53 minuten.
78% niveau.
Een tip die hier op het forum al dikwijls gegeven is:

Bij locatievoorzieningen -> Systeem, staat alleen Mobiel netwerk zoeken aan. De rest schakel je zelf uit.

flappah 08-11-11 10:33

Zelfs zonder iets gedaan te hebben, valt het bij mij wel mee. Afgelopen weekend heb ik m vrijdagavond van de lader afgehaald, op zaterdag en zondag sporadisch gebruikt en pas zondagavond weer aan de lader gehangen. Op dat specifieke moment stond ie op 77%. Da's niet slechter dan ik met m'n 4 meemaakte. Daarentegen op vrijdag zelf maakte ik uitgebreid gebruik van iMessage. Ik haalde m om 7.30 van de lader. Ik heb de hele dag intensief gebruik gemaakt van iMessage. Om 15.00 was het apparaat compleet leeg.

Ik heb nu wel gezien dat, wanneer ik gebruik maak van een of andere messaging app dat de batterij sneller leeg gaat dan anders.

maximusenormus 08-11-11 23:02

Batterij duur
 
Beste allen ik ben zelf ook druk bezig met de batterij duur van mn telefoon. Eigenlijk was ik iedere dag rond 1800 uur aan 20 % beland. Dan had ik m vanaf 7.00 uur in gebruik.

Specs: 6 mail accounts mobile me 4.3.3 jailbreak iphone 4.

Sinds 2 dagen heb ik ineens een langere batterij duur alsook mijn vriendin die een 3gs heeft. Beide hadden een mailaccount op mijn eigen kerio mailserver. Die is dankzij een onvoorzichtige verhuizing gecrashed (bootschijf fouten) de server heb ik nog niet hersteld. Mijn vriendin heeft alle contacten van de mailserver niet meer alleen nog de telefoonnummers. Ik heb nog wel alle contacten een exchange server. De server is nu ruim 2 weken geleden gecrashed.
In het verleden heb ik wel meer problemen gehad met de vele mailaccounts, zoals het opzoeken van contacten via de contacten app. Dan werd de telefoon heel traag. Nu zoek ik via het zoekscherm(2x home) en dat werkt veel sneller. Na een update moet ik vaak alle mailaccounts opnieuw aan maken omdat er anders niet mee te werken is.

Nu na een intensieve dag bellen en mailen om 18.00 uur nog steeds 54 %.

Zijn er mensen met vergelijkbare symtomen en oplossingen als email opnieuw instellen of verwijderen?


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:22.