iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Activeren iPhone 4s (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/103047-activeren-iphone-4s.html)

Willempieee 31-10-11 10:18

Activeren iPhone 4s
 
He Allemaal,

Morgen is het dan eindelijk zo ver, ik ga mijn nieuwe iPhone 4s in ontvangst nemen.
Echter heb ik een vraagje alvast;

Momenteel heb ik een HTC Legend, met een normale SIM. Klant bij Vodafone. De iPhone heb ik via T-Mobile besteld, mijn contract zal daar ongeveer over een maand beginnen. Oftewel; de Micro-Sim van T-Mobile is nog niet actief, tenzij ik daar specifiek om vraag met een tijdelijk telefoonnummer, maar dat wil ik niet.

Gisteren ben ik een Micro-Sim (nog niet geactiveerde abonnementskaart) gaan halen in een winkel. Ik hoef dinsdag maar een belletje te geven, het simkaart nummer door te geven en hij wordt voor me geactiveerd. Mijn abonnement zit dat op de Vodafone Micro-Sim, noodzakelijk tot dat mijn T-Mobile in zal gaan.

Maar nu!
Morgen komt de iPhone tussen 08:30 - 13:00u op mijn werk. Om 14:00u rijd ik vanaf mijn werk door naar Schiphol om voor een paar dagen naar Duitsland te gaan, voor mijn werk.
Moet ik mijn laptop mee nemen voor het activeren van de iPhone of kan ik hem activeren via het toestel door puur het nieuwe simkaartje er in te doen?
Ik heb de laptop namelijk verder niet nodig in het buitenland, dus neem hem liever niet mee.

Ik hoor jullie graag!

Gr, Willem

hb88xx 31-10-11 10:57

alleen via Wi-Fi volgens mij, zonder computer

Willempieee 31-10-11 11:09

Wi-Fi is ook geen probleem, ik heb een Wi-Fi netwerk op mijn werk en anders vast nog wel op schiphol!
Edit; moet het natuurlijk alleen wel zeker weten dat ik geen laptop nodig heb....

Menno87 31-10-11 11:42

Ik heb hem zonder de laptop geactiveerd, maar Wi-Fi is inderdaad wel noodzakelijk! Veel plz met je nieuwe mobiel;)

Willempieee 31-10-11 12:07

Dan ga ik de gok maar nemen om mijn laptop thuis te laten en van harte hopen dat het gaat werken.
Ik heb hier geen iTunes account voor nodig ofzo? Dat ik ergens voor moet inloggen via Wi-Fi?

En bedankt trouwens ;-)

Menno87 31-10-11 12:39

Je kunt tijdens activeren via de iphone4S inloggen op je bestaande Itunes account of een nieuwe aanmaken. (allemaal zonder laptop)

Willempieee 31-10-11 12:44

Super, bedankt!
Hoeft mijn vriendin haar stoffige laptop niet uit de kast te halen en kan ik gewoon gebruik maken van m'n abonnement + telefoon in Duitsland.
Risico was natuurlijk dat ik m'n MicroSIM liet activeren, de iPhone activatie mis zou gaan en ik dan beide toestellen niet meer kan gebruiken!

Bedankt voor jullie hulp!

Willempieee 01-11-11 12:33

Probleem!
Het is nu dus zo ver, echter blijft hij op het Wi-Fi scherm. Ik heb locatievoorzieningen aan gezet. Bij het volgende scherm geeft ie aan welke Wi-Fi verbinding ik wil gebruiken. Dat doe ik maar hij gaat niet verder???

Plz hulp voor mijn vliegtuig vertrekt ! :)


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:51.