//

Iphone 3GS

Iphone 3GS discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo, Zou mij rond de feestdagen een Iphone 3 willen kopen.. (waarom 3? Om de prijs wat te drukken, had gedacht aan een 200-250 euro..) ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 15-11-11, 11:30
somebodey somebodey is offline
 
• 7.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Aalst (België)
Berichten: 16
Standaard Iphone 3GS

Hallo,

Zou mij rond de feestdagen een Iphone 3 willen kopen.. (waarom 3? Om de prijs wat te drukken, had gedacht aan een 200-250 euro..)

Nu is mijn vraag wat eigelijk de grote verschillen zijn tussen een (voorkeur gaat naar) 3GS en de 4(S) ?

Dit zou de 1e keer zijn dat ik een Apple aankoop..
Vriendin heeft de Ipod Touch, en is zeer tevreden met het gebruik..
Dus dit was de grootste aanleiding voor een Iphone

Ook heb ik gezien dat ie best "Unlocked" is.. Vanwege het gebruik voor alle simkaarten?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 15-11-11, 12:18
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door somebodey Bekijk bericht
Hallo,

Zou mij rond de feestdagen een Iphone 3 willen kopen.. (waarom 3? Om de prijs wat te drukken, had gedacht aan een 200-250 euro..)

Nu is mijn vraag wat eigelijk de grote verschillen zijn tussen een (voorkeur gaat naar) 3GS en de 4(S) ?

Dit zou de 1e keer zijn dat ik een Apple aankoop..
Vriendin heeft de Ipod Touch, en is zeer tevreden met het gebruik..
Dus dit was de grootste aanleiding voor een Iphone

Ook heb ik gezien dat ie best "Unlocked" is.. Vanwege het gebruik voor alle simkaarten?
De 1ste iPhone noemde gewoon iPhone,dan iPhone 3G, dan de 3Gs en dan de 4 en dan de 4s. Dit effe ter info .

Ik weet niet wat uw budget is?

Wat denk je nu zelf? Die 3gs kan je idd goedkoop kopen maar geen garantie meer op,is al ondertussen 2.5jaar oud denk ik, de batterij zal ook al sneller naar beneden gaan.

Voorbeeldje; ik speel mee mijne maat online via mijn Wi-Fi game tegen elkaar; we starten beiden ons batterij volledig opgeladen; tegen ik 20% kwijt ben heeft deze mee z'n 3gs 40% kwijt .

De camera bij de 3gs is natuurlijk ook niet top.

Als je natuurlijk niet veel belang hecht aan de snelheid en aan de camera en dergelijke dan kan je voor een 3gs gaan, alleen hope voor u je een goeie vast hebt .

De 4s blaast natuurlijk de 3gs volledig weg op alle vlakken.

Onthoud wel; apple is geslotener dan bv andere toestellen he, want vele mensen die kopen een iPhone en dan komen ze bv af, er zit geen radio op, er zit geen flashplayer op, ik kan blutooth niet gebruiken om naar een ander toestel een foto door te sturen, dat gaat dus niet, dat gaat alleen via een app naar andere apple toestellen en de blutooth zelf in de iPhone kan je wel gebruiken voor compatible carkits en autoradio's, dat wel.
Flashplayer bestaan apps voor zoals puffin en photon web browser.
Voor radio is de beste app tunein radio pro, zeer goed maar verbruikt redelijk wat data per uur, dat kan meende ik 55MB per uur zijn.

En ik zeg tegen alle mensen die een allereerste keer ne iPhone kopen; behandel deze als een kind, iPhone laten vallen is grote kans er nadien wat fouts aan kan zijn, scherm meestal kapot= geen garantie op scherm.
Opletten met water ook of regen, bescherm deze maar goed zodat er geen water/druppels in de connector en dergelijke komen.
Ga ge naar een pretpark zoals ik al gedaan heb, zorg maar ge iets hebt waar je je iPhone veilig kan in rond wikkelen ofzo, ik heb da mee zo ne doorschijnende plastiekzakske gedaan en twas nodig ook want op die waterattractie was ik zeiknat, gelukkig heeft die plastiekzak mij gered .
  #3  
Oud 15-11-11, 12:23
decx decx is offline
• iOS 5.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 381
Standaard

Dat is een hele brede vraag natuurlijk. En eigenlijk is alles anders behalve het besturingssysteem (iOS5) Het moge duidelijk zijn dat de 4S snellere processor heeft en een betere camera.

Apple heeft voor vergelijk tussen de modellen een website gemaakt.
  #4  
Oud 15-11-11, 12:25
Ko3n Ko3n is offline
• iOS 5.0.1
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 49
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door apotheosis Bekijk bericht

Als je natuurlijk niet veel belang hecht aan de snelheid en aan de camera en dergelijke dan kan je voor een 3gs gaan, alleen hope voor u je een goeie vast hebt .

De 4s blaast natuurlijk de 3gs volledig weg op alle vlakken.
.
ik vind de snelheid op een 3gs anders best ok hoor,
moest je nu praten over de 3G, dan geef ik je volmondig gelijk,
maar een 3gs gaat hier alleszins zeer lekker
  #5  
Oud 15-11-11, 12:30
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ko3n Bekijk bericht
ik vind de snelheid op een 3gs anders best ok hoor,
moest je nu praten over de 3G, dan geef ik je volmondig gelijk,
maar een 3gs gaat hier alleszins zeer lekker
Tgohja, da zeg ik nie maar ik vergelijk gewoon mee mijne maat zijn 3gs die trouwens nog mijn toestel is geweest, altijd in perfecte staat en ik heb de 4s, als ik mee deze vergelijk .
  #6  
Oud 15-11-11, 13:18
somebodey somebodey is offline
 
• 7.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Aalst (België)
Berichten: 16
Standaard

Als ik zie dat ik hier op het forum een 3GS kan kopen rond de 250 euro..
En zet daartegen de nieuwe 4S voor 599 euro..

Spreek je toch al over het dubbele qua prijs..
Met die resterende 350 euro kan ik dan iets leuks gaan doen met mijn zoontje..

Qua foto's moet ik niet veel hebben..
Is om heel af en toe eens een foto te nemen. Heb thuis nog ander speelgoed voor foto's te nemen (Digitale Spiegelreflex..)
Via Wi-Fi gamen.. Ook niet aan mij besteed..

Wil gewoon de degelijkheid eens ervaren van Apple..
En hopelijk houden!

Dus ga ik naar mijn eigen portefeuille kijken en als de tijd er is, een 3GS zoeken of misschien een 4 (wie weet..)



Enige tips op wat ik moet letten bij een aankoop??
  #7  
Oud 15-11-11, 13:48
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door somebodey Bekijk bericht
Als ik zie dat ik hier op het forum een 3GS kan kopen rond de 250 euro..
En zet daartegen de nieuwe 4S voor 599 euro..

Spreek je toch al over het dubbele qua prijs..
Met die resterende 350 euro kan ik dan iets leuks gaan doen met mijn zoontje..

Qua foto's moet ik niet veel hebben..
Is om heel af en toe eens een foto te nemen. Heb thuis nog ander speelgoed voor foto's te nemen (Digitale Spiegelreflex..)
Via Wi-Fi gamen.. Ook niet aan mij besteed..

Wil gewoon de degelijkheid eens ervaren van Apple..
En hopelijk houden!

Dus ga ik naar mijn eigen portefeuille kijken en als de tijd er is, een 3GS zoeken of misschien een 4 (wie weet..)



Enige tips op wat ik moet letten bij een aankoop??
Koopt u dan een 3gs he . Hopen voor u je eentje van iemand kan kopen die er geen miserie mee heeft of er geen zorg voor heeft gedragen enz...
  #8  
Oud 15-11-11, 14:05
dutchduc dutchduc is offline
• iOS 13.5
• 11.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Dec 2009
Berichten: 91
Standaard

Ik was altijd heel tevreden met de 3Gs. Het grootste nadeel vond ik de matige GPS in vergelijking met de opvolgers. Zonder TomTom carkit, kun je het wel shaken in een stad.
Maar als je de 3 Gs niet voor navigeren gaat gebruiken, moet je bij een eventuele aanschaf een laptop meenemen. Als de iPhone herkend wordt in ITunes, weet je (bijna) zeker dat het een echte is en geen neppperd
__________________
Ciao
Jeroen
  #9  
Oud 15-11-11, 14:23
somebodey somebodey is offline
 
• 7.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Aalst (België)
Berichten: 16
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dutchduc Bekijk bericht
Ik was altijd heel tevreden met de 3Gs. Het grootste nadeel vond ik de matige GPS in vergelijking met de opvolgers. Zonder TomTom carkit, kun je het wel shaken in een stad.
Maar als je de 3 Gs niet voor navigeren gaat gebruiken, moet je bij een eventuele aanschaf een laptop meenemen. Als de iPhone herkend wordt in ITunes, weet je (bijna) zeker dat het een echte is en geen neppperd
Momenteel gebruik ik GPS met mijn GSM (Nokia)
Spijtig dat deze niet goed is..

Zijn deze niet te herkennen met het oog?
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Nieuwe iphone 3gs, hoe krijg ik alles van mn oude iphone op mn 3gs? chmderksen Archief 1 15-02-10 10:09
Twijfel; iPhone 3GS 16GB Belgie of iPhone 3GS 32GB USA VeeGee Koopinformatie België 4 04-11-09 15:02

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:01.