iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Probleem met connectie voor bellen Iphone 4S (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/105488-probleem-connectie-voor-bellen-iphone-4s.html)

Jcop 29-11-11 08:28

Probleem met connectie voor bellen Iphone 4S
 
Hallo iedereen,

Ik zit met een volgend probleem:
Wanneer ik iemand wil bellen moet ik dit steevast 2 keer of meer proberen. Bij de eerste keer dat ik begin te bellen duurt het een lange tijd vooraleer hij verbinding heeft om te kunnen bellen. Wanneer dit eindelijk ok is dan zie ik de tijd oplopen dat ik aan het bellen ben maar ik krijg niets te horen aan de andere kant.

Als ik vervolgens afleg en dan terugbel lukt het wel perfect.

Heeft hier nog iemand ervaring mee en hoe heeft hij/zij dit kunnen oplossen?

Alvast bedankt.

Roos79 29-11-11 08:58

Als je je toestel aan je oor zet hoor je dan ook een echo?

Jcop 29-11-11 09:12

Ik had er eerst nog niet op gelet maar heb het even getest en inderdaad er is een echo te horen. Precies of ik naar mijn eigen nummer aan het bellen ben.

Roos79 29-11-11 09:15

Ben benieuwd of er meer mensen dit hebben.
Gebeurt t bij elk gesprek ook als jij gebeld word?
Of enkel als jezelf belt?

Jcop 29-11-11 09:43

Tot nu toe enkel gemerkt als ik zelf probeer te bellen naar iemand. ongeveer 1 op de 10 keer lukt het van de eerste poging.

Voor de rest gewoon echo en geen geluid van de persoon die ik probeer te bereiken.

Nemesis 29-11-11 10:19

Klopt hier het zelfde probleem. 4S nu ongeveer 3 weken in gebruik en dit probleem is iets van de laatste week. Provider is T-Mobilemet met oud I-150 abbo. 't Begint knap irritant te worden.

Jcop 29-11-11 10:44

Mijn provider is Proximus, kom uit België vandaar.

Nemesis 29-11-11 10:47

@jcop
Ik zette de provider erbij omdat het mogelijk provider gerelateerd is.

duive030 29-11-11 11:10

Hallo,
ik heb hetzelfde probleem (gehad). Ik ben overgestapt van 3GS naar 4S. Bij de 4S staat "internationaal bellen" standaard aan. Hij zet dan de landen nrs etc er automatisch voor. Op mijn 3GS was dit gedaan met + 31. Gewoon dat automatisch internationaal bellen uitzetten. Het probleem is dan (vrijwel helaas, soms overkomt het mij toch nog wel eens) opgelost.

Jcop 29-11-11 11:15

Ok, en waar is dit internationaal bellen te vinden? Of moet ik elk telefoonnummer apart gaan bekijken en aanpassen?

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 29 november 2011 om 11:16 ----------

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nemesis (Bericht 741067)
@jcop
Ik zette de provider erbij omdat het mogelijk provider gerelateerd is.

Dacht het wel, daarmee ik ook de mijne even liet weten. Misschien dat er nog mensen uit België zijn met hetzelfde probleem.

duive030 29-11-11 11:23

@Jcop......Instellingen / Telefoon en dan de twee na onderste tab "Internationaal bellen" uitzetten.

Jcop 29-11-11 11:29

Is dit voor de 4s? Want als ik bij de tab telefoon kijk zie ik nergens internationaal bellen staan. Enigste opties zijn: mijn nummer, doorschakelen, wisselgesprek, nummerherkenning, tty, simpincode en simapps

duive030 29-11-11 11:35

Het 1e "blad" van instellingen....3e "hoofdstuk" (waar ook "Algemeen" op staat) dan 5e regel "Telefoon" (met een groen telefoontje) aanklikken en dan 5e onderwerp "Internationaal bellen"....dit uitzetten. En ja...ik heb een 4S

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 29 november 2011 om 11:42 ----------

Typisch...waar jij tty hebt staan, staat bij mij "Internationaal bellen" ! Ik heb de versie 5.0.1 Wellicht is dat het verschil ? Als provider TMobile

Jcop 29-11-11 11:42

Ja daar was ik, optie internationaal bellen staat er niet bij of is dit de optie TTY(deze staat uit trouwens).

Zit ook op software 5.0.1. Het het nog even gecontroleerd voor de zekerheid dus daaraan ligt het niet.

Misschien omdat ik uit België kom dat het daaraan ligt.

duive030 29-11-11 11:52

Jcop....dat zou kunnen, maar snappen doe ik het dan niet echt. Ik had bij TMobile al een nieuwe (garantie) besteld, maar daarna weer afbesteld. Het is kennelijk een probleem wat vaker voorkomt. Eerder vertelde TMbile mij dat ik de vliegtuigmodus aan en uit moest zetten.....hielp niet. Toen met de suggestie om de software opnieuw te installeren...hielp niet. Daarna werd mij een nieuwe toegezegd.

Jcop 29-11-11 11:58

Heb je je nieuw toestel al? Kan je laten weten of dat het probleem heeft opgelost?

duive030 29-11-11 12:08

Jcop....ik heb dat nieuwe toestel afgezegd omdat bij mij het probleem (vrijwel, maar geen zin om weer 2,5 uur te besteden met het installeren van alle app's etc) is opgelost hiermee. Hoorde wel van TMobile dat zij al meerdere toestellen hadden vervangen.

Jcop 29-11-11 13:44

Ik heb nog even verder gezocht op internet naar een mogelijke oplossing voor dit probleem. Op de website van Apple zelf is een grote discussie aan de gang van mensen die allemaal ditzelfde probleem hebben (https://discussions.apple.com/thread...t=960&tstart=0). Ik kan maar concluderen dat de enigste oplossing hiervoor is om de Iphone terug te geven en een nieuwe te krijgen.

Er is geen noemenswaardige oplossing te vinden in verband met dit probleem.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 29 november 2011 om 14:50 ----------

Kleine update,

Gewoon gebeld met apple en het probleem uitgelegd. Na een kwartiertje telefoneren kreeg ik de boodschap dat mijn toestel gewoon wordt omgeruild.

Ergens tussen de 7de december en de 14 december krijg ik mijn nieuwe toegezonden. Ik mag zelf beslissen welke dag ik mijn huidig toestel binnen geef. Zal hoogstwaarschijnlijk de 14de zijn aangezien dat de laatste dag is dat ik mijn nieuw toestel zal mogen verwachten.

Een aanrader aan anderen, heb je problemen dan moet je gewoon even bellen (15 min ben je kwijt) en je krijgt zonder discussie een nieuw toestel. Gewoon even zeggen dat je al de richtlijnen al gevolgd hebt (restore, ...).

Roos79 29-11-11 16:25

owke ga ik ff doen...

Jcop 29-11-11 16:29

vanuit België: 070 700 772

Ik weet wel niet wat het nummer is voor Nederland. Hou ook je factuur bij de hand want je moet enkele gegevens geven die hierop vermeld zijn.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:02.