VPN verbinding discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo, Vorige week heb ik een iPhone aangeschaft, helemaal geweldig, en nu ben ik dus "alle" mogelijkheden aan het uitpluizen via dit forum. Echt ideaal! ...
|
Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Berichten van vandaag | Zoeken |
|
|||
|
|||
VPN verbinding
Hallo,
Vorige week heb ik een iPhone aangeschaft, helemaal geweldig, en nu ben ik dus "alle" mogelijkheden aan het uitpluizen via dit forum. Echt ideaal! Nu heb ik een vraag mbt. de VPN verbinding tussen mijn iPhone en de server. Op mijn vaste computer heb ik geen problemen, maar de "invulvelden" van mijn iPhone verschillen van die van de PC. Hebben jullie misschien enig idee? Dit is de handleiding van school: http://drcwww.uvt.nl/its/voorlichtin...L%202-2006.pdf Dit zijn de invulvelden op de iPhone: L2TP/PPTP => dit moet PPTP zijn, staat in de handleiding van school Server => staat ook in de handleiding... Account=> is mijn studentennr. RSA SecurID: on/off => geen idee Password => spreekt voor zich Encryption level => ik heb none en auto geprobeerd, deed het allebei niet Send all traffic => heb ik op "on" staan Proxy off/manual/auto => heeft te maken met het toewijzen van ip adres toch? Heb ik op auto staan; maar moet daarna nog een URL invoeren, ik heb dus geen idee wat dit moet zijn.. Alvast bedankt! Tommy |
|
|
Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)
|
|
|||
|
|||
Beste Tommy,
Ik heb vorige week ook een Iphone aangeschaft. Nu ben ik ook alles een beetje aan het uitpluisen en heb ik eigenlijk hetzelfde probleem als jij hebt. Het lukt mij namelijk ook niet om verbinding te maken via VPN. Ik zag dat jij je bericht begin april al had gepost, dus ik dacht wellicht is het inmiddels al wel gelukt? Omdat ik zelf ook aan de UVT studeer zou in dat geval graag willen weten hoe je dat hebt gedaan, of waarom het juist niet werkt.. Alvast bedankt!! Met vriendelijk groeten, Sander |
|
|||
|
|||
Hoi Sander,
het is me nog niet gelukt.. ik heb geprobeerd de vpn software voor een Mac Book te installeren, dit is echter nog niet gelukt. Misschien dat het mbv Wi-Fi verbinding PC-Iphone wel lukt, dit heb ik nog niet geprobeerd.. Zie: http://www.macstudent.net/wiki/nl/index.php/VPN_%28UvT%29 Gr. Tommy |
|
|||
|
|||
Hey Tommy,
Je iPhone werkend krijgen op de UvT gaat je niet lukken met alle software < 2.0. 2.0 zelf is nog niet getest (zover ik weet). De VPN en wireless functionaliteit van de iPhone voldeden niet aan de security eisen van de UvT (en de rest van de wereld) vandaar dat Apple met de 2.0 update nu zogenaamde Enterprise ondersteuning biedt. Als het gaat werken moet je gebruik maken van WPA2 met EAP-TTLS. Check de info hier, hier en hier. Je zal certificaten voor SurfNET Root PCA en UvT Organization moeten downloaden en installeren op de iPhone. Vervolgens heb je gegevens nodig om in te loggen op het netwerk. PM me tegen die tijd even! Succes! P.S. installatie op iPhone hoeft niet per sé met die iPhone Configuration Utility, alles zou (theoretisch) ook op de handset zelf ingesteld moeten kunnen worden! Laatst gewijzigd door lxndr; 17-06-08 om 20:12. Reden: nieuwe link |
|
|||
|
|||
VPN werkt
Hallo allemaal, IPSec vpn werkt nu op UvT zoek op uvt.nl naar vpn cisco, en je vind alle gegevens die je in moet vullen, details volgen over WPA2 access, ben nog aan het testen...
|
|
|||
|
|||
VPN werkt!
De uitgebreide tutorial voor internet op je iPhone/iPod Touch voor Universiteit van Tilburg (UvT, Tilburg University) (let op: alleen met 2.0 software!)
Short version:
De WPA2-Enterprise EAP-TTLS(PAP) verbinding die we graag op de iPhone willen kan alleen aangemaak worden via een xml-profiel gemaakt met een tool. Info hierover volgt dus nog. |
|
|||
|
|||
En voor de TU Delft (let op: alleen met 2.0 software!)
Short version:
lxndr, ik ben zo vrij geweest een deel van je post te gebruiken...thanks... |
|
|||
|
|||
^ heb je dit ook getest? bij mij werkt niet in ieder geval
|
|
|||
|
|||
|
|
|||
|
|||
WPA2-Enterprise How To
WPA2 doet het! Jeuj, hier de how to :
Short version (voor UvT'ers):
Long version (voor UvT'ers en let op hoofdletters etc):
Stap 5: Zelf nadenken Stap 6: vervang "uvt.cer" voor 'CA certificaat' van je eigen instelling Stap 7: 'SSID': eduroam, 'Hidden network' UIT, 'Username' zoals op jouw instelling, 'Outer Identity' zoals op jouw instelling, Selecteer "SURFnet" en het instellingscertificaat Tip: Als je een Windows pc/laptop hebt, installeer SecureW2 via jouw instellingswebsite (Zoek!) hierin staan de benodigde gegevens voorgebakken! Good Luck! By the way, om je stumail e.d. werkend te krijgen heb je zoals het er nu naar uit ziet de certificaten van die servers nodig om te kunnen connecten. Stuur de naar .cer geconverteerde certificaten naar je mail en Installeer om ze te enablen! Laatst gewijzigd door lxndr; 18-07-08 om 00:53. Reden: toegevoegd: .mobileprofile voor UvT |
|
|||
|
|||
VU-Campusnet met iPhone 2.0?
Iemand tips om op het netwerk van de VU te komen?
Bij inloggen en na accepteren van certificate geeft hij aan dat gebruikersnaam en/of wachtwoord niet klopt. Met exact dezelfde gegevens kan ik wel via mijn mac op het netwerk... Laatst gewijzigd door yolande; 04-08-08 om 12:49. |
|
|||
|
|||
Handleiding netwerk VU
Citaat:
|
|
|||
|
|||
Alex thanks, werkt prima! Ook de service disk @ goossens building weet hoe het moet en geeft prima support.
|
|
|||
|
|||
@ lnxdr:
Ik heb nu dankzij jouw handleiding verbinding met het internet via het netwerk van de Universiteit van Tilburg. Mij is echter nog niet duidelijk of ik mijn mailbox van de UvT net als mijn gmail kan installeren op mijn iPhone. Indien dit mogelijk is, weet jij dan toevallig ook welke stappen ik moet volgen en welke instellingen ik moet gebruiken om dit voor elkaar te krijgen? |
|
|||
|
|||
Ik probeer nu ook al enige tijd om met mijn iPod Touch 2.0.2 16GB verbinding met het internet te krijgen op de UvT alleen loop ik in de uitleg vast bij de Apple Tool. Als ik deze tool installeer en opstart krijg ik een schermpje met het volgende bericht:
Cannot start service from the command line or a debugger A Windows Service must first be installed (using installutil.exe) and then started with the ServerExplorer, Windoes Services Administrative tool or NET START command. hierdoor kan ik geen verbinding maken met http://localhost:3000 Ik heb al een hoop gegoogled maar ik kom er niet uit, weet iemand hoe ik dit op moet lossen? |
|
|||
|
|||
@ Goullio,
Volgens mij volg je de verkeerde handleiding (van 17 juli?). Heb je de stappen al gevolgd zoals lnxdr heeft beschreven in ditzelfde topic op 14 juli? |
|
|||
|
|||
ja die stappen heb ik al helemaal doorlopen en het VPN werkt ook, alleen kan ik nog steeds niet op het internet binnen de UvT en daar heb ik (weet ik niet zeker) die WPA-2 verbinding voor nodig. Ik heb dus eigenlijk geen idee hoe ik nu de internet verbinding moet laten werken en ik hoopte eigenlijk dat iemand bekend was met dit probleem.
in ieder geval bedankt voor je reactie en ik hoop dat je misschien een oplossing weet of dat iemand anders me kan helpen. |
Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) |
|
Soortgelijke discussies |
||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
Via VPN verbinding inloggen op de server van de zaak | swarfega | iPad algemeen | 11 | 09-03-11 22:15 |
iPhone/iPad VPN-verbinding opzetten | martijnvw82 | iPad algemeen | 0 | 25-11-10 21:52 |
vpn verbinding en account | passie | Overige providers Nederland | 3 | 09-09-08 21:23 |
vpn verbinding | passie | Overige providers Nederland | 0 | 15-08-08 17:06 |
|
|