iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Hoe maak ik verbinding met internet met Lycamobile (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/106769-maak-verbinding-internet-lycamobile.html)

Fabidou 11-12-11 15:08

Hoe maak ik verbinding met internet met Lycamobile
 
Heb een sim kaart van Lycamobile. Krijg 300 Mb gratis internet.
Heb de instellingen ingevuld maar hoe maak ik nu verbinding met internet?:(

Fabidou 12-12-11 15:47

intussen opgelost

XIII 12-12-11 16:01

Hoe heb je het opgelost?

mauricee93 17-12-11 12:26

hoe heb je dit opgelost ?
ik ben zelf ook opzoek naar de lyca instellingen voor de iphone 4

Stijntje 17-12-11 12:29

Misschien is het handig als je ze hier post voor mensen die de zelfde vraag hebben hoeven deze niet te stellen, maar kunnen dit lezen!

;)

Fabidou 17-12-11 12:49

O, sorry, had geen mail gekregen dat er gereageerd was.:confused:
Heb verschillende keren gebeld met Lyca maar kreeg steeds dezelfde instellingen mee en werkte steeds niet.
Toen dacht ik van ik steek de simkaart van mijn man in de telefoon om te kijken wat er gebeurd (ook Lyca), niks....
Weer mijn kaartje erin en JA het werkt.

DUS hier hoe het moet:

-Eerst 10 euro opwaarderen in december anders krijg je geen 300MB gratis, geldig tot 30 december!
- Instellingen :- Algemeen - Netwerk-
Schakel 3G UIT - Schakel mobiele data AAN . Data roaming gaat ook AAn en zo laten-
(LYCA zei uitzetten maar volgens een andere medewerker moest het aan!!!!)
Daarna Mobienetwerk :

APN data.lycamobile.nl
Gebruikersnaam : lmnl
Wachtwoord : plus

En niet vergeten telefoon uitzetten- kaart in en uit
Het werkt!!! Als er een blauw balletje naast Lyca komt te staan heb je verbinding.

Niet vergeten dat na de 300 MB het 12 cent per MB kost.

Hopelijk u hier mee geholpen:)

mauricee93 17-12-11 13:02

bedankt voor de instellingen helaas werkt het hier niet. heb gister voor 10 euro opgewaardeerdt klantenservice meerdere malen gebeld voor de instellingen en de 300mb is geactiveerd
heb alle instellingen van hierboven over genomen simkaart erin en eruit toestel aan en uit maar helaas geen verbinding
:(

Fabidou 17-12-11 14:52

Ben nog vergetn zeggen dat Wi-Fi uit moet staan. Hopelijk is het dat;)

suchat16 28-12-11 01:51

Proxy server/ URL: & Proxy Poort:?
 
Hoe zit met Proxy server/ URL: & Proxy Poort:?

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Fabidou (Bericht 747059)
O, sorry, had geen mail gekregen dat er gereageerd was.:confused:
Heb verschillende keren gebeld met Lyca maar kreeg steeds dezelfde instellingen mee en werkte steeds niet.
Toen dacht ik van ik steek de simkaart van mijn man in de telefoon om te kijken wat er gebeurd (ook Lyca), niks....
Weer mijn kaartje erin en JA het werkt.

DUS hier hoe het moet:

-Eerst 10 euro opwaarderen in december anders krijg je geen 300MB gratis, geldig tot 30 december!
- Instellingen :- Algemeen - Netwerk-
Schakel 3G UIT - Schakel mobiele data AAN . Data roaming gaat ook AAn en zo laten-
(LYCA zei uitzetten maar volgens een andere medewerker moest het aan!!!!)
Daarna Mobienetwerk :

APN data.lycamobile.nl
Gebruikersnaam : lmnl
Wachtwoord : plus

En niet vergeten telefoon uitzetten- kaart in en uit
Het werkt!!! Als er een blauw balletje naast Lyca komt te staan heb je verbinding.

Niet vergeten dat na de 300 MB het 12 cent per MB kost.

Hopelijk u hier mee geholpen:)


Nozem23 28-12-11 22:45

Activeren mobiel internet Lycamobile
 
Mij lukte het ook niet om mobiel internet van Lycamobile te activeren. De instellingen waren allemaal correct overgenomen; dus:

Naam: LM NL GPRS DATA (maar mag volgens mij ook andere naam zijn)
APN: data.lycamobile.nl
Gebruikersnaam: lmnl (dus kleine letters!)
Wachtwoord: plus

Bij mijn Android-toestel was nog ingevuld:
MCC: 204 (=landcode Nederland)
MNC: 09 (=providercode Lycamobile)
Verificatietype: PAP
Type toegangspunt: internet

Verder hoeven geen gegevens ingevuld of ingesteld te worden. Dus geen Proxy, Server, poorten enz..

Het vreemde bij mij was dat bij de "statusinformatie"-gegevens over mijn telefoon het Lycamoble telefoonnummer niet vermeld werd. Er stond +31000000000. Dus allemaal nullen na de landcode.

Ik heb mijn SIM-kaart toen eens gewisseld met de SIM-kaart van een vriend (met een Iphone 3GS). Bij hem deed mobiel internet het wel op mijn Lycamobile-SIM. Wel moesten we de APN-gegevens van zijn provider (T-Mobile) eerst invullen.
Omgekeerd kon ik met de SIM-kaart van mijn vriend ook mobiel internetten. Dus er was niets aan de hand met mijn telefoontoestel.
Daarna hebben we de SIM-kaarten weer teruggeruild.
En.... wonderbaarlijk: bij de statusinformatie werd opeens wél mijnmobie telefoonnummer vermeld. En nadat ik de Roaming had aangezet (op mijn Android-toestel bleek dat nodig) kon ik opeens ook mobiel internetten via Lycamobile.
Wat nu precies de oorzaak van het probleem was, weet ik niet. Ik vermoed dat door het wissellen van de SIM-kaarten, de Lycamobile-Sim op de een of andere manier gereset of geactiveerd werd.

Moraal van dit verhaal: probeer je Lycamobile-SIM eens te wisselen met een andere telefoon.

zamaan 30-12-11 17:02

Ik heb de instellingen van lyca internet op Iphone4 gevoerd maar helaas geen internet verbindig.

Ik heb het Lyca sim op een Nokia E72 geprobeerd ik heb de instellingen van lyca voo Nokia gevoerd en heb ik wel internet verbinding.

Ik denk dat tot nu toe niemand heeft lycan internet op zijn iphone

het klantenservice merdewerker van lyca heeft me ook verteld dat het is niet altijd te lukken met iphone.

via google kwam ik op het volgende link ( ik heb het niet geprobeerd ) via dowloaden van een file zou je internet verbinding va lyca op je iphone.

iPhonesettings.net - Lyca Mobiel APN Mobiele datanetwerk activeren niet mogelijk

zamaan 03-01-12 17:31

weet u het zeker dat geen probleem als ik het bestand download ? virussen

ad9007i 03-01-12 18:38

nee, heb anders ook nog een andere site en je kan dat bestand altijd wissen ergens bij instellingen

Unlockit - APN Changer for your iPhone

klik op: Continue -> Custom APN -> dan je land instellen en provider -> create profile

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 3 januari 2012 om 18:40 ----------

enkel zie ik daar nergens lyca mobile tussen...

Fabidou 04-01-12 20:47

Roaming moet wel aanstaan:)-Eerst 10 euro opwaarderen anders krijg je geen 300MB gratis,


- Instellingen :- Algemeen - Netwerk-
Schakel 3G UIT - Schakel mobiele data AAN . Data roaming gaat ook AAn en zo laten-
(LYCA zei uitzetten maar volgens een andere medewerker moest het aan!!!!)
Daarna Mobiel netwerk :

zamaan 06-01-12 18:28

Lyca internet werkt nog niet bij mijn iphone

10 euro opgewaardeerdt en de 300mb is geactiveerd


APN profiel van Lyca geïnstalleerd via iPhonesettings.net - Mobiele datanetwerk activeren niet mogelijk

Vervolgens:

* Mobiele data aan
* Dataroaming aan
* 3G uit

heb ik Wi-Fi aan en uit geprobeerd en lukte het ook niet?

waar legt het probleem?
Heeft het Jailbreak effect op want ik heb geen jailbreak.

Fabidou 06-01-12 19:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door zamaan (Bericht 756367)
Lyca internet werkt nog niet bij mijn iphone

10 euro opgewaardeerdt en de 300mb is geactiveerd


APN profiel van Lyca geïnstalleerd via iPhonesettings.net - Mobiele datanetwerk activeren niet mogelijk

Vervolgens:

* Mobiele data aan
* Dataroaming aan
* 3G uit

heb ik Wi-Fi aan en uit geprobeerd en lukte het ook niet?

waar legt het probleem?
Heeft het Jailbreak effect op want ik heb geen jailbreak.

Heb die settings helemaal niet moeten gebruiken, heb je mijn lijstje al geprobeerd?

-Eerst 10 euro opwaarderen anders krijg je geen 300MB gratis
- Instellingen :- Algemeen - Netwerk-
Schakel 3G UIT - Schakel mobiele data AAN . Data roaming gaat ook AAn en zo laten-
(LYCA zei uitzetten maar volgens een andere medewerker moest het aan!!!!)
- Wi-Fi uitzetten


Daarna Mobiel netwerk :

zamaan 07-01-12 12:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Fabidou (Bericht 756401)
Heb die settings helemaal niet moeten gebruiken, heb je mijn lijstje al geprobeerd?

-Eerst 10 euro opwaarderen anders krijg je geen 300MB gratis
- Instellingen :- Algemeen - Netwerk-
Schakel 3G UIT - Schakel mobiele data AAN . Data roaming gaat ook AAn en zo laten-
(LYCA zei uitzetten maar volgens een andere medewerker moest het aan!!!!)
- Wi-Fi uitzetten


Daarna Mobiel netwerk :


Ja zeker ik heb de zetting gevoerd zoals vermeld maar helaas geen internet
Ik heb 10 Euro opgewaardeerd ( genoeg saldo 27.50 )en met Lyca gebeld voor activeren van internet.

Fabidou 07-01-12 13:01

Ken je iemand die een iPhone heeft? Even jullie kaarten omwisselen en terug in die van jou. Lukte toen wel bij mij. Vreemd maar gebeurde bij iemand anders ook.;)

zamaan 07-01-12 14:54

Beste Fabidou
Ik heb het ik een andere iphone gedaan en ook werkt niet maar op Nokia werkt wel!!

Hier heb ik de foto's van de instellingen bij te zien.

http://img201.imageshack.us/img201/999/66301413.jpg


Foto nr. 2

http://img97.imageshack.us/img97/2857/89537432.jpg

Fabidou 07-01-12 15:24

Dan denk ik dat het aan je toestel ligt. Is die nieuw? Teruggaan naar de winkel dan.
Succes....kan je verder niet helpen.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:17.