Iphone 4s magneet hoesje gevaarlijk?? discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik heb van de week een leren hoesje voor mijn iphone 4S gekocht ongeveer zoiets als deze : http://www.endja.com/wp-content/uplo...hite_4-500.jpg en dit hoesje heeft dus een ...
|
Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Berichten van vandaag | Zoeken |
|
|||
|
|||
Iphone 4s magneet hoesje gevaarlijk??
Ik heb van de week een leren hoesje voor mijn iphone 4S gekocht ongeveer zoiets als deze : http://www.endja.com/wp-content/uplo...hite_4-500.jpgen dit hoesje heeft dus een magneetje aan de bovenkant van de telefoon. Tijdens het gebruik kwam ik er achter dat dit me compas dus helemaal verstoorde (logisch eigenlijk) maar is dit voor de rest ook nog schadelijk voor de telefoon?? en kan het blijvende schaden aan het compass veroorzaken?? want dan kan het hoestje zo weer de prullenbak in
alvast bedankt |
|
|
Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)
|
|
||||
|
||||
volgens mij zit er geen echt kompas in je toestel, maar word het geheel berekend adhv je gps locatie en het gsm netwerk. ik heb ook een hoesje met magneet aan de onderzijde, maar geen last.
|
|||
|
|||
helaas beïnvloed de magneet me compass signaal toch :/ hij blijft rond de 300 geloof ik hangen en zodra ik het hoesje er weer af doe is hij weer perfect maar het gaat me er meer om of dat nog andere gevolgen zouden kunnen hebben en of het schade kan veroorzaken??
|
|
||||
|
||||
ja het kan natuurlijk wel de werking van de iphone beinvloeden, zelfe idee als een magneet bij je tv houden (geen aanrader).
|
|
|||
|
|||
Het kompas gebruikt meer dan alleen gps. Als ik in een auto zit (als bijrijder), of in de bus, dan werkt de gps wel maar het kompas niet. Ik krijg dan de melding uit de buurt van (magnetische?) apparatuur te gaan en de iPhone in 8-tjes te bewegen.
Wat betreft dat hoesje denk ik dat het geen kwaad kan. Zolang je het bij een betrouwbare winkel hebt gekocht is de kans groot dat het wel safe is. Als je via dubieuze websites/personen hebt gekocht is het wat meer oppassen. Er bestaan meer hoesjes die middels een magneetje afsluiten, dus zoveel kwaad zal het niet kunnen denk ik. |
|
|||
|
|||
Citaat:
Citaat:
|
|
|||
|
|||
jongens het gaat me er niet om of er een echt compass wel of niet inzit en ik heb het hoesje gewoon op een marktkraampje gekocht dus ik weet niet of het betrouwbaar is en ik vraag me alleen af of dit nog meer problemen zou kunnen veroorzaken of permanente schade??
|
|
||||
|
||||
Normaal zijn zulke magneten nooit sterk genoeg om blijvende schade aan te richten aan toestellen.
|
|
|||
|
|||
is er een manier hoe ik die magneten kan testen of ze dan niet te sterk zijn?? alvast bedankt
|
|
||||
|
||||
Citaat:
Weet wel van testen dat er een hele zware magneet nodig was om bankkaarten te doen stukgaan. In dit geval is het natuurlijk enkel een kompas van het noorden brengen. Dus kleine magneet zal voldoende zijn. Permanente schade daarvan is natuurlijk wat anders. |
Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) |
|
Soortgelijke discussies |
||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
Problemen bij IPhone G4 door magneet in hoesje | Applefanaat | iPhone algemeen | 10 | 18-05-11 01:50 |
iPhone: Tethered niet gevaarlijk??? | iphone789 | Jailbreak | 9 | 15-01-11 14:35 |
Flipcase met magneet?? | joev159 | iPhone accessoires en onderdelen | 3 | 19-02-10 10:33 |
|
|