iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Sinds upgrade starten apps in het klein (25%) linker bovenhoek (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/107973-sinds-upgrade-starten-apps-klein-25-linker-bovenhoek.html)

koekjedebij 27-12-11 16:12

Sinds upgrade starten apps in het klein (25%) linker bovenhoek
 
Hoi
Sinds de upgrade naar 5.0.1 heb ik een raar probleem.
Direct na het starten van elke willekeurge app verklein het beeld naar 25% grootte en verschuift het naar de linker bovenhoek en het scherm reageert dan niet meer.

Heeft iemand dit ook gehad en hoe is dit op te lossen?
(ik zag 1 ander draadje hierover die al op slot zit en waar geen oplossing in staat).

Graag je hulp.

Bvd

jpwg001 27-12-11 16:34

Even aan iTunes hangen en op 'herstellen' klikken.

Guest-20180925190238 27-12-11 16:35

Ik heb al een antwoord gegeven op exact dezelfde vraag van jouw in een andere draad.

Eb voer asjeblieft geen "herstel" uit :rolleyes::rolleyes::rolleyes:

koekjedebij 27-12-11 16:36

Oplossing gevonden in dit draadje:
http://forum.iculture.nl/f14/jailbre...eltopic-8.html
Deze mag gesloten worden.

koekjedebij 14-01-12 16:07

Ik wil hier toch nog even op terug komen.
De tip van Timosha werkt, maar dat moet ik elke keer doen na een reboot.
Zo gauw als de iphone uit is geweest komt het probleem dus weer dus moet ik elke keer als ik de iphone aan zet weer naar safemode, dat is heel irritant.

Is er ook een oplossing voor dat het probleem voorgoed op lost?

koekjedebij 16-01-12 12:50

Niemand die kan helpen?
Ik heb ook de laatste Redsn0w geprobeerd maar ook het her-jailbreaken helpt niet. :(

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door koekjedebij (Bericht 759574)
Ik wil hier toch nog even op terug komen.
De tip van Timosha werkt, maar dat moet ik elke keer doen na een reboot.
Zo gauw als de iphone uit is geweest komt het probleem dus weer dus moet ik elke keer als ik de iphone aan zet weer naar safemode, dat is heel irritant.

Is er ook een oplossing voor dat het probleem voorgoed op lost?


Guest-20180925190238 16-01-12 12:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door koekjedebij (Bericht 760156)
Niemand die kan helpen?
Ik heb ook de laatste Redsn0w geprobeerd maar ook het her-jailbreaken helpt niet. :(

Dan zal je moeten updaten naar iOS 5.0.1, daar werkt die methode perfect. Hoe dat vroeger werkte met iOS 4.3.1 weet ik helaas niet meer, is ook al zo lang geleden.

koekjedebij 16-01-12 12:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 760158)
Dan zal je moeten updaten naar iOS 5.0.1, daar werkt die methode perfect. Hoe dat vroeger werkte met iOS 4.3.1 weet ik helaas niet meer, is ook al zo lang geleden.

Ik draai sowieso al op 5.0.1. en die methode werkt wel, maar na een reboot moet ik het steeds opnieuw doen omdat het probleem steeds na een reboot terug is. Ik zoek dus een structurele oplossing.
Ik heb het gevoel alsof er tijdens het bootproces ergens een parameter geset (of unset) wordt wat hier voor zorgt.

Iemand een idee?

Guest-20180925190238 16-01-12 13:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door koekjedebij (Bericht 760159)
Ik draai sowieso al op 5.0.1. en die methode werkt wel, maar na een reboot moet ik het steeds opnieuw doen omdat het probleem steeds na een reboot terug is.

Tja, bij mij is die oplossing op iOS 5.0.1 structureel. Om welke Cydia app gaat het dan?

Moment even!
Heb jij ooit een tethered hybride JB, iOS 5.0.1 met iOS 5 ipsw, gehad die je met Redsn0w of Corona untethered hebt gemaak?

koekjedebij 16-01-12 13:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 760163)
Tja, bij mij is die oplossing op iOS 5.0.1 structureel. Om welke Cydia app gaat het dan?

Niet specifiek een app, maar alles (ook de native apps).
Alle apps openen dan in het klein en dus MOET ik steeds naar safe-mode en er weer uit voordat ik uberhaupt mijn iphone na een reboot fatsoenlijk kan gebruiken. Vandaar ook dat ik echt last van dit eufel heb.

tjibba 16-01-12 13:31

Vreemd probleem.

Dus na een restore (zonder jailbreak, en terugzetten van een reservekopie) blijft het probleem bestaan?

hanske636 16-01-12 13:35

Vraag me niet hoe het komt :confused: maar ik ben sinds een tijdje verlost van dit fenomeen.

koekjedebij 16-01-12 13:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door tjibba (Bericht 760176)
Vreemd probleem.

Dus na een restore (zonder jailbreak, en terugzetten van een reservekopie) blijft het probleem bestaan?

Nee ik heb geen restore gedaan, ik zie het niet zitten om die hele riedel weer opnieuw te moeten doorlopen. Het lijkt mij ook met een kanon op een mug schieten. Hij is gejailbreaked en dat wil ik graag zo houden.
Het moet is kleins zijn dat ergens in het bootproces zit denk ik.

hanske636 16-01-12 13:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door tjibba (Bericht 760176)
Dus na een restore (zonder jailbreak, en terugzetten van een reservekopie) blijft het probleem bestaan?

Ja. Dat help niet.

tjibba 16-01-12 13:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door koekjedebij (Bericht 760179)
Nee ik heb geen restore gedaan, ik zie het niet zitten om die hele riedel weer opnieuw te moeten doorlopen. Het lijkt mij ook met een kanon op een mug schieten. Hij is gejailbreaked en dat wil ik graag zo houden.
Het moet is kleins zijn dat ergens in het bootproces zit denk ik.

Tsja, als je geen moeite wil doen ga je het probleem nooit oplossen. Als het "ergens in het bootproces" zit ga je het echt nooit vinden.

Blijft het probleem bestaan na een schone installatie, dus configureren als een nieuwe iPhone, dan is er imo geen makkelijke oplossing.

Dus mijn vraag: Werkt je iPhone wel gewoon na behoren na een complete restore en geconfigureerd als nieuwe iPhone?

koekjedebij 16-01-12 13:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door tjibba (Bericht 760185)
Tsja, als je geen moeite wil doen ga je het probleem nooit oplossen. Als het "ergens in het bootproces" zit ga je het echt nooit vinden.

Blijft het probleem bestaan na een schone installatie, dus configureren als een nieuwe iPhone, dan is er imo geen makkelijke oplossing.

Dus mijn vraag: Werkt je iPhone wel gewoon na behoren na een complete restore en geconfigureerd als nieuwe iPhone?

Ja, direct na het upgraden naar 5.0.1 en ook na het jailbreaken van 5.0.1 was het prima. Het probleem deed zich ineens voor.

NB: Zie ook de opmerking van Hanske636 die bevestigt dat in zijn geval het restoren ook niet heeft geholpen.

Het kan ook zijn dat het komt door een app die ik geinstalleerd heb, maar ja probeer dat maar eens de achter halen ... :(
Op het internet worden apps genoemd door mensen die dit probleem hadden maar geen enkele van die apps heb ik er op staan :(

Guest-20180925190238 16-01-12 13:58

Nog even mijn onbeantwoorde vraag herhalen:

Citaat:

Moment even!
Heb jij ooit een tethered hybride JB, iOS 5.0.1 met iOS 5 ipsw, gehad die je met Redsn0w of Corona untethered hebt gemaak?

koekjedebij 16-01-12 14:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 760188)
Nog even mijn onbeantwoorde vraag herhalen:

Nee. Ik jailbreak alleen als het tethered kan, nooit untethered.
Ik heb echter wel geprobeerd middels de corona fix van dit probleem af te komen (dus de fix geinstalleerd NADAT ik dit probleem had) maar dat hielp dus niet. Uiteindelijk de corona patch ook weer gedeinstalleerd omdat het toch niet hielp.

debroei 16-01-12 14:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door koekjedebij (Bericht 760191)
Nee. Ik jailbreak alleen als het tethered kan, nooit untethered.

Altijd unthetered ipv thethered bedoel je denk ik:D

koekjedebij 16-01-12 14:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door debroei (Bericht 760192)
Altijd unthetered ipv thethered bedoel je denk ik:D

Ach ja tuurlijk!! Even voor de duidelijkheid, inderdaad ALLEEN ALS HET UNTETHERED kan.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:12.