iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Voorkomen van automatisch updaten van iPhone (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/108874-voorkomen-automatisch-updaten-iphone.html)

Vona 05-01-12 03:24

Voorkomen van automatisch updaten van iPhone
 
Hallo iedereen,

ik heb dus een iPhone 4S met de laatste firmware (5.01).
Nu vroeg ik me af wat ik moet doen als (hopelijk :)) volgende week de jailbreak voor mijn iPhone uitkomt. Mijn iTunes geeft namelijk aan dat er op 12/01 automatisch naar een nieuwe update gezocht wordt voor mijn iPhone, maar als ik het goed begrepen heb mag je je iPhone niet meer updaten als deze gejailbreakt is?

Dus mijn vraag is of er ergens een optie is om te voorkomen dat iTunes (of mijn iPhone zelf) gaat zoeken naar een update voor mijn iPhone?

Alvast bedankt!

Wally© 05-01-12 04:32

Is inderdaad ergens een optie...

Kijk eens onder bewerken...opties...(zit nu ff op het werk...)

Anders kan je gewoon wanneer iTunes je een waarschuwing geeft de update weigeren...

Ik weet niet met zekerheid of deze update ook automatisch via iCloud op je toestel wordt gepushed...

Best ff navragen...wellicht dat een andere forumganger hier meer van weet...Zelf gebruik ik iCloud (nog) niet...

Guest-20180925190238 05-01-12 08:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vona (Bericht 755629)
Dus mijn vraag is of er ergens een optie is om te voorkomen dat iTunes (of mijn iPhone zelf) gaat zoeken naar een update voor mijn iPhone?

Je kan niet voorkomen dat iTunes of de iPhone zelf naar updates gaat zoeken. Je kan wel voorkomen dat die updates geïnstalleerd worden door:

1) Op de iPhone de update niet te installeren. Er blijft dan wel een rode badge met een "1" staan in "Settings". Die badge kan je na een jailbreak wel eenvoudig verwijderen met een tweak;
2) Door in iTunes de update te weigeren. In de popup kies je dan "cancel". iTunes geeft nu wel aan dat er een update beschikbaar is maar dat stoort verder niet.

Vona 05-01-12 14:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 755654)
Je kan niet voorkomen dat iTunes of de iPhone zelf naar updates gaat zoeken. Je kan wel voorkomen dat die updates geïnstalleerd worden door:

1) Op de iPhone de update niet te installeren. Er blijft dan wel een rode badge met een "1" staan in "Settings". Die badge kan je na een jailbreak wel eenvoudig verwijderen met een tweak;
2) Door in iTunes de update te weigeren. In de popup kies je dan "cancel". iTunes geeft nu wel aan dat er een update beschikbaar is maar dat stoort verder niet.

Oke, hartelijk bedankt voor je antwoord! Ik dacht dat mijn 4S zichzelf automatisch geupdate had van 5.0 naar 5.01, maar blijkbaar ben ik dus mis. :)

Ik heb eigenlijk nog één (dom) vraagje: wat gebeurt er als je je gejailbreakte iPhone zou updaten?

XIII 05-01-12 15:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vona (Bericht 755788)
Ik heb eigenlijk nog één (dom) vraagje: wat gebeurt er als je je gejailbreakte iPhone zou updaten?

Dan verlies je die jailbreak.

colliehome 05-01-12 15:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vona (Bericht 755788)
Oke, hartelijk bedankt voor je antwoord! Ik dacht dat mijn 4S zichzelf automatisch geupdate had van 5.0 naar 5.01, maar blijkbaar ben ik dus mis. :)

Ik heb eigenlijk nog één (dom) vraagje: wat gebeurt er als je je gejailbreakte iPhone zou updaten?

Dat lijkt me duidelijk, dan ben je je jailbreak kwijt. Meer info kan je in andere draadjes vinden.

Guest-20180925190238 05-01-12 15:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door colliehome (Bericht 755791)
Dat lijkt me duidelijk, dan ben je je jailbreak kwijt. Meer info kan je in andere draadjes vinden.

Uit eigen ervaring: en als je die update OTA doet ben je nog meer kwijt :eek:

XIII 05-01-12 15:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 755794)
Uit eigen ervaring: en als je die update OTA doet ben je nog meer kwijt :eek:

Wordt die dan aangeboden?

Volgens MuscleNerd zou dat niet gebeuren.

Ik kreeg de 5.0.1 OTA update inderdaad wel op mijn iPad zonder JB, maar niet op mijn iPhone met JB.

Guest-20180925190238 05-01-12 15:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door XIII (Bericht 755804)
Wordt die dan aangeboden?

Ja, die wordt aangeboden op een gejailbreakte iPhone/iPad. Er is zelfs een tweak (noOTA badge) om die vervelende rode badge uit "Settings" te halen.

Maar goed, ik kon het niet laten en heb eens de OTA update uitgevoerd en dat had ik zoals gezegd beter niet gedaan.

dutchstreetdog 05-01-12 16:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vona (Bericht 755788)
Oke, hartelijk bedankt voor je antwoord! Ik dacht dat mijn 4S zichzelf automatisch geupdate had van 5.0 naar 5.01, maar blijkbaar ben ik dus mis. :)

Ik heb eigenlijk nog één (dom) vraagje: wat gebeurt er als je je gejailbreakte iPhone zou updaten?

Volgens mij wordt nou juist aangeraden om je phone snel upp te date naar 5.0.1 !

wouter1981 05-01-12 16:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 755810)
Ja, die wordt aangeboden op een gejailbreakte iPhone/iPad. Er is zelfs een tweak (noOTA badge) om die vervelende rode badge uit "Settings" te halen.

Maar goed, ik kon het niet laten en heb eens de OTA update uitgevoerd en dat had ik zoals gezegd beter niet gedaan.

Wat was het resultaat precies?

Vona 05-01-12 18:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door XIII (Bericht 755790)
Dan verlies je die jailbreak.

Betekent dat dan ook dat je alle apps kwijt bent die je door middel van die jailbreak geïnstalleerd hebt? Of behoud je gewoon alles behalve Cydia?

Mijn excuses voor deze domme vragen, maar dit is mijn eerste iPhone, dus het jailbreaken is allemaal nog nieuw voor mij.

Bedankt voor jullie hulp!

XIII 05-01-12 20:40

Ja, Cydia tweaks werken uiteraard ook niet meer.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 04:54.