//

Voorkomen van automatisch updaten van iPhone

Voorkomen van automatisch updaten van iPhone discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo iedereen, ik heb dus een iPhone 4S met de laatste firmware (5.01). Nu vroeg ik me af wat ik moet doen als (hopelijk ) ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 05-01-12, 03:24
Vona's schermafbeelding
Vona Vona is offline
• iOS 9.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2012
Berichten: 25
Standaard Voorkomen van automatisch updaten van iPhone

Hallo iedereen,

ik heb dus een iPhone 4S met de laatste firmware (5.01).
Nu vroeg ik me af wat ik moet doen als (hopelijk ) volgende week de jailbreak voor mijn iPhone uitkomt. Mijn iTunes geeft namelijk aan dat er op 12/01 automatisch naar een nieuwe update gezocht wordt voor mijn iPhone, maar als ik het goed begrepen heb mag je je iPhone niet meer updaten als deze gejailbreakt is?

Dus mijn vraag is of er ergens een optie is om te voorkomen dat iTunes (of mijn iPhone zelf) gaat zoeken naar een update voor mijn iPhone?

Alvast bedankt!
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 05-01-12, 04:32
Wally©'s schermafbeelding
Wally© Wally© is offline
• iOS 12.0
• 9.2.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Tessenderlo België
Berichten: 1.916
Standaard

Is inderdaad ergens een optie...

Kijk eens onder bewerken...opties...(zit nu ff op het werk...)

Anders kan je gewoon wanneer iTunes je een waarschuwing geeft de update weigeren...

Ik weet niet met zekerheid of deze update ook automatisch via iCloud op je toestel wordt gepushed...

Best ff navragen...wellicht dat een andere forumganger hier meer van weet...Zelf gebruik ik iCloud (nog) niet...
  #3  
Oud 05-01-12, 08:41
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vona Bekijk bericht
Dus mijn vraag is of er ergens een optie is om te voorkomen dat iTunes (of mijn iPhone zelf) gaat zoeken naar een update voor mijn iPhone?
Je kan niet voorkomen dat iTunes of de iPhone zelf naar updates gaat zoeken. Je kan wel voorkomen dat die updates geïnstalleerd worden door:

1) Op de iPhone de update niet te installeren. Er blijft dan wel een rode badge met een "1" staan in "Settings". Die badge kan je na een jailbreak wel eenvoudig verwijderen met een tweak;
2) Door in iTunes de update te weigeren. In de popup kies je dan "cancel". iTunes geeft nu wel aan dat er een update beschikbaar is maar dat stoort verder niet.
  #4  
Oud 05-01-12, 14:59
Vona's schermafbeelding
Vona Vona is offline
• iOS 9.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2012
Berichten: 25
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Je kan niet voorkomen dat iTunes of de iPhone zelf naar updates gaat zoeken. Je kan wel voorkomen dat die updates geïnstalleerd worden door:

1) Op de iPhone de update niet te installeren. Er blijft dan wel een rode badge met een "1" staan in "Settings". Die badge kan je na een jailbreak wel eenvoudig verwijderen met een tweak;
2) Door in iTunes de update te weigeren. In de popup kies je dan "cancel". iTunes geeft nu wel aan dat er een update beschikbaar is maar dat stoort verder niet.
Oke, hartelijk bedankt voor je antwoord! Ik dacht dat mijn 4S zichzelf automatisch geupdate had van 5.0 naar 5.01, maar blijkbaar ben ik dus mis.

Ik heb eigenlijk nog één (dom) vraagje: wat gebeurt er als je je gejailbreakte iPhone zou updaten?
  #5  
Oud 05-01-12, 15:08
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.082
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vona Bekijk bericht
Ik heb eigenlijk nog één (dom) vraagje: wat gebeurt er als je je gejailbreakte iPhone zou updaten?
Dan verlies je die jailbreak.
__________________
We are one, but we are not the same... Talk to each other!
  #6  
Oud 05-01-12, 15:09
colliehome's schermafbeelding
colliehome colliehome is offline
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Beringen
Berichten: 2.477
Stuur een bericht via Instant Messenger naar colliehome Stuur een bericht via MSN naar colliehome Stuur een bericht via Yahoo naar colliehome
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vona Bekijk bericht
Oke, hartelijk bedankt voor je antwoord! Ik dacht dat mijn 4S zichzelf automatisch geupdate had van 5.0 naar 5.01, maar blijkbaar ben ik dus mis.

Ik heb eigenlijk nog één (dom) vraagje: wat gebeurt er als je je gejailbreakte iPhone zou updaten?
Dat lijkt me duidelijk, dan ben je je jailbreak kwijt. Meer info kan je in andere draadjes vinden.
__________________
Australian Shepherds Tinkerooz
Tinkerooz Blog

Slotjes blijven slotjes.
  #7  
Oud 05-01-12, 15:16
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door colliehome Bekijk bericht
Dat lijkt me duidelijk, dan ben je je jailbreak kwijt. Meer info kan je in andere draadjes vinden.
Uit eigen ervaring: en als je die update OTA doet ben je nog meer kwijt
  #8  
Oud 05-01-12, 15:25
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.082
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Uit eigen ervaring: en als je die update OTA doet ben je nog meer kwijt
Wordt die dan aangeboden?

Volgens MuscleNerd zou dat niet gebeuren.

Ik kreeg de 5.0.1 OTA update inderdaad wel op mijn iPad zonder JB, maar niet op mijn iPhone met JB.
  #9  
Oud 05-01-12, 15:32
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door XIII Bekijk bericht
Wordt die dan aangeboden?
Ja, die wordt aangeboden op een gejailbreakte iPhone/iPad. Er is zelfs een tweak (noOTA badge) om die vervelende rode badge uit "Settings" te halen.

Maar goed, ik kon het niet laten en heb eens de OTA update uitgevoerd en dat had ik zoals gezegd beter niet gedaan.
  #10  
Oud 05-01-12, 16:10
dutchstreetdog dutchstreetdog is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2011
Berichten: 46
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vona Bekijk bericht
Oke, hartelijk bedankt voor je antwoord! Ik dacht dat mijn 4S zichzelf automatisch geupdate had van 5.0 naar 5.01, maar blijkbaar ben ik dus mis.

Ik heb eigenlijk nog één (dom) vraagje: wat gebeurt er als je je gejailbreakte iPhone zou updaten?
Volgens mij wordt nou juist aangeraden om je phone snel upp te date naar 5.0.1 !
  #11  
Oud 05-01-12, 16:23
wouter1981's schermafbeelding
wouter1981 wouter1981 is offline
• iOS 9.2
• 9.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Twente
Berichten: 3.987
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Ja, die wordt aangeboden op een gejailbreakte iPhone/iPad. Er is zelfs een tweak (noOTA badge) om die vervelende rode badge uit "Settings" te halen.

Maar goed, ik kon het niet laten en heb eens de OTA update uitgevoerd en dat had ik zoals gezegd beter niet gedaan.
Wat was het resultaat precies?
__________________
Geen hulpvragen via PM. Stel je vraag op het forum, hebben anderen er ook iets aan.
  #12  
Oud 05-01-12, 18:43
Vona's schermafbeelding
Vona Vona is offline
• iOS 9.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2012
Berichten: 25
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door XIII Bekijk bericht
Dan verlies je die jailbreak.
Betekent dat dan ook dat je alle apps kwijt bent die je door middel van die jailbreak geïnstalleerd hebt? Of behoud je gewoon alles behalve Cydia?

Mijn excuses voor deze domme vragen, maar dit is mijn eerste iPhone, dus het jailbreaken is allemaal nog nieuw voor mij.

Bedankt voor jullie hulp!
  #13  
Oud 05-01-12, 20:40
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.082
Standaard

Ja, Cydia tweaks werken uiteraard ook niet meer.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Voorkomen automatisch openen mobiele websites. Gmontel iPhone algemeen 8 09-03-10 10:11
Voorkomen dat iPhone automatisch verbinding maakt Sikorsky55 iPhone algemeen 8 11-01-10 20:33
Het voorkomen van het maken van verbinding toller Archief 5 21-02-08 16:44

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:40.