T-Mobile steelt beltegoed!
Hoi allen,
ik constateer vandaag dat TMobile het beltegoed dat je in een maand meeneemt naar de volgende pas aanspreekt als je het nieuwe tegoed helemaal op hebt. Voorbeeld: ik neem 50 belminuten mee en krijg 150 nieuw tegoed, dus samen 200. Als ik 100 minuten bel houd ik dus 100 over. MIS dus. De 50 van de vorige maand zijn kwijt en ik houd dus maar 50 over. T-Mpbile bevestigt dit in een telefoongesprek. Ik vind dit grote schande. Is hier iets aan te doen?? |
Citaat:
|
Welk abonnement heb je?
En hoelang (hoeveel maanden) blijft je beltegoed geldig volgens het contract daarbij? |
Ik heb iSmart 150 en het beltegoed mag max 1 maand mee, maar daar gaan ze dus heel bijzonder mee om.
|
T-Mobile heeft nooit gezegd of jij als 1e je oud tegoed opmaakt. Dus misschien zijn dat je laatste 50. Maak je die niet op verdwijnen ze en de rest neem je weer mee.
|
In het oude abo kon je max 150 meenemen. Nu is dat dus echt anders geregeld. En dat vind ik dus diefstal.
|
misschien had je je contract eerst even moeten lezen, dat jij blind wat tekend en dus aan beroerde voorwaarden vastzit, is volgens de wet nog lang geen diefstal.
|
De bedoeling is om anderen hiervan op de hoogte te stellen, want de leveringsvoorwarden krijg je vooraf niet te zien. Verteld wordt het je ook niet. Blijkbaar ergens in de kleine lettertjes staat het en die lezen we meestal niet. Zeker niet achteraf.
|
alle providers zijn de laatste tijd de abonnementen aan het verschralen, dit is bij vodafone ook zo, dar maak je ook eerst je nieuwe minuten op.
|
En het staat toch echt ook op de T-Mobile website:
Belminuten, Sms'jes en Mms'jes zijn 2 maanden geldig vanaf de aankoopdatum, u maakt eerst uw nieuwe bundeltegoed op voordat u aan het oude tegoed begint. Bron: https://www.t-mobile.nl/mobiel-abonnement/smart/ismart (ben het met je eens dat dit niet erg schappelijk is) |
Update: je kunt je ongenoegen uiten via de "Telecomplicaties?!" actie van de Consumentenbond:
E-card actie: einde aan rare regels bij mobiele abonnementen | Consumentenbond |
ik heb ook tmobile en moet zeggen dat ik dit niet heb.
ik krijg precies alle sms en bel tegoed wat ik over had bij de volgende maand.. misschien moet je een keer naar een tmobile shop gaan en daar je probleem uitleggen.. meer kun je niet doen |
Citaat:
Brabant heeft een iSmart150 abonnement. Daar zal het verschil in zitten. |
Citaat:
|
Ik heb ook een tweejarig 150/150 abonnement bij T-Mobile. Als je bijv nog 190 belminuten hebt staan van twee maanden dan gaan er 150 mee naar de volgende maand. Die 40 minuten ben je dan kwijt. Er kunnen nooit meer dan 300 minuten op staan. Waar ik me aan stoor is dat ik pas met een bedrijf belde en moest ik 50 eurocent buiten mijn bundel betalen. Waarom trekken ze dat niet van mijn bundel af?
Waarom trekken ze wat ik bel in het buitenland niet van de bundel af? |
Citaat:
Bedoel je misschien I-150? (iets anders dus?) |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Ze pikken idd belminuten, opeens hanteren ze nu dat je eerst je nieuwe tegoed moet opmaken voordat je aan je oude dus opgespaarde minuten begint. Hebben ze nooit gezegd bij het verlengen, toen ik vroeg of er dingen verandert waren hadden ze het alleen over het data gebruik. Nog erger is dat er mensen zijn die een oude relax abo
hadden met 300 euro bel tegoed compleet kwijt zij na een verlenging. Ik vraag me eigen af waarom een bedrijf als T-mobile zijn klanten naait.... |
Tja smerig zijn ze wel bij t-mobile. Zojuist is mijn nieuwe contract ingegaan, had een i-300 '08 en nu een ismart-150. Maar ik had helaas nog zo'n 500 minuten over bij mijn oude abonnement, maar wat denk je. Nieuw abonnement is alles kwijt, niks meegenomen.
Oké het staat in de voorwaarden zie ik nu, maar vind het wel jammer. |
Een deel van de klachten waarom het hier gaat, staat in de voorwaarden beschreven. Als je je abonnement verlengt verdient het de voorkeur om die eens te lezen. Op de website staan de voorwaarden per abonnementsvorm gerangschikt. Dat het vreemd is dat zij jouw niet opgemaakte tegoed zomaar mogen afpakken, vind ik wel raar. Maar daar moet je bij de wetgever voor zijn.
|
Je neemt een nieuw abonnement. Je tegoed voor een vorig/ander type abonnement meenemen zijn we gewend van de oude abo's zoals Relax > Relax, waarom zou dat anders normaal zijn als je nu toch al nauwelijks minuten mee mag nemen..
|
Dat Relax (25 hebben we hier) is wel relaxed ja.
Ik sta nu inmiddels op 390,36 (!) euro beltegoed. Geen idee wat ik daar ooit nog mee moet aanvangen. :) |
Laat ik je een tip geven: maak dat Z.S.M. op! Voor T-Mobile besluit je om te zetten naar iets anders :)
|
Citaat:
Ik zelf heb 3 abo`s lopen bij T-mobile waarvan er nu 2 zijn verlengd en die andere gaat jammer voor hun op de schopstoel. Die andere 2, tja die zitten hun tijd uit en dan is het over, of ze moeten in de tussen tijd met verbeteringen komen. Btw, het zijn echt een stelletje haaien geworden...klant is koning?....pffff |
Na overstap van de ene abonnement(IPHONE ABB) naar het andere(i300) heb ik zelfs 2 maanden geld terug gehad(moet nog zien wat de rekening as maand is)
en alle bel en sms tegoeden gewoon meegekregen |
Citaat:
Net als voeger uren aan de telefoon met een vriendinnetje op afstand. Maar daar hebben we nu Facebook, e-mail, Skype en weet ik veel wat allemaal voor. Kortom; bellen doe ik gewoon niet of nauwelijks. |
Tja, dit kan ik geen diefstal noemen. Als je een abonnement afsluit ga je accoord met de voorwaarden. Zulke zaken weet je dus van te voren.
Maar het klopt dat de voorwaarden steeds slechter worden. De datalimieten die steeds lager worden kent iedereen wel. Maar ook op andere vlakken worden de abonnementen steeds slechter: van en/en bij minuten en sms'jes naar of/of, van betalen per seconde naar per minuut, sim-administratiekosten en dus deze verslechterde houdbaarheid van het beltegoed. Het vervelende is alleen dat alle providers met deze geintjes komen dus veel keuze heb je niet. |
Citaat:
Nu is dit weggegooid geld en zeker niet niks.. Je kunt of kon het altijd omzetten naar een lagere bundel om zo minder te verspillen :O |
Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:55. |