iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Batterijprobleem na update naar ios 5.1 (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/113850-batterijprobleem-na-update-naar-ios-5-1-a.html)

MiDe74 15-03-12 12:03

Hoe kan het dat er gebruikstijd bij komt 's nachts?
Mijn percentage dropt ongeveer met 3 a 4 % zag ik vannacht, normaal volgens mij, maar mijn gebruikstijd was toegenomen met 15 minuten ofzo...terwijl ik hem toch echt niet heb gebruikt (ik ga er vanuit dat ik niet 's nachts geslaapwandeld ofzo hebt en hem dus wel gebruikt heb :D)

Heb eigenlijk wel het idee dat mijn accu ook minder lang meegaat na de update. Volgens mij heeft GPS daar ook mee te maken, dat icoontje staat veel vaker en langer in beeld dan voorheen.

stats nu:
24% over:
gebruik: 4 uur en 36 minuten
Standby: 1 dag en 7 uur

Dus qua stats zou je zeggen dat het wel aardig hetzelfde is, voorheen deed ik ook ongeveer max 6 uur gebruik, alleen heb ik nu het idee dat ik hem helemaal niet 4,5 uur gebruikt heb.

Giel538 15-03-12 20:59

Ik heb gister een paar resets en harde resets willekeurig achter elkaar gedaan en het probleem is opgelost. Na 9 uur na het opladen met regelmatig ff nu.nl en facebook maar 16% gebruikt

PetrusTM 15-03-12 21:46

Hallo,

Ik kijk hier, sinds ik mijn Iphone 4s heb regelmatig op en het helpt me om mijn Iphone beter te begrijpen ;)

Stats: 10% g: 6:44 en sb: 1 dag en 15 uur. Prima toch?

MoBieler 23-03-12 14:24

Ik ben er wel achter dat het vooral bij 3G gebruik dra-ma-tisch is gesteld met mijn batterij sinds 5.1. Op Wi-Fi geen problemen. Op 5.0.1 had ik dit probleem totaal niet. Er lijkt iets raars te zijn met de 3G radio na de update. Veel mensen adviseren alle opties uit te zetten, maar daar heb ik de telefoon niet voor. Daarnaast heeft het geen enkele invloed. Batterijniveau daalt tijdens mijn rit van huis naar werk binnen 30 minuten rond de 5% zonder de telefoon te gebruiken. Ronduit idioot. Op kantoor Wi-Fi; geen probleem. 15 minuten buiten lopen (dus 3G); weer bijna 5% weg. In een kwartier!

reprise3 24-03-12 20:07

Aanvankelijk was ik positief over batterijduur na update naar iOS 5.1 (hoewel ik ook met de vorige IOS tevreden was).
Maar sinds een paar dagen loopt batterij heel snel leeg.
Geen nieuwe apps geinstalleerd enkel updates.

Geen idee waar ik moet zoeken naar de oorzaak.
Misschien een van jullie een idee?

jeetee14 28-03-12 15:31

ik heb zelfde probleem met de 4s. Voor de update naar 5.1 geen problemen. Na de update. 80% batterij kwijt in 8 uurtjes. Te gek voor woorden. Dramatisch dit.

eagleheart 29-03-12 11:42

Als je aan het rijden bent, dan kan je beter de 3G functionaliteit uitschakelen(als je deze niet nodig hebt). Door het veel verspringen van antenne naar antenne verbruik je wel een heel stuk meer.

CharlieCharlo 30-03-12 13:52

Ook hier serieuze batterijproblemen.. kleine maand geleden heb ik een 4S gekocht en direct 5.1 opgezet dus kan moeilijk vergelijken! Maar ten opzicht van mijn 4G is het een achteruitgang!! Iphone is nu ongeveer 3-4 uur uit de stekker en heb nog 67% over. Enkele smsjes gestuurd en thats it! 3G staat wel constant aan..
Ook heb ik het probleem dat hij soms uitvalt en dan automatisch terug opstart.. Al verschillende keren heb ik de iphone hersteld maar zonder resultaat. Wel telkens reservekopie erop gezet..

Ik lees hier dat je hem moet herstellen als nieuwe iphone, zouden de problemen dan opgelost moeten geraken?

hptje 31-03-12 07:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door CharlieCharlo (Bericht 784045)
...

Ik lees hier dat je hem moet herstellen als nieuwe iphone, zouden de problemen dan opgelost moeten geraken?

Bij mij heeft het geholpen!

g.hendriks12 14-05-12 11:50

Ik heb sinds 2 dagen hetzelfde probleem, hij loopt niet maar springt achteruit, echt helemaal leeg. Zeer vervelend.
Bert

terwijde 19-05-12 21:20

ik heb een vraag je aan jullie. Welke IOS is goed voor jou battery voor je iphone 4 Ios 5.1 of 5.1.1 ???? wie kan mij helpen aub ?? zijn er nog andere de iphone 4 hebben

gr

boeffie 20-05-12 01:26

Dus moet ik ook maar eens een resset uitvoeren Ik baal wel mijn 4s 16gb hield het lang vol en nu heb ik een 64gb en deze is voor de avond bijna leeg en beide draaien op 5.1.1

apotheosis 20-05-12 10:02

Phone herstellen is dikwijls een oplossing, ik had dit ook gedaan toen ios 5 juust was uitgekomen, batterij ging verl te snel af, herstel gedaan en twas opgelost.

boeffie 20-05-12 12:32

Heb een herstel naar nieuwe iPhone gedaan dus alles eraf en hopelijk is het nu beter , we zullen zien

apotheosis 20-05-12 13:17

Verwacht nu wel nie je opeens 5 uur langer mee zal kunnen werken e :).

boeffie 20-05-12 14:55

Heb nu alles open staan dus push en speel spelletjes en kan nu al zeggen dat er een verbetering is dus het kan geen kwaad om eens te herstellen

wblink 20-05-12 17:14

Van 5.0 -> 5.1 gaf een verslechtering, van 5.1 -> 5.1.1 was dramatisch vwb batterrij-duur, terwijl ik aan de apps niets had toegevoegd.

Ik heb allereerst 3G uitgezet (1 dag), dat scheelde nogal. Daarna een dag mobile netwerk uit en het probleem was verdwenen (!!!Alhoewel de 4S op Wi-Fi stond er en ook beide dagen het hele etmaal Wi-Fi voorhanden was!!!)

Ik heb gewoon een zooi apps eraf gemikt die ik niet BESLIST nodig heb en die IETS met mobiel dataverkeer te maken zouden kunnen hebben (ben daar nogal rigoreus in geweest).

Probleem is opgelost, ben doende apps weer 1 voor 1 terug te wetten om de boosdoener te vinden.

Econz 20-05-12 18:46

Bij mij lijkt het wel of de batterij van mijn iphone 4 sneller leeg raakt na de update van de marktplaats-app.
Ik draai nog steeds op ios 5.0.1 met jailbreak...

flashingst 20-05-12 21:08

Hmmm mijn 3Gs lijkt er een beetje op vooruit te zijn gegaan.

Gebruik: 8 uur, 2 minuten
Stand-By: 1 dag, 13 uur


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:19.