iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   iPhone 4s in combinatie met VW RNS 315 (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/114179-iphone-4s-combinatie-vw-rns-315-a.html)

jooskieffer 06-02-13 14:03

Ik heb geen auto dus ook niet de systemen die hier worden aangegeven. Maar ik denk met jullie mee..

I het niet zo dat de iphone de bluetooth verbinding verbreekt als je iphone een tijdje gelockt is? Bij Wi-Fi gebeurt dat ook om batterij te sparen. Misschien dat je als je in de auto zit en je zet instellingen > algemeen > automatisch slot uit, dat het probleem dan is opgelost?

Freeltd 06-02-13 16:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jooskieffer (Bericht 875247)
Ik heb geen auto dus ook niet de systemen die hier worden aangegeven. Maar ik denk met jullie mee..

I het niet zo dat de iphone de bluetooth verbinding verbreekt als je iphone een tijdje gelockt is? Bij Wi-Fi gebeurt dat ook om batterij te sparen. Misschien dat je als je in de auto zit en je zet instellingen > algemeen > automatisch slot uit, dat het probleem dan is opgelost?

Als het ene niet werkt, is dat zeker ook het proberen waard. Maar denk eerder dat da niet het probleem is. Denk niet dat hij de BT automatisch uitschakelt in lock. Want bij IOS5 waren er totaal geen problemen. Het is pas misgegaan bij IOS6.

jooskieffer 06-02-13 16:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Freeltd (Bericht 875333)
Als het ene niet werkt, is dat zeker ook het proberen waard. Maar denk eerder dat da niet het probleem is. Denk niet dat hij de BT automatisch uitschakelt in lock. Want bij IOS5 waren er totaal geen problemen. Het is pas misgegaan bij IOS6.

altijd t proberen waard!

nomat 13-02-13 14:44

ik heb nu ook syncen van contacten helemaal uitgezet. het adresboek heb ik al eerder ingeladen en blijft staan, maar de recente lijsten heb ik dan niet meer. tja...
verder heb ik nu in de toegankelijkheidsinstellingen - "fysiek en motorisch" van de iPhone een aanpassing gedaan dat bij "inkomende gesprekken" altijd naar de "headset" moet worden gegaan. blijkbaar werkt het dan toch zo dat als er geen headset is aangesloten (ik zit ook wel eens niet in de auto te bellen), het belsignaal toch over de eigen iPhone speaker gaat.
mocht dit helpen, dan zal ik dat zeker laten weten hier op het forum!

Freeltd 13-02-13 16:47

Al hetgeen ik vertelde, bleek in eerste instantie positief, maar na een paar dagen begon de miserie weer.

Hoe bedoeld ge met die fysiek en motorisch? Want zo een instelling vind ik niet.

nomat 14-02-13 22:08

Helaas weer hetzelfde probleem terug, ondanks mijn instelling bij 'toegankelijkheid'.
Hopelijk pakt Apple dit nu eens op bij de volgende update IOS 6.1a?

Freeltd 15-02-13 07:31

Bij de 6.1.1 zat al geen bugfix

profisat 15-02-13 18:56

Ik zelf heb een Caddy 2013 met RNS 315, stuurbediening en de Iphone 4s met 6.1.1 en jailbreak. Totaal geen problemen met gesrpekken of telefoonboek.

nomat 05-04-13 10:44

Heb inmiddels IOS 6.1.3 in de hoop dat dit issue zou zijn opgelost. niet dus.
maar jailbreak is voor mij nu geen optie (is nog niet beschikbaar?).

Ik vind het gewoon ruk dat Apple zelf hiermee niets doet.
Kan ik ergens klagen? Niet bij de telefoonwinkel, want die doen natuurlijk niets. Valt niet onder garantie, etc. blabla.

Ik zit eraan te denken om mijn iPhone aan mijn zoon te geven en terug te gaan naar mijn oude simpele Nokia want ik word er helemaal gek van.

Freeltd 05-04-13 13:38

Voor Citroën zou er half april een oplossing zijn.

nomat 05-04-13 14:01

oplossing vanuit Apple of komt Citroën hiermee zelf?

Freeltd 05-04-13 14:51

Volgens dealer van beiden. Apple zou er zelf da hand in willen hebben. Wat ze juist daarmee bedoelen weet ik niet.

nomat 05-04-13 14:59

Zou fijn zijn als de VW groep ook iets gaat ondernemen dan ...

Freeltd 05-04-13 18:30

Beste zou zijn dat apple dat aldemeen doet. Bij IOS5 werkte het perfect. Vanaf 6 niet meer en dat weten ze bij Apple. Maar Apple heeft zijn excuses al moeten aanbieden voor hun kaartenapp en wss willen ze dat hier niet meer voor doen.

In ieder geval wacht ik nu 1 á 2maanden voor een update te installeren, moest et binnenkort werken.

nomat 09-04-13 13:10

Apple is wat dat betreft net als Microsoft. Goede bedoelingen, maar door de omvang van de organisatie een tikje arrogant soms. :confused:
OK, we wachten dan maar op de update naar IOS 6.1.4 of IOS 6.2 ?

nomat 13-06-13 09:52

weet iemand of de nieuwe IOS 7 een oplossing biedt voor het bluetooth verbinding probleem?

kobus1960 13-06-13 10:09

Bekende VW dealer hier in de buurt heeft een Iphone 4 liggen.
Bij de nacontrole van nieuwe voertuigen testen ze of BT werkt.
Doen ze toevallig met Iphone, 510/310/315/composition, het
werkt altijd. Daarbij weet ik dat Die 4 standaard is, en gewoon
alle updates via Itunes meekrijgt. Ik heb de mijne met JB
mogen proberen op een 510, voor de fun. Gelijk werken.

Freeltd 13-06-13 18:21

Bij mij gingen ze vandaag bij het onderhoud van de auto, de update erop zetten. Toen ik hem ging halen kreeg ik de melding dat ze toch een andere CD nodig hadden en deze besteld is. Dus weer noppes. Tegen dat IOS7 er us, kunnen ze weer opnieuw beginnen :o

nomat 14-06-13 07:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kobus1960 (Bericht 899123)
Bekende VW dealer hier in de buurt heeft een Iphone 4 liggen.
Bij de nacontrole van nieuwe voertuigen testen ze of BT werkt.
Doen ze toevallig met Iphone, 510/310/315/composition, het
werkt altijd. Daarbij weet ik dat Die 4 standaard is, en gewoon
alle updates via Itunes meekrijgt. Ik heb de mijne met JB
mogen proberen op een 510, voor de fun. Gelijk werken.

Beste Kobus1960

Bedankt voor je bericht maar hier hebben we helemaal niets aan. Alles wat je zegt, is al genoemd in dit topic. Dus misschien volgende keer eerst even helemaal lezen.
Het gaat dus om een iPhone 4S, met IOS 6.x, GEEN jailbreak, in combinatie met de RNS 315 (die andere VW-dingen , zoals 310 en 510 hebben een andere - lees luxere :( - bluetooth functie).

groetsels,

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 14 juni 2013 om 07:59 ----------

en even for the record een korte samenvatting:
BT werk wel met de 4S en RNS 315. Hij maakt direct verbinding, echter na enige tijd (ca. 5 min.) inactief te zijn geweest na een (bij mij althans) ingekomen oproep, wordt ook de verbinding tussen de 4S en RNS 315 stil. nieuwe inkomende oproepen worden niet meer doorgegeven en de telefoon zelf staat ook op een soort 'mute' (alleen trillen). je hoort en merkt dus niet dat iemand belt !!! Zelf bellen via de RNS 315 gaat dan ook niet meer. eerst moet BT worden uitgeschakeld (verbinding verbroken) en weer opnieuw worden aangezet en verbinding maken, voordat je weer een gesprek kunt voeren via je handsfree.

groetsels,

obraat 14-06-13 09:07

Andere BT Module
 
Probleem was bij mij ook aanwezig (Skoda met Columbus). HTC telefoon werkte feilloos, iPhone niet. Dealer deed wat pesterig dat hij wel wist hoe, maar het niet kon/mocht vertellen. Collega wees mij op firma Cartronics (o.a. in Den Haag, weet niet of elders ook vestigingen zijn). Andere module gekocht (wel prijzig), werkt nu feilloos, ook adresboek en BT audio.
Succes:)


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:02.