//

iPhone apps aankopen

iPhone apps aankopen discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo, Ik woon in Denemarken, heb een iPhone 4 en een Nederlandse account aangemaakt. De gratis apps downloaden gaat prima. Maar nu wil ik apps ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 02-04-12, 15:17
Rolover Rolover is offline
• iOS 8.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2012
Locatie: Haderslev DK
Berichten: 10
Standaard iPhone apps aankopen

Hallo,

Ik woon in Denemarken, heb een iPhone 4 en een Nederlandse account aangemaakt. De gratis apps downloaden gaat prima. Maar nu wil ik apps kopen, daarvoor moet je de creditcard (Mastercard) gegevens opgeven.
Als ik nu gereed indruk dan krijg ik de melding dat de creditcard niet geldig is in Nederland. Nu is dit een normale internationale creditkaart die ik heb omdat je met een Deense Visa kaart niet overal kan betalen. Overal kan ik spulletjes met deze kaart kopen (incl.Nederland) behalve dus bij de Appstore.

Nu was ik al geen fan van dat eigenwijze iTunes, maar nu zou je bijna de telefoon ervoor het raam uit gooien. Met de iPod had ik ook al zoveel iTunes problemen.

Heeft iemand een idee hoe ik dit zou kunnen oplossen zonder een Samsung Note aan te schaffen .

Een wanhopige groet van Rolover.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 02-04-12, 15:20
colliehome's schermafbeelding
colliehome colliehome is offline
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Beringen
Berichten: 2.477
Stuur een bericht via Instant Messenger naar colliehome Stuur een bericht via MSN naar colliehome Stuur een bericht via Yahoo naar colliehome
Standaard

Via de iphone kan je makkelijk een account aanmaken - via Appstore app- en kiezen voor "geen". Vraag dan aan iemand in Nederland om een iTunes kaart te kopen die je dan netjes vergoed.
__________________
Australian Shepherds Tinkerooz
Tinkerooz Blog

Slotjes blijven slotjes.
  #3  
Oud 02-04-12, 16:03
Rolover Rolover is offline
• iOS 8.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2012
Locatie: Haderslev DK
Berichten: 10
Standaard

Bedankt voor de suggestie. Maar ik vind het niet zo praktisch.
Je moet dit toch gewoon thuis kunnen regelen?
  #4  
Oud 02-04-12, 16:12
MiDe74 MiDe74 is offline
• iOS 12.0.1
• 9.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2011
Berichten: 108
Standaard

Zover als ik weet moet je een in NL geregistreerde creditcard hebben om een account in de NL-se app store te kunnen openen. Dit is logisch gezien je anders ook een bv US app store account zou kunnen openen met een NL-se credit card. En dan kom je weer in de knoei met film/muziek rechten/copyrights etc etc.
Je zult namelijk ook een NL adres op moeten geven......
  #5  
Oud 02-04-12, 17:58
Rolover Rolover is offline
• iOS 8.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2012
Locatie: Haderslev DK
Berichten: 10
Standaard

Ik heb een NL adres en een NL telefoonnummer en een normale creditcard waar je bij ieder bedrijf wat dan ook kan kopen over de hele wereld behalve bij Apple.
  #6  
Oud 02-04-12, 19:36
MiDe74 MiDe74 is offline
• iOS 12.0.1
• 9.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2011
Berichten: 108
Standaard

Ja, maar staat die credit card ook op je naam in combinatie met dat NL-adres? Zo nee dan is het toch logisch dat het niet werkt. Als die card op een Deens adres staat geregistreerd dan is het toch logisch dat het niet werkt hè?
  #7  
Oud 02-04-12, 20:35
Rolover Rolover is offline
• iOS 8.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2012
Locatie: Haderslev DK
Berichten: 10
Standaard

Misschien voor Apple liefhebbers logisch. Nogmaals ik heb een Deense Visa kaart, daar kan ik me nog iets bij voorstellen (alhoewel dat ook weinig is) en voor mijn "internationale" aankopen heb ik speciaal een Mastercard genomen.
Hiermee koop ik in US en Europa spullen (wat dan ook). Daar is dat hele systeem op gebaseerd tenslotte. Jammer dat er maar 1 rotte Apple tussenzit. De produkten zijn top, maar dat iTunes...................
Als je het over logisch hebt, denk ik daar toch wat genuanceerder over.
  #8  
Oud 02-04-12, 20:49
MiDe74 MiDe74 is offline
• iOS 12.0.1
• 9.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2011
Berichten: 108
Standaard

Met die mastercard kun je in de deense app store gewoon alles kopen hoor. Maar goed je wilt het schijnbaar niet begrijpen dus laat maar......heeft verder niks te maken met apple liefhebber zijn of niet.....
  #9  
Oud 02-04-12, 22:49
Rolover Rolover is offline
• iOS 8.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2012
Locatie: Haderslev DK
Berichten: 10
Standaard

Ik begrijp je uitstekend. Het enige wat jij schijnbaar niet begrijpt is dat er een aantal apps zijn die je niet in de Deense iStore kan krijgen.

Quote : Ja, maar staat die credit card ook op je naam in combinatie met dat NL-adres? Zo nee dan is het toch logisch dat het niet werkt. Als die card op een Deens adres staat geregistreerd dan is het toch logisch dat het niet werkt hè?
Denk hier nu zelf eens diep over na mijn beste man

Dit wordt een wellusniettus verhaal waar niemand op zit te wachten, want niemand schiet hier iets mee op. Dus ik stel voor om het wat ons betreft hier bij te laten.

Mochten er nog constructieve bijdragen zijn dan houdt Rolover zich ernstig aanbevolen met dank voor de reacties tot nu toe.
  #10  
Oud 03-04-12, 00:33
satwolf's schermafbeelding
satwolf satwolf is offline
• iOS 11.4
• 11.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Locatie: Genk, België
Berichten: 176
Standaard

iTunes ziet dat de kaart een Deense kaart is en zal geen aankopen laten doen met een Nederlandse account. Net om de reden van zoals hierboven beschreven muziek/film enz..

Je hebt 2 opties om in de Nederlandse markt iets te kopen
a/ Nederlandse creditkaart
b: Nederlandse iTunes gift kaart.
__________________
Als iedereen mekaar helpt,zijn er geen problemen meer.
  #11  
Oud 03-04-12, 08:56
jpwg001's schermafbeelding
jpwg001 jpwg001 is offline
• iOS 16.6
• iPadOS 16.6
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jun 2011
Locatie: Eindhoven
Berichten: 955
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door colliehome Bekijk bericht
Via de iphone kan je makkelijk een account aanmaken - via Appstore app- en kiezen voor "geen". Vraag dan aan iemand in Nederland om een iTunes kaart te kopen die je dan netjes vergoed.
Je kunt ook een online iTunes tegoed kopen. Hoef je niet naar Nederland.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Aankopen Apps gribbel iPhone Apps 2 16-06-11 18:01
APPS aankopen probleem voetbalsterke__ iPhone Apps 2 16-08-10 13:34

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:52.