iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Volumeknop (+) aan de zijkant is kapot (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/116247-volumeknop-de-zijkant-kapot.html)

Diiana8 13-04-12 12:45

Volumeknop (+) aan de zijkant is kapot
 
Volumeknop (+) aan de zijkant van mijn iPhone 4S doet het niet meer. Wel doet de volumeknop (-) het nog wel. Inmiddels heb ik de knoppen al meerdere malen geprobeerd en nu heb ik geen geluid meer, aangezien de (+) het niet meer doet. Verder heb ik meerdere malen de telefoon geprobeerd te resetten, maar zonder enige succes. Verder blijven de knoppen, volgens mij, niet hangen. Ik kan ze namelijk nog prima inklikken met een klik-geluid.
Verder heb ik de telefoon al bijna een half jaar en heb het in Nederland bij een telefoonabonnement gekocht.
Weet iemand hier raad mee?

colliehome 13-04-12 12:47

Lijkt duidelijk, naar de winkel ermee.

Diiana8 13-04-12 12:49

Hmm, er is zeker geen andere oplossing?

S¡mon 13-04-12 13:08

Als de knop niet werkt, dan werkt-ie niet. Terug mee naar de winkel. Om je geluid omhoog te schroeven: dubbelklik home button, veeg naar rechts (dan zie je iPod controls) en veeg dan nog een keer naar rechts voor geluid.

Diiana8 13-04-12 13:15

Ja, maar daar staat een leeg balkje. Hoe krijg je het volume dan daarmee aan?

jpwg001 13-04-12 15:01

Bolletje naar rechts trekken.

Diiana8 13-04-12 16:24

Helaas is dat bolletje bij mij ook al verdwenen..

S¡mon 13-04-12 17:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Diiana8 (Bericht 787505)
Helaas is dat bolletje bij mij ook al verdwenen..

Naar de winkel.

gniygnahz 13-04-12 18:13

Je zou assistive touch kunnen activeren.

Dat doe je doe je door bij toegankelijkheidsopties assistive touch te activeren. Dan kun je op een wit bolletje drukken.
Dan moet je vervolgens op apparaat/device. Dan krijg je de optie volume up en volume down en nog meer.

Roos79 15-04-12 21:24

Of een afspraak maken bij de genius bar wie weet kunnen zij je helpen?

apotheosis 15-04-12 22:19

Voor het geluid te kunnen gebruiken ist simpel e; dubbelklik op de homebutton en dan naar rechts (of ist nu links?) sliden en dan kan je zo het geluid stiller en luider zetten, mijne maat mee zijne 3gs is dat al gewoon, die zijn volumeknop is ook kapot en doet het nu altijd op deze manier :).

Diiana8 16-04-12 10:27

Bedankt voor alle reacties. Inmiddels heb ik toch de telefoon teruggestuurd naar de enkele voor reparatie. Nu hopen dat alles gemaakt kan worden.

rsnhakan 16-04-12 10:30

Vriend van mij heeft precies hetzelfde probleem. Dubbel klik home knop werkt niet, aangezien de bolletje is verdwenen.

Roos79 16-04-12 10:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Diiana8 (Bericht 788072)
Bedankt voor alle reacties. Inmiddels heb ik toch de telefoon teruggestuurd naar de enkele voor reparatie. Nu hopen dat alles gemaakt kan worden.

Tip voor de volgende keer ga een dagje naar Amsterdam en maak een afspraak bij de genius bar als t probleem daar ook aantoonbaar is word deze over het algemeen gelijk omgeruild ben je dus niet je toestel weken kwijt...

Diiana8 16-04-12 11:34

Bedankt voor de tip!

Roos79 16-04-12 11:37

Ik had m ook al eerder genoemd geloof ik...
Maar t schijnt dat ze daar je wel helpen!

jpwg001 16-04-12 11:42

En opsturen... lees de ervaringen hier maar eens...

rinkel 14-07-13 22:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Diiana8 (Bericht 787505)
Helaas is dat bolletje bij mij ook al verdwenen..

Oud topic, maar kwam dit tegen aangezien ik dit probleem ook had, met een iPhone 4s van mijn dochter. Geen volume meer in te stellen.

Ik heb idd even gekeken naar de volume-slider bij multitask. Daar had ik idd geen bolletje meer. Dit gaf mij het idee dat het een instelling ergens moest zijn.
Reset, Telefoon uitschakelen mocht allemaal niet baten.
Als ik dan de hoofdtelefoonplug er in steek, werkt ie prima. Het bolletje kwam weer tevoorschijn.
Eens gekeken bij Airplay, en daar vond ik de apparaten: AppleTV en DockConnector. Vreemd, aangezien ik geen dock had aangesloten. Bij AppleTV verscheen het bolletje ook weer. Bij mijn iPhone5 had ik ook nog de optie: iPhone. Die mistte dus.

Ergens zat er iets vreemds dus. Het zou de dockconnector kunnen zijn, dus die nog even schoongemaakt, mocht niet helpen.

Vanalles geprobeerd, toen maar een tijdje op vliegtuigmodus laten staan, zodat ie de AppleTV zou vergeten.

Uiteindelijk is het na een tijdje vanzelf weggegaan, na een tijd op vliegtuigmodus.

Edit:
Vandaag heeft het probleem zich weer voorgedaan. Nu alleen een dockconnector beschikbaar in Airplay.
Toch maar eens naar die connector kijken


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:04.