iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Simlock-vrije iPhone 3Gs geen/slecht bereik (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/117339-simlock-vrije-iphone-3gs-geen-slecht-bereik.html)

flashingst 02-05-12 21:10

Simlock-vrije iPhone 3Gs geen/slecht bereik
 
Hey,

Ik heb vandaag in een particuliere telefoon een iPhone 3Gs gekocht. Hij is officiëel simlockvrij (was van T-Mobile) en heeft de baseband 05.16.05. De telefoon draait nu op 5.1 (geen jailbreak, net hersteld en zelf geupdate zonder problemen). Het activeren ging vrijwel vlekkeloos (met mijn tmobile prepaid simkaart) maar daarna had ik gelijk slecht tot geen bereik. Ik heb steeds als ik de telefoon uit de slaapmodus haal zo'n 1 a 2 streepjes bereik (soms niet) maar na ongeveer 2 minuten stort dat in en staat er geen service. Soms blijft het bereik gewoon wel aanwezig maar meestal zwakt het wel af. Ik heb de instellingen al hersteld en opnieuw hersteld in iTunes maar ik blijf hetzelfde probleem houden. Heb inmiddels even wat gezocht op internet en kom dit probleem heel vaak tegen.

Ik hoop dat er inmiddels een oplossing voor is. Het kan haast niet aan de hardware liggen want ik heb de iPhone in de winkel op 5.0.1 draaiende gezien met ook een t-mobile simkaart en daar was wel vol bereik, zelfs 3G.

Hoop snel iets te horen want het is nu wel erg vervelend aan het worden.

alvast bedankt

jpwg001 03-05-12 00:26

Je simkaart zou weleens slecht kunnen zijn. Of de dekking van je netwerk is op de plek waar je het ervaart, van mindere kwaliteit. Je zou eventueel nog eens een andere sim van t-mobile kunnen proberen (vrienden of familie). Als dat niet helpt, kun je een slechte simkaart uitsluiten. Maar dan weet ik het ook niet verder.

flashingst 03-05-12 11:42

Allerlei simkaarten geprobeerd, zelfde resultaat. Heb ook nu weer; Geen Service. Lees veel dingen over updaten naar de iPad baseband (06.15.00) en dan unlocken met ultrasn0w maar dat doe ik denk ik liever niet (compatabiliteitsproblemen voorkomen!). Buiten dat om weet ik niet eens zeker of het dan wel gaat werken!

jpwg001 03-05-12 11:46

Uhm... ook al bij t-mobile een aantal kaarten geprobeerd?

Misschien even een hard reset. Of toch nog eens herstellen via iTunes en de back-up niet terug zetten. Het is knap vervelend! Ik hoop dat je er snel een oplossing voor hebt.

flashingst 03-05-12 11:47

Ik heb tot nu toe 1 T-Mobile kaart geprobeerd waarmee ik wel het beste resultaat krijg en 2 Vodafone simkaarten. Herstellen in iTunes heb ik nu al 3x gedaan. Is downgraden naar 4.1 een mogelijkheid vanaf 5.1 zonder SHSH Blobs? Die heb ik niet helaas!

jpwg001 03-05-12 11:50

Er is meer geschreven over een serie kaartjes van t-mobile (onder anderen), die niet goed willen wekrne met de laatste iPhones. ik zou toch eens naar de winkel van t-mobile gaan en een nieuwe kaart laten testen. Die kunnen ze dan heel snel aan je nummer koppelen. Of je activeert die thuis even. Als je de klantenservice belt en je legt het probleem uit, krijg je die nieuwe simkaart misschien nog wel gratis ook.
Ik zou tóch op de simkaart gokken.

flashingst 03-05-12 12:53

Het is wel al een simkaart die uit 2007/2008 komt, het is een oude prepaid die ik ooit eens bij mijn Sagem prepaid pakketje heb gekregen. Maar bij een half jaar oude vodafone kaart heb ik wel hetzelfde probleem?!

jpwg001 03-05-12 12:54

Het heeft met bepaalde series te maken. Kijk anders eens in het subforum over t-mobile. Even in het eerste scherm omlaag scrollen. Dan zie je het staan. Of toch even naar de shop...

flashingst 03-05-12 13:16

Het gaat daar wel om Micro simkaarten voor de iPhone 4-serie. Ik heb eerlijk gezegd nooit daverend signaal gehad hier bij mijn woonomgeving (grenst een beetje aan poldergebied) maar dit is wel heel erg. 3G signaal heb ik nooit gehad, ook niet met mijn iPhone 3G maar het gewone netwerk pakt hij ook haast niet en ook niet (dus als 3G en mobiele data uitstaan).

jpwg001 03-05-12 13:48

Kun je niet beter zoeken naar een ander netwerk? Of zit je nu vast aan t-mobile?

flashingst 03-05-12 14:36

Ik heb er nu Vodafone inzitten en heb nu 4/5 streepjes bereik. Het valt me heel erg op dat het bereik alleen wegvalt als ik de telefoon gebruik, dus als hij standby ligt op het bureau/tafel etc dan heb ik gewoon bereik, heel soms Geen Service.

flashingst 04-05-12 18:50

Ondertussen nog steeds geen oplossing. Buiten heb ik wel uitstekend bereik, maar zodra ik ergens naar binnenga zakt het in :S

jpwg001 04-05-12 18:56

Is je antenne niet halve bak aan het worden? Want buiten goed en binnen slecht, lijkt op de antenne.

flashingst 04-05-12 19:23

Ben eigenlijk een beetje ten einde raad, heb nu weer 3/4 streepjes binnenshuis??

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 4 mei 2012 om 19:35 ----------

Ik heb PRECIES dit probleem: Binnen erg slecht bereik (sommige plekken in huis wel een beetje), buiten GEEN ENKEL probleem. Lijkt me dan niks mis met de antenne als hij het wel echt goed doet buitenshuis!

KLIK

jpwg001 04-05-12 19:39

Nieuwbouwhuis?

flashingst 04-05-12 20:14

Nee... Huis uit ongeveer 1980

jpwg001 04-05-12 21:11

En anderen met dezelfde provider? Telefoon maakt niet uit. Hebben die hetzelfde in jouw huis? Kan zijn dat de constructie het signaal verstoort. Probeer eens tot een vergelijk te komen. Of stop je sim eens in een ander toestel. Dan kun je ook vergelijken wat de signaalsterkte doet. Ik probeer wat praktische dingen te bedenken.

flashingst 05-05-12 17:22

Ik zal zo even dezelfde T-Mobile prepaid sim in een Samsung stoppen. Zal zo het resultaat even posten

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 5 mei 2012 om 18:48 ----------

Hier de foto van de Samsung telefoon met de T-Mobile simkaart:

KLIK


Hier de foto van de iPhone telefoon met de T-Mobile simkaart:

KLIK

jpwg001 05-05-12 18:51

Op de iPhone heb je nog 4 streepjes. Dat is toch niet zo slecht?

flashingst 05-05-12 19:25

Nee het is nu wel te doen hier. Maar zodra ik ergens anders binnen ben zakt het helemaal weg en staat er Geen Service. Heb nu op dezelfde plek 3 streepjes.

jpwg001 05-05-12 19:30

Ik denk dat je last hebt van constructies en atmosferische omstandigheden. Ik heb het in mijn (nieuwbouw)huis ook. Midden in het huis is geen beste plek bij mij. Ik denk dat het niet gek is, wat er gebeurt. Wat je eens kunt doen, is wanneer er een feest is, dat je eens kijkt naar de telefoons van de gasten. Dan heb je een beetje een random vergelijk. Er van uitgaande dat er verachillende mobiele providers en verschillende toestellen aanwezig zullen zijn. Ten aanzien van jouw iPhone; ik denk dat er niks mis is.

flashingst 06-05-12 11:36

Er was hier vrijdagavond iemand met een T-Mobile abonnement in zijn Galaxy S2. Volgens mij werkte zijn simkaart beter (in mijn iPhone) maar veel zal het niet schelen. Hij had gewoon vol bereik met T-mobile. Ik dacht alleen niet dat het 3G was.

jpwg001 06-05-12 12:23

Heeft hij een nieuwere kaart? Het ligt dan in ieder geval niet aan je telefoon. Je zou een nieuwe sim aan kunnen vragen.

flashingst 06-05-12 18:33

Hij had een gewone maat simkaart maar daar kon je wel en Micro SIM uitdrukken zeg maar...

jpwg001 06-05-12 18:45

Je simkaart kan verslijten. Ik denk dat je daar eens op uit moet, zoals eerder gezegd.

flashingst 06-05-12 19:48

En hoe kan ik een nieuwe SIM aanvragen bij T-Mobile?

UPDATE: Denk dat ik dan maar overga naar een andere prepaid provider. Heeft iemand goede tips? Het liefst met een goedkope Internet Prepaid Blox (geen vodafone!)

Het bereik moet dus wel heel goed zijn... Hoop op ervaringen eigenlijk!

jpwg001 06-05-12 20:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door flashingst (Bericht 792531)
En hoe kan ik een nieuwe SIM aanvragen bij T-Mobile?

UPDATE: Denk dat ik dan maar overga naar een andere prepaid provider. Heeft iemand goede tips? Het liefst met een goedkope Internet Prepaid Blox (geen vodafone!)

Het bereik moet dus wel heel goed zijn... Hoop op ervaringen eigenlijk!

Het aanvragen gaat via de klantenservice of een t-mobileshop.

Als je wilt overstappen, weet ik niet wat een goede provider is. Succes daarmee.

ballegooier 06-05-12 20:58

Er zijn er maar 3 (in NL) tenminste als je kijkt naar de verschillende fysieke netwerken. Of een provider dan qua dekking 'goed' is hangt erg af van waar jij zoal verblijft / dekking nodig hebt. De verschillen per provider kunnen zeer lokaal best wel verschillen (er zal maar net wel of geen 'gat' zijn op jouw postcode of werkplek)

flashingst 06-05-12 21:33

Het is ook net een beetje alsof er een stukje van de simkaart niet in het gat van de simkaarthouder ligt maar op de zwarte rand. Postcode is 3742. Iemand een goed advies?

jpwg001 06-05-12 22:08

Bekijk de dekkingskaarten van de grote aanbieders eens. Dan zie je voldoende. De kleine aanbieders werken op het netwerk van de drie groten.

flashingst 12-05-12 21:33

Ik heb het waarschijnlijk opgelost. Heb de 3Gs even opengehaald (schroefjes los en scherm heeel voorzichtig omhoog getrokken). Toen even goed geblazen en de Antenne connector vastgeklikt (volgens mij zat hij niet helemaal goed vast). Ik heb nu weer overal 3 tot 5 streepjes dacht ik... Hoop dat het zo blijft!

UPDATE: Dit lijkt vast heel ingewikkeld maar dit was de allereerste keer dat ik ooit een iPhone heb opengemaakt en ik was binnen een minuut klaar! Als je dit probleem hebt is dit echt de moeite waard om te proberen!


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:48.