iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   iPhone laadt niet op (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/11790-iphone-laadt-niet-op.html)

alo-b 25-07-08 12:01

Batterij laad niet meer op.
 
beste mensen

Ik ben in het bezit van een iphone 2g met firmware 2.0.
Nu heb ik opeens een ( groot ) probleem. Je raadt het al, Mijn batterij laad opeens niet meer op. Ik heb nooit eerder problemen gehad met mijn iphone, dus dit is nieuw. Ik wou uitsluiten waar het aan lag, en daar was ik dus aan begonnen. Ik dacht eerst dat het aan firmware 2.0 lag, maar dat kon niet waar zijn, want de afgelopen 4 dagen laadden de iphone wel op en ik heb 2.0 al een week. Hij laad dus niet meer op sinds gister. Ik heb alle apps die ik gister heb geinstalleerd verwijderd, maar dat was het ook niet. De iphone is nog nooit gevallen. Er zit zelfs ( wat met die metalen achterkant erg moeilijk schijnt te zijn ) nog geen 1 krasje op. Iphone geeft geen foutmeldingen, en word gewoon in itunes herkent als mijn iphone. Hij zegt dat die oplaad, maar in werkelijkheid gebeurt dat dus niet.

Ik heb al gezocht in dit forum, maar de oplossing op mijn probleem heb ik helaas niet kunnen vinden. Graag zou ik wat hulp, en als het mogelijk is zelfs een oplossing willen ontvangen. Als er mensen zijn die dit ook hebben meegemaakt, en het weer hebben verholpen, zouden jullie zo vriendelijk willen zijn hier even te vermelden wat jullie hebben gedaan om hem weer normaal te krijgen.

Mvg Help

Edit: Het is opeens gelukt. Ik heb net nog een paar apps verwijderd, en daarna mijn iphone opnieuw aangezet, en de batterij was opeens helemaal vol. Ik ga nu die apps weer installeren om zo erachter te komen door welke app het komt, en dan zal ik dat voor jullie even melden. Wel raar eigenlijk. Dat een app uit de appstore je telefoon kan verpesten

robje38 04-08-08 14:50

Hoe vervang je de aansluiting dan en waar kun je deze aankomen??

JwKuo87 15-12-08 00:59

Batterij laadt niet normaal op
 
Mijn iPhone heeft sinds een tijdje problemen met opladen, voor zowel PC (itunes) als stopcontact. Hij wordt ook veel te warm bij het opladen. Wanneer ik dit zie:

http://km.support.apple.com/library/...6/HT1476_2.jpg

probeer ik hem op te laden waarna het plaatje gewoon normaal verandert in:

http://km.support.apple.com/library/...6/HT1476_1.jpg

Daar blijft ie echter te lang op staan (na 8 uur nog steeds geen verandering). Wanneer ik soft-reset uitvoer en een half uurtje wacht, dan krijg ik hem aan waarna ik zie dat ie tot ongeveer 10% is opgeladen. Als ik hem zo in de lader laat zitten, dan zie ik het batterijlogo'tje met een bliksemschicht maar toch loopt ie dan héél snel leeg (als ik gewoon kijk dan springt ie van 9% naar 5% naar 2% om weer uit te vallen).

Ik heb geprobeerd alles uit te zetten via SBSettings (ssh, bluetooth, Wi-Fi, 3g, gprs, telefoon) maar zelfs dan loopt ie nog even snel leeg.

Weet iemand waar dit aan kan liggen en hoe ik dit kan oplossen?

Yzord 15-12-08 09:10

Ja dat weet ik waar het aan ligt. Ik had dat ook verleden week. Hang je iphone eens aan de officiele oplader in het stopcontact, niet aan je telefoon of verlengde usb kabel!!

evmw 15-12-08 09:33

Hij heeft het al op stopcontact geprobeerd :) Als het op stopcontact na 30 minuten nog niet werkt is er intern nog iets mis, wellicht dat de accu vervangen moet worden bijvoorbeeld.

Je hebt een heeeeele kleine kans dat een restore helpt omdat het ergens een softwarematig probleem kan zijn die het laadproces deels regelt. Aangezien de iPhone warm wordt lijkt me dit echter niet het geval, en lijkt het me het slimste om hem zo snel mogelijk ergens voor reparatie heen te brengen.

Yzord 15-12-08 09:49

Oeps, sorry, helemaal overheen gelezen. Dan heb ik zo even geen opties meer, want dat was ook het laatste wat ik nog kon doen. Let er wel op dat je usb kabel NIET verlengd is, want hij deed het eerst bij mij ook niet via stopcontact, omdat ik 2 verlengkabels eraan had hangen.

JwKuo87 15-12-08 14:53

M'n iPhone is inmiddels helemaal volgeladen. Ik heb even soft-reset gedaan en minstens 2 uur erin laten zitten en dan aan doen. Blijkbaar laadt ie wel fatsoenlijk op zonder leeg te lopen als ik hem langer erin laat zitten (in ieder geval tot over de 20%).

Ik had trouwens nog gemerkt dat ik een klein stroomschokje voelde toen ik het tegen mijn oor hield tijdens het opladen. Ik zat daarom ook te denken aan hardwarematige fouten. Ik heb verder nog zo'n bodyguardz folie over alle kanten, ik weet niet of dat wat uitmaakt (misschien dat er bij het aanbrengen van de folie wat vocht in de telefoon terecht is gekomen, want je moet bij het aanbrengen van dat spul erop spuiten)

Yzord 15-12-08 15:08

Hmm, laat dat gezeur nu ook bij mij zijn gekomen na het aanbrengen van een shield. Ik was er al niet zo blij mee met al dat gespuit erop.

bako 17-12-08 19:10

dit is een hardware matig probleem bijna zeker weten gebruik ipod-service.nl
gratis diagnose (kijken wat er mis is)
veel goeie reacties op het forum

het kan je dockconnector zijn (39 euro)
of je accu natuurlijk (ook 39 euro)

danielpattiata 27-12-08 21:09

of je kan het lekker zelf doen kost je hooguit 15 euro

bako 28-12-08 02:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door danielpattiata (Bericht 235267)
of je kan het lekker zelf doen kost je hooguit 15 euro

en meschien je iphone als je niet weet hoe je het moet doen

danielpattiata 28-12-08 11:11

Batterij Dood?
 
Hey mensen,

Ik heb een Iphone 1e generatie 8 gb uit de US..
deze doet het niet meer omdat de batterij denk ik stuk is..

als ik hem in de computer stopt, veranderd hij meteen in dit tekentje.
http://km.support.apple.com/library/...6/HT1476_1.jpg

Verder start hij niet op na een aantal uurtjes want ik heb hem vanacht meer dan 10 uur opgeladen.
in me laptop dan.

als ik de kabel er uit haal en weer opnieuw in stop, dan lijkt het net alsof hij wil opstarten maar precies als het 2e apple logo verschijnt valt hij uit.
en dat doet hij telkens tot max 4x en dan komt hij weer bij het symbool.

is de batterij kapot?

ButcherJF 28-12-08 11:14

Zou kunnen, maar heb je al geprobeerd te laden via het stopcontact? Voor hetzelfde geld werkt het laden via USB (of via deze poort?) niet.

danielpattiata 28-12-08 11:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ButcherJF (Bericht 235368)
Zou kunnen, maar heb je al geprobeerd te laden via het stopcontact? Voor hetzelfde geld werkt het laden via USB (of via deze poort?) niet.

Heb hem nu in de stopcontact zitten,
maar ik zie nog steeds hetzelfde..

iScorpio 28-12-08 11:58

//Topics samengevoegd

ALVA 28-12-08 20:39

Iphone start en laadt niet meer op
 
Dag beste mensen,

Ik heb een iphone 1e gen met fw 2.1.
Sinds 2 dagen heb ik geen netwerk en geluid meer.
Geen ringtone, ipod of geluid van spelletjes.
EN de iphone kan niet opgeladen worden.
Als ik hem aan de stroom doe, gebeurt er niets.
En nu is gaat de iphone niet eens meer aan.
Ik wilde hem in DFU mode zetten maar hij gaat dus niet meer aan.
Iemand een idee wat er aan de hand is ?
Bij voorbaat bedankt ! ;)

ALVA

Destiny 28-12-08 20:41

Hoe is het probleem ontstaan? Spontaan?

ALVA 28-12-08 20:47

Ja, het is spontaan onstaan.

bako 28-12-08 20:59

itunes ziet hem niet?

ALVA 28-12-08 21:02

Nee, itunes ziet hem niet.
Hij connect dan ook niet met de pc.

bako 28-12-08 21:08

nou dan lijkt het mij niet de software en ik zou een diagnose laten doen bij iemand die ze repareert
het zou de accu of dockconnector kunnen zijn

ALVA 28-12-08 21:13

Daar was ik al bang voor.
Maar ik heb hem al inmiddels aan kunnen krijgen en nu wil de software herstellen.
Maar Itunes ziet hem niet en ik krijg hem ook niet in DFU mode?
Ook niet in recoverymode, ik heb het al meerdere keren geprobeerd.
Iemand een idee hoe ik de software alsnog kan herstellen?

ALVA

bako 28-12-08 21:25

ik denk dat het je dockconnetctor is want die zorgt voor stroom van je batterij en verbind met je computer
en het kan je draadje zijn probeer eerst met een ander draatjes op te laden

danielpattiata 28-12-08 21:42

ik heb ook zo'n probleem.
als ik hem in de pc stop dan zie je een stroom symbool. maar niks laadt op.
en in de stopcontact hetzelfde.

wie weet het probleem?
de accu of de connector?

danielpattiata 28-12-08 21:43

nog ideeen?

hij doet nu heel vreemd.
je ziet het symbool van stoom telkens,
en opeens veanderd hij in een apple teken.
en doet hij hetzelfde telkens keer op keer.
ik wacht nog ff af

ALVA 28-12-08 22:31

Ik denk niet dat het aan de draadje ligt, want als de iphone zijn batterij leeg is wordt het weer opgeladen tot het weer aan kan.
Maar dan zegt ie weer dat er nog maar 10% over is.
En dan laad hij niet meeer.
Er komt ook geen stroom symbool of iets dergelijks.

bako 28-12-08 22:57

oke
ik zou als ik jouw was tog maar eens gewoon een ander draadje proberen
lukt het niet dan zou ik een diagnose late doen (zijn vaak toch gratis)
geld ook voor danielpattiata

ALVA 28-12-08 23:01

ah oké,
ja ik denk ook maar dat ik dat ga doen.
Maargoed als iemand denkt toch nog te kunnen helpen hoor ik dat graag :)
Bedankt voor zover

bako 28-12-08 23:02

je zij ook in deze topic dat je wel eens een stroom schokje voelde ik dacht eerst ook wat te voelen alleen toen keek ik wat er om me iphone lag en het bleek dat er een 9 volt batterij tegenaan lag dus denk dat je gewoon niet goed genoeg oplette

febe 30-12-08 08:42

Hier een dergelijk probleem. Vanmorgen RjDj geinstalleerd uit de App store. Programma wilde na opstarten niet meer afsluiten via de home button. Daarop de iPhone uitgezet. Nu krijg ik me helemaal niet meer aan de praat. Connecten met laptop geeft geen enkel resultaat; scherm blijft zwart, geen enkel teken in iTunes dat er een iPhone is aangesloten, maar dat komt mssn doordat hij niet aanstaat?
Citaat:

Edit: inmiddels probleem opgelost. Recovery mode lukte niet, daarna 10 sec home en sleep button samen ingedrukt gehouden, dat was voldoende om de iPhone weer uit zijn coma te krijgen. Het gekke is dat dat eerder niet lukte en nu wel. Dus kennelijk een kwestie van doorzetten? Kennelijk zat hij toch vast in DFU?
Hopelijk lukt het bij de anderen met dit probleem ook!

boyler 07-01-09 18:30

iphone laadt niet op (accu leeg)
 
Omdat ik een week op vakantie ben geweest en mijn iphone ben vergeten, is de batterij/accu leeg gegaan.
Nu wil ik hem opladen maar dat doet hij niet.
Het bekende laadblok met de bliksemschicht komt in beeld maar hij komt niet verder dan een rode streep met opladen.
Ik krijg hem tevens niet meer opgestart.
Kan iemand mij helpen?

Groetjes, Boy

bako 07-01-09 18:50

kijk even op het forum
vaal is het geen softwarematig probleem maar is je batterij kapot
ik vrees dat je je iphone moet laten repareren hou hem eens 1 dag in de lader als die het dan nog niet doet dan is het je battarij

INCTRL 19-02-09 12:25

Laden stopt
 
Nou als hij bij nog 20% voller geladen kan worden verandert het bliksemicoontje ook opeens naar een stekkericoontje. Dan laad ie dus niet meer. Dit ook met usb in de pc, snap er geen hol van! :confused:

iphone_jef 24-04-09 15:13

Iphone word niet herkent door pc en itunes en laad niet op
 
hallo,

ik heb al een tijdje een iphone (1 gen) ik heb er ook nooit problemen mee gehad. maar nu kwam ik thuis en zette de iphone in de dock maar merkte dat er geen trilletje kwam die je normaal hoort als je hem aanluit. ook zie ik geen bliksem schicht of een batterij als achtergrond. de computer ziet de iphone ook niet, niet in apparaten beheer en ook niet in itunes. als ik de iphone aanluit op een adapter dan geeft hij niet aan dat hij oplaadt. maar na een tijdje is de batterij wel voller (dus hij laad allen op via adapter) ik heb al veel dingen geprobeerd zoals itunes opnieuw geinstalleerd of reseten of instellingen van de iphone reseten maar niks helpt.

ik hoop dat een van jullie mij kan helpen want ik kan het niet vinden op internet.

groetjes jeffrey

essepoester69 13-05-09 06:48

iphone laad niet op
 
hallo, sinds vanacht heeft de iphone aan het stroom gelegen, maar was niet opgeladen vamorgen..hoe kan dat? heb net opnieuw gereset,en aan pc gelegt, itunes kon hem niet vinden en pc ook niet..das toch raar. hij is gisteravond gewoon uitgevallen doordat de batterij gewoon echt helemaal leeg was. daarna aan het stoom, maar niks dus.
wie weet iets hoe of wat? of dit vaker is gebeurt

evmw 13-05-09 08:30

Misschien krijg je hem nog in DFU mode of lukt dat ook niet meer?

Nikos1984 13-05-09 09:25

Probeer eens een hard reset. Home+sleep ingedrukt houden totdat apple logo weer verschijnt. Lees op internet dat meerdere mensen dit hebben gehad en hard reset hielp.
Succes!

evmw 13-05-09 09:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nikos1984 (Bericht 286096)
Probeer eens een hard reset. Home+sleep ingedrukt houden totdat apple logo weer verschijnt. Lees op internet dat meerdere mensen dit hebben gehad en hard reset hielp.
Succes!

Dat is dat al gebeurd en werkte niet ;) Neemt niet weg dat het nog eens geprobeerd kan worden natuurlijk, kan soms meer dan 30 seconden duren voordat er enige reactie komt bij indrukken beide knoppen.

Nikos1984 13-05-09 09:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door evmw (Bericht 286102)
Dat is dat al gebeurd en werkte niet ;) Neemt niet weg dat het nog eens geprobeerd kan worden natuurlijk, kan soms meer dan 30 seconden duren voordat er enige reactie komt bij indrukken beide knoppen.

Ik zeg: Ik neem nog maar een kop koffie... :P
Nog niet helemaal wakker denk ik.. ;)

essepoester69 13-05-09 13:01

Het is gelukt Met hard reset, heel erg bedankt :D


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:44.