iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   iPhone laadt niet op (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/11790-iphone-laadt-niet-op.html)

marrufin 16-06-09 16:20

iphone laad niet in de auto
 
Hoi,

Ik heb een iphone 3g, en een autoradio van Alpine.
De radio heeft een vaste ipod stekker, waarmee je de ipod via de radio kan bedienen.
Nu heb ik de iphone, en de bediening doet het wel via de radio, maar de oplaadfunctie niet meer.

Nou heb ik al gelezen dat het komt door andere stekkers (ipod en iphone).
Weet iemand of hier iets van een verloopstekkertje of zo voor is? Of een andere oplossing (niet andere radio kopen..........)

Thanks!

evmw 16-06-09 16:36

Verloopstekkertje zal het niet worden, dan wordt het minimaal een 'blok' want de spanning moet worden omgevormd omdat die verschilt. Ze bestaan maar kan ze zo snel even niet vinden, kijk vooral even op ebay of zo.

marrufin 16-06-09 16:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door evmw (Bericht 297002)
Verloopstekkertje zal het niet worden, dan wordt het minimaal een 'blok' want de spanning moet worden omgevormd omdat die verschilt. Ze bestaan maar kan ze zo snel even niet vinden, kijk vooral even op ebay of zo.

Bedankt voor je reactie
Ik zat ook al aan een blok te denken ja.

Ik zal is wat gaan zoeken op i-net.

Als iemand er een weet of heeft gevonden.... Hoor ik het graag!!

Ranie 28-06-09 08:26

iphone laad niet op via netstroom en ook niet via computer
 
mijn iphone laad niet meer op via netstroom en ook niet meer via de computer:confused:

kan iemand me helpen







thnx

OiP 28-06-09 08:28

Probeer eens ander usb kabeltje?

Ranie 28-06-09 08:33

heb ik ook al geprobeerd maar dat werkt niet

Ranie 28-06-09 08:47

hij geeft ook geen bliksemtje meer aan\

Ranie 28-06-09 08:57

dat heb ik ook met mijn iphone

Undertaxxx 28-06-09 09:01

Ik denk dat een restore hier alleen maar kan bij helpen, je kan ook altijd even home+aan/uit knop voor 10 sec indrukken.

Timmeh_ 28-06-09 10:46

Als een andere kabel niet heeft gewerkt ligt het dus niet aan de kabel. Als zowel de computer als het netstroom je iPhone niet van stroom voorziet ligt het ook niet aan je USB-poort of stopcontact. Het enige wat dan nog overblijft dat de aansluiting aan de onderkant van je iPhone stuk is.

Met andere woorden: je probleem is hardwarematig en je zal je iPhone moeten opsturen ter reparatie.

patat 28-06-09 11:51

ik had dit probleem ook maar dit was omdat ik redsnow had toegepast op mijn maat zijn laptop. Op mijn laptop deed hij niets en in de netstroom ook niet. Hang hem terug aan mijn maat zijn laptop en itunes moest hem nog eerst registreren als nieuwe iphone. En daarna werkte alles wel weer normaal. Mss dat dit je probleem oplost.

iphone_jef 29-06-09 16:10

ik weet eindelijk mijn probleem

na hem terug hebben gestuurt naar gsm.nl

kreeg ik 8 weken later een bericht dat mijn mainboard stuk was en dus vervangen moet worden
dit gaat mij maliefst 239 euro kosten (8gb) dus ik heb nee gezegd en ik ga een nieuwe kopen denk ik tenzij er hier suggesties zijn om het anders aan te pakken

cypher21 29-06-09 16:13

239??

Je hebt de telefoon bij GSM.nl aangeschaft? Dan zou je 2 jaar garantie op het toestel moeten hebben (eu wetgeving) Lijkt me niet dat je de iPhone al 2 jaar hebt.

Een restore zou het kunnen oplossen, Heb je dat niet geprobeerd voordat je de telefoon terug stuurde?

iphone_jef 29-06-09 16:19

ja 239

gsm.nl blijft beweren dat voor apple iphones 1 jaar garantie geld

restore en dfu enzvoort allemaal geprobeert maar niks heeft gewerkt

ik heb de iphone sinds januari 2008

essepoester69 01-08-09 20:59

laad niet op
 
me vriend en ik hebben bijde een iphone, en we hebben bijde het probleem:mad: dat hij soms niet oplaad, netstroom niet en laptop niet..en het gebreurt alleen, wanneer de iphone echt helemaal leeg is:( en wanneer hij nog maar 10 of 20 % heeft..hij kan de hele dag er aan liggen , maar laad niet op.. ook niet na hard reset..wie heeft er antwoord hier op.. danku..:cool:

King1987 01-08-09 23:42

Misschien heel stom, maar omdat jullie het beide hebben, een ander kabeltje proberen? Is namelijk wel erg toevallig dat beide iPhone's daar last van hebben.

essepoester69 02-08-09 02:09

we hebben bijde een kabel, en ook al gewisseld met elkaar, zo slim waren we zelf ook al..maar jah,tis niet altijd..ik moet opletten dat hij niet al te leeg raakt, want juist al hij rond de 10% of 20 % of helemaal uit valt heb ik er last van..dan laad hij niet op..je ziet de batterij wel en een klein rood streepje maar daar blijft het ook dan bij..
tis verschillend de ene keer doet ie het wel en de andere keer weer niet,.ze hebben zelfs de kabel in de auto geprobeerd:o

ik krijg hem aan de praat als hij helemaal uitstaat dus echt afsluiten/ uitzetten dan een tijd aan de kabel,en dan doet ie het weer

King1987 02-08-09 02:15

Vreemd. Ik zie dat je nog op FW 2.2.1 zit, misschien een idee om te update-en naar 3.0.1?

essepoester69 02-08-09 02:34

nee hoor heb de update ook al.. alleen hier niet aangepast..zal ik effe aanpassen..maar ik heb 3.0.1

ButcherJF 02-08-09 09:22

Als je het batterijtje met het kleine rode streepje ziet (icm het 'bliksemschichtje') en je sluit je iPhone aan, dan duurt het 5 à 10 minuten voordat je er weer wat mee kunt. Dat is normaal. Dit is wat je bedoelt?


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:06.