iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Zakelijke exchangeserver en iPhone (onbegrijpelijk, zelf voor de ICT afdeling) (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/120767-zakelijke-exchangeserver-iphone-onbegrijpelijk-zelf-voor-de-ict-afdeling.html)

pcckoster 21-06-12 21:13

Zakelijke exchangeserver en iPhone (onbegrijpelijk, zelf voor de ICT afdeling)
 
Wie heeft dit ervaren of weet een oplossing?

Instellingen op Iphone voor verbinden met Exchangeserver op de zaak staan goed (webmail). Webmail via internet werkt zoals het hoort. Iphone (maar ook Ipad en Macbook) controleren de ingevoerde gegevens en vinken af dat instellingen goed staan. Alles op de exchangeserver is gecontroleerd en klopt ook. Toch ontstaat er geen verbinding en komen mail en afspraken niet binnen op de iPhone. Een ander account van collega op mijn iPhone geprobeerd en dit werkt wel. Andere iPhone geprobeerd met mijn account en dat werkt niet.
Toen maar de Blackberry uit de kast (lag hij al maanden) gehaald en die werkt wel. Heeft iemand een idee hoe dit kan en of dit op te lossen is? ICT afdeling ondersteunt officieel geen iPhone, hebben nog wel even meegedacht maar willen er niet verder induiken omdat Blackberry de standaard is binnen onze organisatie.
Ik krijg er de kriebels van dat het niet lukt.
Alvast dank voor de input.
Mvg. Coen

ballegooier 21-06-12 23:28

Bij webmail van exchange kun je gekoppelde mobiele apparaten zien en beheren. Mogelijk helpt het als je daar eens neust. Misschien moet je je BB wel deleten en dat je account dan pas 'vrij' is om op een andere client geïnstalleerd te worden. Maar ik roep maar wat.

jemmie 22-06-12 14:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ballegooier (Bericht 804304)
Bij webmail van exchange kun je gekoppelde mobiele apparaten zien en beheren. Mogelijk helpt het als je daar eens neust. Misschien moet je je BB wel deleten en dat je account dan pas 'vrij' is om op een andere client geïnstalleerd te worden. Maar ik roep maar wat.

Dit is niet nodig, exchange kan met meerdere devices tergelijkertijd communiceren.

Welke versie van exchange gebruiken jullie?

Je maak gebruik van de officiele exchange connectie van de iPhone, en niet bv met imap?

In webmail zie je de iPhone wel terug?

De mackbook verbind op een andere manier dan de iPhone. De macbook maakt gebruik van EWS en de iPhone van activesync, in ieder geval voor exchange 2007 SP2 of hoger.
Hoe de blackberry verbind weet ik niet, maar in ieder geval niet met activesync, meestal is er of eenn extra BES server nodig of de mail gaat vanuit de exchange server naar de servers van BB, dit is een beetje van afhankelijk hoe groot de organisatie is.

Bij jouw gebruiker kan activesync uitstaan, dit kan je niet zelf controleren, maar zal door de ICT afdeling gedaan moeten worden.

pcckoster 22-06-12 22:32

Dank
 
Beiden hartelijk dank voor de reactie. Ik ga kijken of ik de ICT afdeling zover krijg om toch nog wat voor me te betekenen.
Mvg. Coen

kal_el 23-06-12 13:10

dus als ik het goed begrijp:


userA kan mail ontvangen op iPhone
userB kan geen mail ontvangen op iPhone

beiden gebruiken uiteraard dezelfde mailserver?
Of heb ik het verkeerd gelezen?

pcckoster 23-06-12 13:12

Ja dat klopt!

snetrem 03-11-13 15:26

Ik heb een identiek probleem. Al mijn gegevens die gesynchroniseerd werden via de outlook exchange van mijn werk zijn verdwenen (dat is dus echt alles van mijn contacten op dit moment). Bij mijn collega werkt het echter nog perfect, met allemaal dezelfde gegevens.
De iPhone staat ook niet als gelinkt apparaat op de webmail aangegeven.
De IT-dienst weet zich geen raad. Zij zijn Samsungfans en doen helaas weinig inspanningen voor iPhone-gebruikers.

oetrenoe 03-11-13 15:53

laat ze bij de user account op de exchange server kijken of inherit rights staat aangevinkt

snetrem 04-11-13 15:52

IT zegt niets voor mij te kunnen doen. Ondertussen heb ik mijn iPhone al terug naar de fabrieksinstellingen gezet om dan nog een keer opnieuw de account toe te voegen, maar niets ... (ik ben alleen nog maar meer kwijt uiteraard) :mad:


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:15.