Zakelijke exchangeserver en iPhone (onbegrijpelijk, zelf voor de ICT afdeling)

Zakelijke exchangeserver en iPhone (onbegrijpelijk, zelf voor de ICT afdeling) discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Wie heeft dit ervaren of weet een oplossing? Instellingen op iPhone voor verbinden met Exchangeserver op de zaak staan goed (webmail). Webmail via internet werkt ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 21 June 2012, 21:13
» iPhone 3GS 16GB (Zwart) [FW: 5.1.1]  [Jailbreak: Nee]
» iPad 2 Wi-Fi + 3G 16GB (Zwart) [FW: 5.1.1]  [Jailbreak: Nee]
» Mac OS X
 
Geregistreerd: 23 November 2009
Locatie: Apeldoorn
Berichten: 5
Stuur een bericht via Skype™ naar pcckoster
Standaard Zakelijke exchangeserver en iPhone (onbegrijpelijk, zelf voor de ICT afdeling)

Wie heeft dit ervaren of weet een oplossing?

Instellingen op iPhone voor verbinden met Exchangeserver op de zaak staan goed (webmail). Webmail via internet werkt zoals het hoort. Iphone (maar ook iPad en Macbook) controleren de ingevoerde gegevens en vinken af dat instellingen goed staan. Alles op de exchangeserver is gecontroleerd en klopt ook. Toch ontstaat er geen verbinding en komen mail en afspraken niet binnen op de iPhone. Een ander account van collega op mijn iPhone geprobeerd en dit werkt wel. Andere iPhone geprobeerd met mijn account en dat werkt niet.
Toen maar de Blackberry uit de kast (lag hij al maanden) gehaald en die werkt wel. Heeft iemand een idee hoe dit kan en of dit op te lossen is? ICT afdeling ondersteunt officieel geen iPhone, hebben nog wel even meegedacht maar willen er niet verder induiken omdat Blackberry de standaard is binnen onze organisatie.
Ik krijg er de kriebels van dat het niet lukt.
Alvast dank voor de input.
Mvg. Coen
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 21 June 2012, 23:28
ballegooier's schermafbeelding
» iPhone 5s 16GB (Space Grijs) [FW: 9.3.5]  [Jailbreak: Nee]
» iPad mini Wi-Fi + 4G 16GB (Zwart) [FW: 9.0]  [Jailbreak: Nee]
» Mac OS X
 
Geregistreerd: 5 August 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.674
Standaard

Bij webmail van exchange kun je gekoppelde mobiele apparaten zien en beheren. Mogelijk helpt het als je daar eens neust. Misschien moet je je BB wel deleten en dat je account dan pas 'vrij' is om op een andere client ge´nstalleerd te worden. Maar ik roep maar wat.
  #3  
Oud 22 June 2012, 14:34
jemmie's schermafbeelding
» iPhone SE 64GB (Space Grijs) [FW: 10.2]  [Jailbreak: Ja]
» iPad mini Retina Wi-Fi 32GB (Zwart) [FW: 9.3.3]  [Jailbreak: Ja]
» Mac OS X
 
Geregistreerd: 7 October 2008
Berichten: 818
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ballegooier Bekijk bericht
Bij webmail van exchange kun je gekoppelde mobiele apparaten zien en beheren. Mogelijk helpt het als je daar eens neust. Misschien moet je je BB wel deleten en dat je account dan pas 'vrij' is om op een andere client ge´nstalleerd te worden. Maar ik roep maar wat.
Dit is niet nodig, exchange kan met meerdere devices tergelijkertijd communiceren.

Welke versie van exchange gebruiken jullie?

Je maak gebruik van de officiele exchange connectie van de iPhone, en niet bv met imap?

In webmail zie je de iPhone wel terug?

De mackbook verbind op een andere manier dan de iPhone. De macbook maakt gebruik van EWS en de iPhone van activesync, in ieder geval voor exchange 2007 SP2 of hoger.
Hoe de blackberry verbind weet ik niet, maar in ieder geval niet met activesync, meestal is er of eenn extra BES server nodig of de mail gaat vanuit de exchange server naar de servers van BB, dit is een beetje van afhankelijk hoe groot de organisatie is.

Bij jouw gebruiker kan activesync uitstaan, dit kan je niet zelf controleren, maar zal door de ICT afdeling gedaan moeten worden.
__________________
Kennis is pas van waarde als je er iemand mee kan helpen
  #4  
Oud 22 June 2012, 22:32
» iPhone 3GS 16GB (Zwart) [FW: 5.1.1]  [Jailbreak: Nee]
» iPad 2 Wi-Fi + 3G 16GB (Zwart) [FW: 5.1.1]  [Jailbreak: Nee]
» Mac OS X
 
Geregistreerd: 23 November 2009
Locatie: Apeldoorn
Berichten: 5
Stuur een bericht via Skype™ naar pcckoster
Standaard Dank

Beiden hartelijk dank voor de reactie. Ik ga kijken of ik de ICT afdeling zover krijg om toch nog wat voor me te betekenen.
Mvg. Coen
  #5  
Oud 23 June 2012, 13:10
» iPhone 5 16GB (Zwart) [FW: 7.0.3]  [Jailbreak: Ja]
» iPad mini Retina Wi-Fi + 4G 16GB (Zwart) [FW: 7.0.3]  [Jailbreak: Ja]
» Windows
 
Geregistreerd: 9 October 2008
Locatie: Oost-Vlaanderen
Berichten: 510
Standaard

dus als ik het goed begrijp:


userA kan mail ontvangen op iPhone
userB kan geen mail ontvangen op iPhone

beiden gebruiken uiteraard dezelfde mailserver?
Of heb ik het verkeerd gelezen?
  #6  
Oud 23 June 2012, 13:12
» iPhone 3GS 16GB (Zwart) [FW: 5.1.1]  [Jailbreak: Nee]
» iPad 2 Wi-Fi + 3G 16GB (Zwart) [FW: 5.1.1]  [Jailbreak: Nee]
» Mac OS X
 
Geregistreerd: 23 November 2009
Locatie: Apeldoorn
Berichten: 5
Stuur een bericht via Skype™ naar pcckoster
Standaard

Ja dat klopt!
  #7  
Oud 3 November 2013, 15:26
» iPhone 5 16GB (Zwart) [FW: 7.0.3]  [Jailbreak: Nee]
» Ik heb geen iPad  
» Windows
 
Geregistreerd: 3 November 2013
Berichten: 2
Standaard

Ik heb een identiek probleem. Al mijn gegevens die gesynchroniseerd werden via de outlook exchange van mijn werk zijn verdwenen (dat is dus echt alles van mijn contacten op dit moment). Bij mijn collega werkt het echter nog perfect, met allemaal dezelfde gegevens.
De iPhone staat ook niet als gelinkt apparaat op de webmail aangegeven.
De IT-dienst weet zich geen raad. Zij zijn Samsungfans en doen helaas weinig inspanningen voor iPhone-gebruikers.
  #8  
Oud 3 November 2013, 15:53
» iPhone 7 128GB (Zwart) [FW: 10.0.3]  [Jailbreak: Nee]
» Ik heb geen iPad  
» Windows
 
Geregistreerd: 18 October 2010
Locatie: roosendaal
Berichten: 34
Standaard

laat ze bij de user account op de exchange server kijken of inherit rights staat aangevinkt
  #9  
Oud 4 November 2013, 15:52
» iPhone 5 16GB (Zwart) [FW: 7.0.3]  [Jailbreak: Nee]
» Ik heb geen iPad  
» Windows
 
Geregistreerd: 3 November 2013
Berichten: 2
Standaard

IT zegt niets voor mij te kunnen doen. Ondertussen heb ik mijn iPhone al terug naar de fabrieksinstellingen gezet om dan nog een keer opnieuw de account toe te voegen, maar niets ... (ik ben alleen nog maar meer kwijt uiteraard)
Reageren


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Werkmail op iPhone maar ICT werkt niet mee. Iemand tips? Benp iPhone algemeen 2 21 June 2012 21:17
Onbegrijpelijk internetverbruik Jacktheblack iPhone algemeen 10 29 March 2011 21:00
Bestanden bekijken op exchangeserver fritzel iPhone algemeen 0 4 April 2009 15:28
ICT Thesis: Iphone Apps! Pega Chat en geruchten 8 27 December 2008 12:49

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:15.