//

Ik kan mijn iphone niet gebruiken door icloud.

Ik kan mijn iphone niet gebruiken door icloud. discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik heb onlangs een iphone gekocht via marktplaats, tijdens de aankoop bleek alles goed te kloppen geen krasjes en hij gaat aan.Maar eenmaal thuis kan ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 03-11-13, 17:01
Marcanti Marcanti is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2013
Berichten: 4
Standaard Ik kan mijn iphone niet gebruiken door icloud.

Ik heb onlangs een iphone gekocht via marktplaats, tijdens de aankoop bleek alles goed te kloppen geen krasjes en hij gaat aan.Maar eenmaal thuis kan ik de telefoon niet gebruiken, omdat ie nog de icloud van de originele eigenaar heeft. Ik bel hem, maar zijn telefoon staat uit. Ik ben naar een belwinkel gegaan maar die vraagt 145 euro!! Wat kan ik zelf doen om dit probleem op te lossen
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 03-11-13, 17:36
arjan95 arjan95 is offline
• iOS 13.1.3
• iPadOS 13.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2010
Locatie: Zoetermeer
Berichten: 751
Standaard

Blijven proberen de verkoper te bereiken. Als dit niet lukt, aangifte doen bij de politie en kassa wegens oplichting.

Val de verkoper desnoods lastig door steeds te proberen het wachtwoord van zijn account te resetten. Hij zal dan mails van Apple krijgen met links om dat te doen. Helaas kun je het wachtwoord niet zelf wijzigen, maar misschien bedenkt de verkoper als hij de mails ziet.

Je kan deze beveiliging niet omzeilen, tenzij het een iPhone 4 is. Die kun je met opensnow tethered jailbreaken en vervolgens uitzoeken of je de iCloud activatie kan omzeilen. Wij mogen je daarmee niet helpen omdat het vaag is of dit legaal is.
__________________
iPod touch 2G 8GB (25-09-2009 - 01-06-2011) ->
iPod touch 4G 32GB (27-01-2011 - verkocht) ->iPad 4 32GB (15-07-2013 - nu)
  #3  
Oud 03-11-13, 17:41
Marcanti Marcanti is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2013
Berichten: 4
Standaard

Ik heb al duizend berichtjes achtergelaten, maar geen antwoord. Ik ga denk naar de politie, maar wat moet ik nu met de telefoon doen
  #4  
Oud 03-11-13, 18:22
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marcanti Bekijk bericht
...maar wat moet ik nu met de telefoon doen
Wachten tot je het Apple ID + paswoord hebt van de verkoper om het ding te unlocken. Er is geen andere manier omdat probleem op te lossen.
  #5  
Oud 03-11-13, 18:26
Bubbly's schermafbeelding
Bubbly Bubbly is offline
• iOS 10.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 2.876
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marcanti Bekijk bericht
Ik ben naar een belwinkel gegaan maar die vraagt 145 euro!! Wat kan ik zelf doen om dit probleem op te lossen
Leuke belwinkel. Die kan dit niet oplossen zonder het Apple ID en wachtwoord van de vorige eigenaar. Of door je een andere iPhone te geven natuurlijk.
__________________
Disclaimer: Tips en advies op het internet volg je altijd op eigen risico
  #6  
Oud 03-11-13, 23:04
arjan95 arjan95 is offline
• iOS 13.1.3
• iPadOS 13.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2010
Locatie: Zoetermeer
Berichten: 751
Standaard

Welk type iPhone is het?

Als het een iPhone 4 is, dan is er mogelijk nog hoop door de limera1n-exploit die permanent in het toestel aanwezig is. Een "lockdownd" patch kan het toestel dan mogelijk vrijgeven, zonder dat je het wachtwoord hoeft te weten.
Op deze site staat de broncode voor deze jailbreak-methode: https://github.com/winocm/opensn0w?files=1. Het is een zeer ingewikkeld proces wat Linux vereist, maar mocht het lukken dan kan het een hoop geld besparen.

Is de iPhone een 4s, 5, 5c of een 5s, dan is alle hoop voorlopig verloren: die toestellen zijn niet te "kraken" omdat er geen enkel beveiligingslek voor is. Je kan dan maar beter naar de politie gaan en aangifte doen van oplichting. Als je de iPhone mag houden (lijkt me logisch omdat je er zelf voor hebt betaalt) kun je eventueel wachten tot er een jailbreak voor iOS 7 is, maar dat kan nog maanden gaan duren.
  #7  
Oud 04-11-13, 15:50
Marcanti Marcanti is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2013
Berichten: 4
Standaard

Het is een Iphone 4. Ik ga jouw methode proberen en ik laat je wel weten of het is gelukt. Bedankt
  #8  
Oud 04-11-13, 20:04
Marcanti Marcanti is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2013
Berichten: 4
Standaard

Het is een iphone 4 maar ios 7. Het is helaas alleen mogelijk via de belwinkel die ik al eerder had genoemd. Dus ik ben effe terug gegaan om te vragen hoe hij het doet. Volgens hem betaalt hij zelf 130 via internet om een code te kopen van de apple server met die code omzeilt hij dus de activation lock, maar het is het niet waard voor mij. Jammer!! Hopen dat de politie meer geluk heeft, maar dat betwijfel ik.
  #9  
Oud 04-11-13, 20:07
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marcanti Bekijk bericht
Dus ik ben effe terug gegaan om te vragen hoe hij het doet. Volgens hem betaalt hij zelf 130 via internet om een code te kopen van de apple server met die code omzeilt hij dus de activation lock, maar het is het niet waard voor mij.
Dat is waarschijnlijk een SIM-unlock. Daar ben jij niet mee geholpen.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Ik kan iCloud voor Pages (ios7) niet meer gebruiken met Pages09 lindem iCloud 4 07-11-13 17:47
ik kan icloud niet verifieren op mijn iphone 4s nijnonijntje iCloud 0 07-10-13 11:32
nieuwe gebruiker op mijn vrouws iphone 4, hoe kan ik nu mijn icloud laden? tojohannes Ringtones en Wallpapers 3 30-01-13 21:17
kan op Icloud mijn notities niet vinden yvonka Ringtones en Wallpapers 21 07-01-13 16:09
Ik kan mijn Iphone 3G niet meer gebruiken help!! shaquillewebgate iPhone algemeen 1 29-04-11 13:46

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:08.