iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   iPhone uit zetten (onlogisch in mijn ogen) (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/121467-iphone-zetten-onlogisch-mijn-ogen.html)

Aaitelefoon 05-07-12 14:08

iPhone uit zetten (onlogisch in mijn ogen)
 
Ik heb een pascode op mijn Iphone staan en find my Iphone... Dan zou je denken; ik ben iets veiliger bij diefstal. Nu vraag ik mij af; is er een mogelijkheid dat je de Iphone enkel kan afzetten na dat je uw code hebt ingetypt? Dit zou toch veel logischer zijn. Als mijn Iphone nu gestolen zou worden, dan maakt het eigenlijk weinig uit of er find my Iphone en een code opstaat. Je kan gewoon enkele seconden het bovenste knopje induwen en hem zo afzetten zonder dat je de code moet kennen en zo verdwijnt de find my Iphone functie. Dit is toch idioot..! Zou toch veel logischer zijn als je een Iphone enkel kon afzetten als je de code hebt ingetoetst. :confuser: Of kan dit wel?

Timmy89 05-07-12 14:17

als hij gejailbreakt is kan je er powerguard opzetten via cydia ;)

Aaitelefoon 05-07-12 14:29

Jailbreak ben ik niet echt van plan. Dus de eenige optie is via Jailbreak..? Goe bezig Apple :( Elk klein kind ziet dat dit op deze manier een stom systeem is dat je een Iphone zomaar zonder code invoeren kan afzetten.

Timmy89 05-07-12 14:55

Waarom geen jailbreak ? jailbreak is volledig legaal :)

colliehome 05-07-12 15:14

Laten we over jailbreaken en het wel en wie hier maar niet hebben. ...

mrboolean 05-07-12 15:18

Find my iPhone is dan ook meer bedoeld om je telefoon terug te vinden als je hem kwijt bent. Als je hem ergens hebt laten liggen en je weet niet meer waar. Een telefoon die gestolen is zul je er niet snel mee terugvinden, al kan het wel.

Hetzelfde geldt voor de beveiliging met een password. Die is alleen maar bedoeld om de data op je telefoon te beveiligen en maakt hem niet onbruikbaar voor een dief. De enige manier om je telefoon te beveiligen is door hem aan een ketting te leggen ;)

Aaitelefoon 05-07-12 15:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mrboolean (Bericht 806864)
Find my iPhone is dan ook meer bedoeld om je telefoon terug te vinden als je hem kwijt bent. Als je hem ergens hebt laten liggen en je weet niet meer waar. Een telefoon die gestolen is zul je er niet snel mee terugvinden, al kan het wel.

Hetzelfde geldt voor de beveiliging met een password. Die is alleen maar bedoeld om de data op je telefoon te beveiligen en maakt hem niet onbruikbaar voor een dief. De enige manier om je telefoon te beveiligen is door hem aan een ketting te leggen ;)

Correct; maar ze zouden het toch iets moeilijker kunnen maken...Iphone niet kunnen afzetten als je de code niet kent lijkt mij toch al een mooie begin.

Guest-20180925190238 05-07-12 15:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Aaitelefoon (Bericht 806871)
Correct; maar ze zouden het toch iets moeilijker kunnen maken...Iphone niet kunnen afzetten als je de code niet kent lijkt mij toch al een mooie begin.

En, dan nog een code zetten op die twee schroefjes onderaan de iPhone. Als een dief de iPhone niet kan uitzetten omdat er een code opstaat dan haalt hij/zij er de accu wel uit en dan staat het ding ook uit. Dat is in één minuut gepiept :d

Timmy89 05-07-12 19:45

Of hij zet hem in dfu modus :)


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:33.