//

Verwijderde email (gmail-exchange) wordt verplaatst naar archief/alle berichten

Verwijderde email (gmail-exchange) wordt verplaatst naar archief/alle berichten discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Op zowel mijn iPhone(4s) als iPad(3) heb ik gmail ingesteld op de standaard mail app. Ik maak dus geen gebruik van de gmail app. Verder ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 02-08-12, 15:09
meesje meesje is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 16
Standaard Verwijderde email (gmail-exchange) wordt verplaatst naar archief/alle berichten

Op zowel mijn iPhone(4s) als iPad(3) heb ik gmail ingesteld op de standaard mail app. Ik maak dus geen gebruik van de gmail app. Verder heb ik voor het instellen van gmail gebruik gemaakt van de exchange instellingen en niet voor de standaard gmail mogelijkheid. Deze keuze heb ik gemaakt omdat gmail via exchange wel push berichten ondersteund.

Echter wanneer ik nu op mijn iphone of ipad een email verwijderd door op het prullenbak icoon te klikken, wordt dit bericht niet in de gmail prullenbak geplaatst maar direct naar het archief. Deze email is alleen nog maar onder 'alle berichten' zichtbaar.

Ik zou de volgende twee workarounds kunnen toepassen:
1. emails verplaatsen naar de prullenbak (i.p.v. verwijderen)
2. naast het verwijderen van de email onder 'alle berichten' nogmaals het bericht verwijderen (dus twee maal een handeling uitvoeren)

Ik heb e.e.a. op internet gevonden, maar dit lijkt de standaard werking van de mail app voor exchange accounts onder iOS.

Hebben jullie ook deze ervaring? Of zijn er nog zaken die kan instellen?

Hier wordt bevestigd dat het gedrag van gmail anders is als je het instelt als exchange account.
http://email.about.com/od/iphonemailtips/qt/Set_Up_Push_Gmail_in_iPhone_Mail.htm

Voor zover ik weet werkt push alleen voor gmail als je deze als exchange instelt. Hopelijk zit ik verkeerd.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 02-08-12, 15:31
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.082
Standaard

Inderdaad een bekend probleem:

Google Sync Known Issues with iOS - Gmail Help

De link met uitleg over hoe het gedrag te veranderen geeft bij mij geen zinvolle info.

Ik meen echter dat je het op m.google.com/sync (vanaf je iOS device!) aan kunt passen.
__________________
We are one, but we are not the same... Talk to each other!
  #3  
Oud 02-08-12, 15:44
meesje meesje is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 16
Standaard

Bedankt voor het advies! Het heeft geholpen. Ik had al eerder gelezen over m.google.com/sync, echter vanaf mijn ipad verliep dit niet goed. Maar nu zojuist vanaf mijn iphone heb ik zowel voor mijn iphone als voor mijn ipad de setting juist kunnen instellen (aanvinken optie 'delete mail to trash' o.i.d.).
  #4  
Oud 29-12-12, 22:55
polopeer polopeer is offline
• iOS 6.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 81
Standaard

Ik heb het geprobeerd op me Iphone 5 maar ik krijg het niet voor elkaar.

Ik kan niet bij de settings komen ook al heb ik me telefoon op engels gezet.
  #5  
Oud 29-12-12, 23:20
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.082
Standaard

Niet je iPhone, maar je Google account moet (tijdelijk) Engelstalig zijn.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Email verwijderen : Bericht kan niet worden verplaatst petrademol iPhone algemeen 28 27-09-12 08:37
verwijderde sms berichten blijven zichtbaar gonne iPhone algemeen 0 12-10-11 14:33
gmail exhange, verwijderde berichten komen wel in outlook stijnec iTunes 0 02-07-10 22:57
Gmail via Exchange -> Email blijft in Inbox? RainStarr iPhone algemeen 0 23-06-10 08:39

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:36.