iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Opeens hapert mobiel internet (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/123281-opeens-hapert-mobiel-internet.html)

Emmer327 13-08-12 09:04

Opeens hapert mobiel internet
 
Sinds twee dagen hapert mijn mobiel internet. Mijn iPhone 4 (iOS 5.1.1) geeft weliswaar aan dat er 3G-bereik is (en prima gewoon bereik), maar op het moment dat ik een app opstart, krijg ik voortdurend time-outs. Het lukt simpelweg niet om data binnen te halen of te versturen. Vreemd genoeg doet het mobiele internet het wel de eerste paar minuten nadat ik het toestel heb gereboot. Daarna houdt het er weer mee op. Ik heb al 'herstel netwerkinstellingen' geprobeerd, maar zonder resultaat. Iemand enig idee wat de oorzaak kan zijn? Veel dank alvast!

iphoneEd 13-08-12 10:13

Harde reset misschien ??

Emmer327 13-08-12 17:36

Dank voor de tip. Had ik ook al geprobeerd (eveneens zonder resultaat).

iphoneEd 13-08-12 19:21

Bij VF heb ik in het verleden een keer gebeld met hetzelfde probleem. Zij deden bij hun ook alles resetten en op de iPhone netwerkinstellingen resetten en toen was het probleem verholpen.

Emmer327 14-08-12 10:56

Dank! Vermoed inmiddels dat het probleem idd bij mijn provider (T-Mobile) ligt. Probleem doet zich vreemd genoeg alleen maar voor in de buurt van mijn huis namelijk.

Niek1986 14-08-12 12:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Emmer327 (Bericht 813630)
Dank! Vermoed inmiddels dat het probleem idd bij mijn provider (T-Mobile) ligt. Probleem doet zich vreemd genoeg alleen maar voor in de buurt van mijn huis namelijk.

Ik heb precies hetzelfde hier (ook met T-mobile). Lig hierover al sinds begin juni met T-mobile mee overhoop. Bij mij zijn het echt onvoorspelbare periodes dat het niet wil werken. Soms een dag, soms een hele week. Na een reset werkte het vaak weer even. Soms 5 minuten, soms 30 minuten. Even 5 minuten met de auto rijden en daar doetie het wel.

T-mobile gaf aan dat het gewoon zou moeten werken maar dat deed het niet dus heb ik van T-mobile een nieuwe SIM-kaart gekregen maar dit verhielp niets. Toen met Apple gebeld en van hun een ander toestel gekregen maar ook dit hielp niets.

Nu is het zover dat T-mobile gaat kijken naar de mast hier maar daarover zouden ze afgelopen week bellen en dat is tot op heden nog niet gebeurd.

Emmer327 14-08-12 14:54

Zucht... Dat klinkt weinig hoopgevend. T-Mobile vermoedt in mijn geval ook dat het aan mijn sim-kaart ligt, maar is toch wel vreemd dat hij het op alle andere plaatsen wel doet.

Ben benieuwd hoe het bij jou verdergaat...

Emmer327 15-08-12 13:22

Heb net een nieuwe simkaart gekregen van T-Mobile. Geen verbetering. Dwz: na een reboot heb ik thuis nog steeds een paar minuutjes mobiel internet maar dan houdt-ie er weer mee op. De alternatieve verklaring van T-Mobile is dat er iets mis is met de antenne in mijn toestel.

Niek1986 15-08-12 13:26

Mjah klinkt bekend. Probeer je SIM eens met een ander toestel?

Ik ben vanmorgen gebeld door T-mobile en zij gaven aan dat het zou kunne komen door het weer of dat de antenne is 'verschoven' voor de wind. Inmiddels lijkt het hier weer fatsoenlijk te werken.. anderhalve week zonder problemen.

Emmer327 15-08-12 16:15

Heb mijn sim inmiddels in een ander toestel geprobeerd. Daarmee doet zich precies hetzelfde probleem voor.

Niek1986 15-08-12 23:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Emmer327 (Bericht 813896)
Heb mijn sim inmiddels in een ander toestel geprobeerd. Daarmee doet zich precies hetzelfde probleem voor.

Ergo: probleem zit niet in de antenne (iPhone én ander toestel).. probleem zit niet in de sim (probleem met oude én nieuwe sim).. Volgens mij kun je het best een klacht indienen bij T-mobile, dan bellen zij jou binnen een paar dagen terug.

glenny16 16-08-12 00:04

Ik heb het zelfde probleem ook met tmobile gebeld hun hebben tatical er op gezet resultaat nogsteeds *** maar wel 3 mnd 20% korting op factuur ze hebben ook aan gegeven dat er een storing is in postcode gebied 2801 tm 2806 weet niet of jullie hier onder vallen

Niek1986 16-08-12 11:38

Jij krijgt gewoon korting! :D Hebben ze mij niet eens aangeboden.. misschien moet ik maar eens wat onredelijker worden aan de telefoon om ook zoiets af te dwingen haha..

Nu maar hopen dat ze het voor jou kunnen 'repareren' want anders heb je niks aan die korting :( Ik zit in een ander postcodegebied.

Emmer327 16-08-12 11:53

Zit ook in een ander postcode-gebied. Gisteren wel een melding gedaan. Benieuwd hoe snel ze dit gaan oplossen. En of ze het überhaupt gaan oplossen. ;)

Niek1986 16-08-12 12:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Emmer327 (Bericht 814004)
Zit ook in een ander postcode-gebied. Gisteren wel een melding gedaan. Benieuwd hoe snel ze dit gaan oplossen. En of ze het überhaupt gaan oplossen. ;)

T-mobile zal bellen maar je moet je niet te snel laten afschepen ;) Ze willen dat je wat dingen gaat proberen.. duidelijk aangeven dat een nieuwe simkaart niet werkt, een ander toestel niet werkt én dat het '3 kilometer verderop' wel prima werkt.

putnik 17-08-12 10:23

Ik zou maar weer Joup van 't Hek inschakellen.Vorige keer heeft het gewerkt.Daarmee wil ik zeggen maakt het openbaar in een krant of het liefst op de TV.
Verschiel dag en nacht in behandeling en resultaat.

cmtimmermans 17-08-12 10:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Emmer327 (Bericht 813630)
Dank! Vermoed inmiddels dat het probleem idd bij mijn provider (T-Mobile) ligt. Probleem doet zich vreemd genoeg alleen maar voor in de buurt van mijn huis namelijk.

Zou op de site van T-Mobile een dekkingsprobleem formulier invullen. Even 3 momenten noteren, wanneer je verbinding wegvalt en dan bellen ze snel genoeg terug.
Als dat niet werkt, gewoon die formuliertjes blijven invullen en stalken! Ze gaan dan snel genoeg overstag

Niek1986 23-08-12 14:56

Hoe is dit nu afgelopen? Ik heb sinds mijn vorige post geen problemen meer gehad. T-mobile gaf de schuld aan het weer; Mast verdraaid of gaan wiebelen door regen en/of wind.

Zij gaven ook aan dat er geen monteur bij is geweest dus ik ben benieuwd hoe lang het goed blijft.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 05:10.