//

Opeens hapert mobiel internet

Opeens hapert mobiel internet discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Sinds twee dagen hapert mijn mobiel internet. Mijn iPhone 4 (iOS 5.1.1) geeft weliswaar aan dat er 3G-bereik is (en prima gewoon bereik), maar op ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 13-08-12, 10:04
Emmer327 Emmer327 is offline
• iOS 5.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2012
Berichten: 7
Standaard Opeens hapert mobiel internet

Sinds twee dagen hapert mijn mobiel internet. Mijn iPhone 4 (iOS 5.1.1) geeft weliswaar aan dat er 3G-bereik is (en prima gewoon bereik), maar op het moment dat ik een app opstart, krijg ik voortdurend time-outs. Het lukt simpelweg niet om data binnen te halen of te versturen. Vreemd genoeg doet het mobiele internet het wel de eerste paar minuten nadat ik het toestel heb gereboot. Daarna houdt het er weer mee op. Ik heb al 'herstel netwerkinstellingen' geprobeerd, maar zonder resultaat. Iemand enig idee wat de oorzaak kan zijn? Veel dank alvast!
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 13-08-12, 11:13
iphoneEd iphoneEd is offline
• iOS 10.3.2
• 9.3.5
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 331
Standaard

Harde reset misschien ??
  #3  
Oud 13-08-12, 18:36
Emmer327 Emmer327 is offline
• iOS 5.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2012
Berichten: 7
Standaard

Dank voor de tip. Had ik ook al geprobeerd (eveneens zonder resultaat).
  #4  
Oud 13-08-12, 20:21
iphoneEd iphoneEd is offline
• iOS 10.3.2
• 9.3.5
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 331
Standaard

Bij VF heb ik in het verleden een keer gebeld met hetzelfde probleem. Zij deden bij hun ook alles resetten en op de iPhone netwerkinstellingen resetten en toen was het probleem verholpen.

Laatst gewijzigd door wouter1981; 14-08-12 om 15:59. Reden: opschonen
  #5  
Oud 14-08-12, 11:56
Emmer327 Emmer327 is offline
• iOS 5.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2012
Berichten: 7
Standaard

Dank! Vermoed inmiddels dat het probleem idd bij mijn provider (T-Mobile) ligt. Probleem doet zich vreemd genoeg alleen maar voor in de buurt van mijn huis namelijk.
  #6  
Oud 14-08-12, 13:02
Niek1986 Niek1986 is offline
• iOS 9.1
• 9.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2012
Berichten: 59
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Emmer327 Bekijk bericht
Dank! Vermoed inmiddels dat het probleem idd bij mijn provider (T-Mobile) ligt. Probleem doet zich vreemd genoeg alleen maar voor in de buurt van mijn huis namelijk.
Ik heb precies hetzelfde hier (ook met T-mobile). Lig hierover al sinds begin juni met T-mobile mee overhoop. Bij mij zijn het echt onvoorspelbare periodes dat het niet wil werken. Soms een dag, soms een hele week. Na een reset werkte het vaak weer even. Soms 5 minuten, soms 30 minuten. Even 5 minuten met de auto rijden en daar doetie het wel.

T-mobile gaf aan dat het gewoon zou moeten werken maar dat deed het niet dus heb ik van T-mobile een nieuwe SIM-kaart gekregen maar dit verhielp niets. Toen met Apple gebeld en van hun een ander toestel gekregen maar ook dit hielp niets.

Nu is het zover dat T-mobile gaat kijken naar de mast hier maar daarover zouden ze afgelopen week bellen en dat is tot op heden nog niet gebeurd.
  #7  
Oud 14-08-12, 15:54
Emmer327 Emmer327 is offline
• iOS 5.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2012
Berichten: 7
Standaard

Zucht... Dat klinkt weinig hoopgevend. T-Mobile vermoedt in mijn geval ook dat het aan mijn sim-kaart ligt, maar is toch wel vreemd dat hij het op alle andere plaatsen wel doet.

Ben benieuwd hoe het bij jou verdergaat...
  #8  
Oud 15-08-12, 14:22
Emmer327 Emmer327 is offline
• iOS 5.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2012
Berichten: 7
Standaard

Heb net een nieuwe simkaart gekregen van T-Mobile. Geen verbetering. Dwz: na een reboot heb ik thuis nog steeds een paar minuutjes mobiel internet maar dan houdt-ie er weer mee op. De alternatieve verklaring van T-Mobile is dat er iets mis is met de antenne in mijn toestel.
  #9  
Oud 15-08-12, 14:26
Niek1986 Niek1986 is offline
• iOS 9.1
• 9.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2012
Berichten: 59
Standaard

Mjah klinkt bekend. Probeer je SIM eens met een ander toestel?

Ik ben vanmorgen gebeld door T-mobile en zij gaven aan dat het zou kunne komen door het weer of dat de antenne is 'verschoven' voor de wind. Inmiddels lijkt het hier weer fatsoenlijk te werken.. anderhalve week zonder problemen.
  #10  
Oud 15-08-12, 17:15
Emmer327 Emmer327 is offline
• iOS 5.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2012
Berichten: 7
Standaard

Heb mijn sim inmiddels in een ander toestel geprobeerd. Daarmee doet zich precies hetzelfde probleem voor.
  #11  
Oud 16-08-12, 00:29
Niek1986 Niek1986 is offline
• iOS 9.1
• 9.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2012
Berichten: 59
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Emmer327 Bekijk bericht
Heb mijn sim inmiddels in een ander toestel geprobeerd. Daarmee doet zich precies hetzelfde probleem voor.
Ergo: probleem zit niet in de antenne (iPhone én ander toestel).. probleem zit niet in de sim (probleem met oude én nieuwe sim).. Volgens mij kun je het best een klacht indienen bij T-mobile, dan bellen zij jou binnen een paar dagen terug.
  #12  
Oud 16-08-12, 01:04
glenny16 glenny16 is offline
• iOS 8.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 27
Standaard

Ik heb het zelfde probleem ook met tmobile gebeld hun hebben tatical er op gezet resultaat nogsteeds *** maar wel 3 mnd 20% korting op factuur ze hebben ook aan gegeven dat er een storing is in postcode gebied 2801 tm 2806 weet niet of jullie hier onder vallen

Laatst gewijzigd door glenny16; 16-08-12 om 01:05. Reden: toevoeging
  #13  
Oud 16-08-12, 12:38
Niek1986 Niek1986 is offline
• iOS 9.1
• 9.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2012
Berichten: 59
Standaard

Jij krijgt gewoon korting! Hebben ze mij niet eens aangeboden.. misschien moet ik maar eens wat onredelijker worden aan de telefoon om ook zoiets af te dwingen haha..

Nu maar hopen dat ze het voor jou kunnen 'repareren' want anders heb je niks aan die korting Ik zit in een ander postcodegebied.
  #14  
Oud 16-08-12, 12:53
Emmer327 Emmer327 is offline
• iOS 5.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2012
Berichten: 7
Standaard

Zit ook in een ander postcode-gebied. Gisteren wel een melding gedaan. Benieuwd hoe snel ze dit gaan oplossen. En of ze het überhaupt gaan oplossen.
  #15  
Oud 16-08-12, 13:07
Niek1986 Niek1986 is offline
• iOS 9.1
• 9.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2012
Berichten: 59
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Emmer327 Bekijk bericht
Zit ook in een ander postcode-gebied. Gisteren wel een melding gedaan. Benieuwd hoe snel ze dit gaan oplossen. En of ze het überhaupt gaan oplossen.
T-mobile zal bellen maar je moet je niet te snel laten afschepen Ze willen dat je wat dingen gaat proberen.. duidelijk aangeven dat een nieuwe simkaart niet werkt, een ander toestel niet werkt én dat het '3 kilometer verderop' wel prima werkt.
  #16  
Oud 17-08-12, 11:23
putnik putnik is offline
• iOS 13.3.1
• iPadOs 13.3.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Dec 2010
Locatie: Aalsmeer
Berichten: 187
Standaard

Ik zou maar weer Joup van 't Hek inschakellen.Vorige keer heeft het gewerkt.Daarmee wil ik zeggen maakt het openbaar in een krant of het liefst op de TV.
Verschiel dag en nacht in behandeling en resultaat.
  #17  
Oud 17-08-12, 11:56
cmtimmermans's schermafbeelding
cmtimmermans cmtimmermans is offline
• iOS 7.0.6
• 7.0.6
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2012
Locatie: Arnhem
Berichten: 8
Wink

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Emmer327 Bekijk bericht
Dank! Vermoed inmiddels dat het probleem idd bij mijn provider (T-Mobile) ligt. Probleem doet zich vreemd genoeg alleen maar voor in de buurt van mijn huis namelijk.
Zou op de site van T-Mobile een dekkingsprobleem formulier invullen. Even 3 momenten noteren, wanneer je verbinding wegvalt en dan bellen ze snel genoeg terug.
Als dat niet werkt, gewoon die formuliertjes blijven invullen en stalken! Ze gaan dan snel genoeg overstag
  #18  
Oud 23-08-12, 15:56
Niek1986 Niek1986 is offline
• iOS 9.1
• 9.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2012
Berichten: 59
Standaard

Hoe is dit nu afgelopen? Ik heb sinds mijn vorige post geen problemen meer gehad. T-mobile gaf de schuld aan het weer; Mast verdraaid of gaan wiebelen door regen en/of wind.

Zij gaven ook aan dat er geen monteur bij is geweest dus ik ben benieuwd hoe lang het goed blijft.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
verschil mobiel internet & blackberry internet indodragon iPhone algemeen 1 24-09-11 18:01
Geen (Mobiel) internet, wel internet via Wi-Fi vuurvreter Wi-Fi 35 17-09-10 00:25
Opeens hoge kosten internet met instellingen UIT synnath Overige providers Nederland 18 09-08-10 22:22
nu opeens betale voor internet? laura87 Odido (T-Mobile) 20 01-11-08 00:23

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 05:37.