iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Landen toevoegen aan Contacts (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/12452-landen-toevoegen-contacts.html)

lyndon 06-05-08 16:59

Landen toevoegen aan Contacts
 
Hallo,
Weet iemand een manier hoe meer landen toe te voegen aan de zeer beperkte landen-lijst in "Contacts". Latin America heeft volgens "Apple" maar 3 landen en Afrika maar 2.

Lyndon

lyndon 09-05-08 09:49

Is er niemand die met dit probleem kampt of zijn jullie contacten toevallig alleen in de door Apple beschikbaar gestelde 61 landen?

iphonemark 09-05-08 10:10

als je verstand van een editor hebt kan het wel:

Adding Countries to iPhone Address Book - ModMyiFone - Wiki

ButcherJF 09-05-08 11:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lyndon (Bericht 110017)
Is er niemand die met dit probleem kampt of zijn jullie contacten toevallig alleen in de door Apple beschikbaar gestelde 61 landen?

Ik heb contacten in de meest exotische landen. Platonisch wel te verstaan.
Ik vul simpelweg in Outlook de juiste gegevens in, synchroniseer met de iPhone en klaar. Staat het weliswaar in de iPhone niet in het juiste veldje, maar het staat er wél.
Andere optie: vul bij plaats in je iPhone ook direct het land in.

Het blijven workarounds, ik weet het, maar je kunt in je iPhone toch niet sorteren op land.

Outlook: Contactpersonen/Nieuw/tabblad Alle velden/Adresvelden

Swiftly 25-07-08 23:06

In contacten staan niet alle landen!!!!
 
Ik heb contacten in Maleisië, maar nu ik ze in mijn coontactenlijst in mijn iphone opneem kan ik maleisië/Malaysia niet selecteren in de landen lijst.

Lekker arrogant van apple.

Weet iemand hoe landen toe te voegen?

forum.bericht 26-07-08 00:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Swiftly (Bericht 153379)
Ik heb contacten in Maleisië, maar nu ik ze in mijn coontactenlijst in mijn iphone opneem kan ik maleisië/Malaysia niet selecteren in de landen lijst.
Lekker arrogant van apple.
Weet iemand hoe landen toe te voegen?

Wat heeft dat met arrogantie te maken?

ar·ro·gan·tie (dev)
1 verwaande houding tegenover anderen

Swiftly 26-07-08 00:46

Omdat men de landen die dus niet in de lijst staan, ze bij apple Inc. blijkbaar niet belangrijk vinden. (dit is arrogantie)

Vind jij het dan normaal dat ze niet alle landen erin zetten? Maar voor we een discussie over Apple krijgen, liever terug naar het topic,... dus svp niet verder reageren op "wat arrogant is etc./het is hier geen chat ;) ) Als je er perse over door wil gaan, stuur me dan maar een pm...

Alvast bedankt.

Nikooos 26-07-08 00:53

dit is geen discussie over arrogantie, maar gewoon antwoord (proberen) te geven op de vraag aub.

iphonemark 26-07-08 09:44

langer geleden stond "Nederland" er ook niet in. Op dit forum is een tip om landen toe te voegen. Het is wel voor gevorderen maar de tip werkte wel. Gebruik ff de zoekfunctie.

Swiftly 26-07-08 14:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iphonemark (Bericht 110026)
als je verstand van een editor hebt kan het wel:

Adding Countries to iPhone Address Book - ModMyiFone - Wiki

Dank je voor de tip, maar dit is voor een jailbreaked iphone, denk ik. Ik kan volgens mij niet bestanden van mijn iphone afhalen en muteren...en weer terugzetten.
(en ik heb windows)

Swiftly 26-07-08 15:09

Gedaan, maar niets gevonden. het geen ik vond had betrekking op modding en versie 1.0

Wellicht andere mensen tips?

Nikooos 26-07-08 15:15

De tips die er stonden over de workarounds vond je blijkbaar ook niets?
Helaas bleek uit dat topic dat het alleen werkt met een gejailbreakte iphone. Als je de workarounds niet nuttig genoeg vindt, dan zal je waarschijnlijk toch je iphone moeten jailbreaken of af moeten wachten tot apple een update hiervoor uitbrengt. Je kan niet zomaar zonder aanpassingen iets veranderen...

Bomans 26-07-08 18:08

// samengevoegd //

Swiftly 27-07-08 00:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door psychonikeo (Bericht 153645)
De tips die er stonden over de workarounds vond je blijkbaar ook niets?
Helaas bleek uit dat topic dat het alleen werkt met een gejailbreakte iphone. Als je de workarounds niet nuttig genoeg vindt, dan zal je waarschijnlijk toch je iphone moeten jailbreaken of af moeten wachten tot apple een update hiervoor uitbrengt. Je kan niet zomaar zonder aanpassingen iets veranderen...

ik heb een iphone bij tmobile gekocht, lijkt me niet verstandig om hem te jailbreaken, toch?!
Overigens, de work around (ik neem aan dat je bedoelt in bijv outlook het land invullen) werkt wel. Maar is natuurlijk niet perfect (de locatie wordt dan in nederland opgezocht als ik het adres laat opzoeken...

Blijf het merkwaardig vinden dat Apple een upgrade nodig heeft om landen toe te voegen, dit lijkt me een basic feature...

Overigens, werkt het kiezen van landen (als het er wel in staat) niet echt lekker, soms als ik een land kies, dan neemt hij het niet over naar de adres gegevens,...na een paar keer herhalen wordt het land dan alsnog toegevoegd.
Allemaal merkwaardig.

Ik zal dit probleem mailen aan apple. Ik zal hier evt reacties posten.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:04.