//

iPhone 4 T-Mobile hotspot probleem

iPhone 4 T-Mobile hotspot probleem discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) beste allemaal, ik heb een IPhone 4 Tmobile iSmart 150 '11 abbonement met onbeperkt internet, maar zonder persoonlijke hotspot. ik heb alles geprobeerd maar de ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 13-09-12, 20:40
afrojoost afrojoost is offline
• iOS 5.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2012
Berichten: 1
Standaard iPhone 4 T-Mobile hotspot probleem

beste allemaal,

ik heb een IPhone 4 Tmobile iSmart 150 '11 abbonement met onbeperkt internet, maar zonder persoonlijke hotspot. ik heb alles geprobeerd maar de persoonlijke hotspot verschijnt maar nergens, niet onder netwerk instelling of sowieso ergens bij de instelling.

Iemand hier ervaring mee of een oplossing? alvast bedankt
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 13-09-12, 21:58
MirsadAhmetovic MirsadAhmetovic is offline
• iOS 5.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2012
Berichten: 5
Standaard

Beste afrojoost, t-mobile blokkeert de hotspot om meer klanten te krijgen.

Ik zou je aanraden om een jailbreak te doen en via cydia MyWi-Fi installeren zo kun je nog steeds een hotspot maken.


mvg
  #3  
Oud 14-09-12, 00:03
lgxmkl1 lgxmkl1 is offline
• iOS 9.0 beta
• 9.0 beta
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2010
Locatie: Utrecht
Berichten: 78
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MirsadAhmetovic Bekijk bericht
Beste afrojoost, t-mobile blokkeert de hotspot om meer klanten te krijgen.

Ik zou je aanraden om een jailbreak te doen en via cydia MyWi-Fi installeren zo kun je nog steeds een hotspot maken.


mvg

Dat is onzin. Sinds een aantal maanden ondersteunt T-Mobile weldegelijk de Personal Hotspot functie. Weliswaar voeren ze dit momenteel stapsgewijs in, wat betekent dat nog niet alle abonnementen ondersteund worden, maar op niet al te lange termijn zullen alle abonnementen toegang geven tot deze functie.

Dit heeft overigens ook al meerdere malen op iphoneclub.nl gestaan.

Laatst gewijzigd door lgxmkl1; 14-09-12 om 00:05. Reden: Toevoeging
  #4  
Oud 14-09-12, 17:15
MirsadAhmetovic MirsadAhmetovic is offline
• iOS 5.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2012
Berichten: 5
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lgxmkl1 Bekijk bericht
Dat is onzin. Sinds een aantal maanden ondersteunt T-Mobile weldegelijk de Personal Hotspot functie. Weliswaar voeren ze dit momenteel stapsgewijs in, wat betekent dat nog niet alle abonnementen ondersteund worden, maar op niet al te lange termijn zullen alle abonnementen toegang geven tot deze functie.

Dit heeft overigens ook al meerdere malen op iphoneclub.nl gestaan.

DIT IS ONZIN !

Er staat duidelijk dat hij geen t-mobile hotspot abbonoment heeft dus het is 'geblokeerd' want het kan wel op een samsung toestel !

Je moet via Cydia, MyWi-Fi downloaden.

Dankjewel !
  #5  
Oud 14-09-12, 17:26
lgxmkl1 lgxmkl1 is offline
• iOS 9.0 beta
• 9.0 beta
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2010
Locatie: Utrecht
Berichten: 78
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MirsadAhmetovic Bekijk bericht
DIT IS ONZIN !

Er staat duidelijk dat hij geen t-mobile hotspot abbonoment heeft dus het is 'geblokeerd' want het kan wel op een samsung toestel !

Je moet via Cydia, MyWi-Fi downloaden.

Dankjewel !
Nee, er staat duidelijk dat hij het niet kan GEBRUIKEN (omdat de functie niet in zijn instellingen verschijnt). Als je mijn post goed leest staat er dat T-Mobile nog niet op ALLE abonnementen de hotspotoptie biedt maar dat ze deze stapsgewijs aan het invoeren zijn. Dat verklaart waarschijnlijk dat de TS geen hotspotfunctie op zijn iPhone ziet verschijnen. Het is dus niet zo dat T-Mobile op alle abonnementen deze functie blokkeert, zoals jij dit wil doen laten geloven.

Laatst gewijzigd door lgxmkl1; 14-09-12 om 17:28. Reden: Verduidelijking
  #6  
Oud 14-09-12, 17:45
MirsadAhmetovic MirsadAhmetovic is offline
• iOS 5.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2012
Berichten: 5
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lgxmkl1 Bekijk bericht
Nee, er staat duidelijk dat hij het niet kan GEBRUIKEN (omdat de functie niet in zijn instellingen verschijnt). Als je mijn post goed leest staat er dat T-Mobile nog niet op ALLE abonnementen de hotspotoptie biedt maar dat ze deze stapsgewijs aan het invoeren zijn. Dat verklaart waarschijnlijk dat de TS geen hotspotfunctie op zijn iPhone ziet verschijnen. Het is dus niet zo dat T-Mobile op alle abonnementen deze functie blokkeert, zoals jij dit wil doen laten geloven.


Er staat nergens dat hij dit niet kan gebruiken. Er staat dat er niks bij instellingen staat voor een hotspot, dat is ook zo want ik heb zelf t-mobile en na de sync met itunes gaat dat automatisch weg.

Hotspot kan niet op een iphone als je het abbonoment niet hebt( + Hotspot t-mobile )

Het kan wel zoals ik het zij via cydia, MyWi-Fi downloaden

Dan komt het alsnog bij instellingen + MyWi-Fi in je apps.
  #7  
Oud 14-09-12, 18:06
lgxmkl1 lgxmkl1 is offline
• iOS 9.0 beta
• 9.0 beta
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2010
Locatie: Utrecht
Berichten: 78
Standaard

Eerder kon dat inderdaad niet, maar zoals ik nu al twee maal eerder heb duidelijk proberen te maken: sinds een aantal maanden maakt T-Mobile dit stapsgewijs mogelijk voor alle abonnementen.

Zoals gezegd: dit heeft al meerdere malen op deze website gestaan. Zie bijvoorbeeld het volgende bericht (van juni jongsleden):


T-Mobile heeft winkelpersoneel een e-mail gestuurd, waarin ze aankondigen dat vanaf 17 juni (gisteren dus) de persoonlijke hotspot-functie op de iPhone beschikbaar is. Klanten kunnen de tethering-functie zelf activeren op hun iPhone. Dit geldt voor alle klanten die vanaf de genoemde datum een nieuw abonnement hebben afgesloten of hun bestaande abonnement hebben verlengd. Voor bestaande klanten zal de tetheringfunctie geleidelijk worden geactiveerd.

Allereerst zijn de sim only-abonnementen iSmart en Smart Plus, iSmart ’11, i-rateplans (2011), MBI Portfolio (excl. Zakelijk Internet Maximaal) en Bel & SMS & Web aan de beurt. Bestaande klanten met een ander abonnement kunnen naar schatting pas eind 2012 gebruik maken van tethering.

Tethering houdt in, dat je de mobiele dataverbinding van je iPhone kunt gebruiken als mobiele hotspot voor je laptop en andere apparaten waarmee je wilt internetten. Op de iPhone is dit in het instellingenmenu te vinden onder Instellingen > Persoonlijke hotspot.

T-Mobile beloofde in het verleden meermaals tethering te zullen aanbieden. Zo werd in maart 2011 al beloofd dat er binnen een week meer informatie over het gebruik van tethering zou komen. En in juni 2009 beloofde T-Mobile al, dat tethering eraan zat te komen maar dat het wel geld ging kosten. Begin mei 2012 waren die plannen van tafel en kondigde de operator aan dat tethering gratis wordt. Internetten via je laptop betekent uiteraard wel, dat je sneller door je (eventuele) datalimiet heen bent. Bij de oudere T-Mobile iPhone-abonnementen met onbeperkte databundel heeft dat bij normaal gebruik geen consequenties, maar bij recent afgesloten abonnementen val je terug naar een lagere snelheid. Check de voorwaarden van jouw abonnement om te achterhalen welke consequenties tethering kan hebben.

T-Mobile Nederland was vanmiddag niet bereikbaar voor vragen, zodat we geen officiële bevestiging hebben kunnen krijgen. Wel wordt er op het forum van T-Mobile zelf melding gemaakt dat de tethering-functie nu beschikbaar is.

Update: Inmiddels hebben we vanuit T-Mobile bevestiging dat tethering sinds 17 juni beschikbaar is. Externe communicatie naar de klanten is echter nog niet gedaan.
De mail van T-Mobile luidt als volgt:

Vanaf zondag 17 juni kunnen nieuwe iPhone klanten (bij acquisitie of verlenging) persoonlijke hotspot (tethering) gratis gebruiken. Dit activeren klanten zelf op hun iPhone.
Tussen 17 en 25 juni krijgen bestaande klanten op nieuwe prijsplannen ook de tethering functionaliteit; IT migreert deze klanten naar een tethering APN. Het gaat om deze prijsplannen: iSmart (SO), Smart Plus (SO), iSmart ’11, i-rateplans (2011), MBI Portfolio (excl. Zak. Internet Maximaal) of Bel & SMS & Web.
Bestaande klanten op andere abonnementen kunnen zeer waarschijnlijk eind 2012 gebruik maken van tethering.
Persoonlijke HotSpot is beschikbaar op alle iPhones met minimaal iOS 5.

Tipgever: Patrick


Categories: Spotlight, T-Mobile
Tags: hotspot, persoonlijke hotspot, T-Mobile, tethering

En ik wéét dat het werkt, aangezien ik het vrijwel dagelijks gebruikt i.c.m. iPad.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Wi-Fi Hotspot T-mobile probleem Mr Anbu Wi-Fi 0 15-01-10 13:27

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:24.