iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   iPhone 4 hoe instellen? (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/126284-iphone-4-instellen.html)

Hermadrid 28-09-12 21:41

iPhone 4 hoe instellen?
 
Boys,

Heb een nieuwe Iphone 4, omdat mijn oude Iphone 4 niet meer 100% was.

Ik heb gewoon mijn nieuwe Iphone 4 geconfigureerd vanaf mijn reservekopie van mijn oude Iphone 4.

Alleen hij doet best sloom, bijvoorbeeld whatsap doet heel traag. Wi-Fi connect die soms maar dan gaat die Wi-Fi weer uit en moet ik het handmatig weer aanzetten....

Komt dat omdat ik het heb teruggezet vanaf reservekopie? Had ik beter als nieuwe Iphone kunnen configureren.

dhrlok 28-09-12 22:05

Volgens je beschrijving heb je geen jailbreak? is dat nogsteeds zo? want daardoor loopt wel trager.. en zit je nogsteeds op dezelfde firmware?

Hermadrid 28-09-12 22:16

Ja zit denk ik wel op zelfde firmware, weet niet precies en jailbreak heb ik ook niet. Als je gewoon terugzet vanaf reservekopie oude telefoon, zit je dan op oude firmware? De reservekopie is 5 weken oud ofzo.

Edit:
Als ik dichtbij de Router ga staan en de Wi-Fi probeer te zoeken vind die het wel. Als ik dan weer naar boven ga, kan ik 5/10 minuten gebruik maken van Wi-Fi maar daarna valt Wi-Fi weer uit op mijn Iphone..

dhrlok 28-09-12 23:12

hmm, naast het feit dat de apps welk internet/Wi-Fi gebruiken, metk je dan nog wat tragere dingen?
zonee, zou ik zeggen begin eens met de firmware in je router te updaten, daarna je Wi-Fi wachtwoord op een iphone vriendelijke manier in te stellen, namelijk WPA2-PSK (AES).

vervolgens je router iets te verplaatsen, misschien dat hij storing krijgt van een tv, of een oudere magnetron.. (kan ook vd buren zijn)

Hermadrid 28-09-12 23:23

Ik heb KPN Thomson router, die update toch vanzelf? Dat is mijn teminste verteld en mijn beveiiliing staat op WPA 2 personal - AES.

Router verplaatsten ga ik even proberen ;)

dhrlok 28-09-12 23:46

als je op een vaste pc bent aangesloten log is in op je router,
start-> uitvoeren-> cmd, enter-> ipconfig /all
achter de netwerk kaart welk in gebruik is staat achter standaard gateway bv
192.168.1.1
typ dan in je internetbalk waar je normaal www..... intypt
kijk is of je een firmware update kunt doen,
onthoud wel, als het kan, je Wi-Fi instellingen staan standaard, dus geen WW enzo

Hermadrid 29-09-12 00:15

kan helaas niks vinden over een update...

dhrlok 29-09-12 00:21

nouwja update/upgrade moet vrij duidelijk zichtbaar zijn, toch denk ik aan een stoorzender mocht je wel up-to-date zijn.
in mijn vorige huis kreeg ik bv storing op mijn tv doordat de buren hun ouderwetse bakbeest precies aan de andere kant van de muur hebben staan.
verplaats hem desnoods tijdelijk zover de kabel reikt? kijken wat er gebeurd

Hermadrid 29-09-12 00:22

Is goed, was dat ook bij jou dan? Dat je WI-FI hele wegvalt en na tijdje weer vanzelf komt. Zo gaat het maar door bij mij...

dhrlok 29-09-12 00:23

ik heb met Wi-Fi veel problemen gehad doordat ik een retro magnetron had, zette ik die aan, viel de gehele Wi-Fi weg...

Hermadrid 29-09-12 00:41

echt ***** man gevoelige aparaten dus... Ik ga morrgen even router verplaatsten zoals je zei.

dhrlok 29-09-12 00:44

kijk al het apparatuur, zelfs internetkabels, stralen een straling uit.
als je een niet afgeschermde internetkabel, naast een andere internet kabel legt, geeft dit storing.
ik heb laatst een netwerk aangelegd voor een groot bekend bedrijf, en daar heb ik de netwerk kabels vanaf de meterkast minstens 40cm afstandelijk aangelegd, puur om dat feit.

je ziet het niet, je voelt het niet, maar zelfs te telefoon straling als die naast je ligt werkt op je hersens, niet om een of ander raar verhaal te beginnen maar het is de waarheid.

als je dat onthoud, en afstand creëert tussen stralingsvelden van ELK apparatuur krijg je het beste resultaat..

wat heeeel stom kan klinken, er zijn van die handmatige "kloppers" die dingen die waar je met de hand slagroom mee klopt enzo, steek die maar is op je Wi-Fi antenne bv, met het handvat naar beneden, werkt als een versterker ;)

Hermadrid 29-09-12 01:23

maar weet je wat raar is, mijn pc en ps 3 hebben ook internetverbinding met wi-fi en die doen het gewoon wel normaal....

dhrlok 29-09-12 19:45

dat is idd wel vreemd, miss moet je eff via Wi-Fi, je dns veranderen ?

Guest-20180925190238 29-09-12 20:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dhrlok (Bericht 829488)
dat is idd wel vreemd, miss moet je eff via Wi-Fi, je dns veranderen ?

Met het veranderen van de Domain Name Server (DNS) en een slagroomklopper zou men dus de werking van een IEEE 802.11a/b/g/n draadloos netwerk kunnen verbeteren :confused:

Ik ga het onmiddellijk proberen :D:D:D

Citaat:

kijk al het apparatuur, zelfs internetkabels, stralen een straling uit.
als je een niet afgeschermde internetkabel, naast een andere internet kabel legt, geeft dit storing.
Weet jij ook waar ik niet stralende "internetkabels" kan kopen. Ik gebruik nu nog steeds Unshielded Twisted Pair (UTP) ethernetkabels :d

dhrlok 29-09-12 20:06

haha kijk, door het materiaal welk in de slagroomklopper word gebruikt, geleid het aan de antenne ;) en door een grotere antenne creeer je een groter bereik..
en door dns te veranderen in je iphone, niet ergens anders, kan ook in je voordeel werken

Guest-20180925190238 29-09-12 20:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dhrlok (Bericht 829510)
haha kijk, door het materiaal welk in de slagroomklopper word gebruikt, geleid het aan de antenne ;) en door een grotere antenne creeer je een groter bereik..

Dus de natuurwet dat de lengte van een antenne L 1/2 of L 1/4 is hebben ze afgeschaft.

L = Lambda = c/f.

Goed om te weten. Bedankt :d

dhrlok 29-09-12 20:25

1 Bijlage(n)
nouwja om precies te zijn,
r = sqrt ((lambda*d1*d2) / (d1+d2))

Guest-20180925190238 29-09-12 20:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dhrlok (Bericht 829524)
nouwja om precies te zijn,
r = sqrt ((lambda*d1*d2) / (d1+d2))

Ik denk dat jij geen idee hebt wat die radius vergelijking betekent :rolleyes::rolleyes::rolleyes:

Maar goed, ik ga het hier bij laten. Ik ga nu op zoek naar slagroomkloppers en internetkabels.

dhrlok 29-09-12 20:42

nee iid ;)
radius, straal, netwerk vergroten..

maar ik moet je zeggen, ik ben gaan kijken in mijn situatie ik heb nml 2 iphones,
men iphone 4 loopt op 5.1.1, Wi-Fi werkt perfect,
men iphone 4s loopt op 6.0, Wi-Fi werkt maar zoals je aan geeft trager.
download ik hetzelfde bestand, tegelijk startend op hetzelfde Wi-Fi netwerk met mobiel netwerk uit is men iphone 4 sneller.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:14.