iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   iPhone 5 internet struggles (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/126389-iphone-5-internet-struggles.html)

dannyhtek 29-09-12 21:41

iPhone 5 internet struggles
 
Hey,

Ik heb de zoekfunctie gebruikt maar kwam niet tot een passende oplossing. Daarbij heb ik nog 'n andere vraag die ook onbeantwoord blijft op google. Vandaar deze topic.

Probleem 1
Sinds dat ik de iPhone 5 heb (vanaf vanmiddag) heb ik ook een nieuw abonnement. Alles werkte perfect totdat ik mijn 3G wilde speedtesten. Blijkt dus dat ik geen abonnement heb, aldus deze error: "Mobiele datanetwerk activeren niet mogelijk - U hebt geen abonnement op een mobiele dataservice".

Probleem 2
Vanaf iOS6 is iedere abonnement van TMobile voorzien van de tethering functie. Bij mijn iPhone 4 staat deze dan ook in het 'Instellingen' scherm, maar bij mijn iPhone 5 echter niet. Als ik dan naar Algemeen > Mobiel netwerk ga, staat er 'Configureer persoonlijke hotspot'. Wanneer ik hier op klik, krijg ik een alertje dat ik naar tmobile.nl/myhotspot moet gaan. Same thing als op iOS5.


Dus, welke held(in) kan me helpen met beiden problemen? Ik heb al een netwerkreset en full reset uitgevoerd. Beide mochten niet baten :mad:

PS: Ik heb TMobile.

apotheosis 29-09-12 22:05

APN sta ingesteld met de correcte gegevens?

dannyhtek 29-09-12 22:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door apotheosis (Bericht 829591)
APN sta ingesteld met de correcte gegevens?

Ik heb geen mogelijkheid om de APN instellingen te wijzigen o.i.d. TMobile ondersteunt dat niet.

blackiphone 29-09-12 23:35

Hey Danny,

Zou t niet kunnen dat je je kaart toch nog had moeten activeren ook al kon je ermee bellen? Anders morgen ff klantenservice bellen

dannyhtek 29-09-12 23:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door blackiphone (Bericht 829653)
Hey Danny,

Zou t niet kunnen dat je je kaart toch nog had moeten activeren ook al kon je ermee bellen? Anders morgen ff klantenservice bellen

Ik zou het niet weten, maar kan natuurlijk zo zijn. Ik zal maandag even bellen aangezien ze morgen gesloten zijn :p Toch jammer, ze zouden op zondag moeten werken >:(

apotheosis 30-09-12 00:34

Ja, uiteraard moet u nano kaart geactiveerd zijn.

dannyhtek 30-09-12 01:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door apotheosis (Bericht 829670)
Ja, uiteraard moet u nano kaart geactiveerd zijn.

Ik dacht dat dat alleen nodig was wanneer je een verlenging hebt aangevraagd? Mijn abonnement is nieuw. Als ik mijn sim-kaart nog moest activeren, dan zou ik toch ook niet kunnen bellen?

Daarnaast vraag ik me af wanneer ik het schermpje krijg dat ik de internet instellingen opnieuw kan inladen. Ik heb de telefoon nu al meer dan 'n half uur gekoppeld aan iTunes :/

KevinKrill 30-09-12 01:03

Ik kon ook bellen zonder activatie. Even via my t-mobile sim activeren en klaar.

dannyhtek 30-09-12 01:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door KevinKrill (Bericht 829677)
Ik kon ook bellen zonder activatie. Even via my t-mobile sim activeren en klaar.

Natuurlijk heb ik weer het geluk dat er onderhoud is aan My TMobile :/

dannyhtek 30-09-12 08:46

Hoe vraag je in godsnaam de carrier settings op? Op het toestelhulp staat dat je de iPhone +/-15 aan iTunes moet hebben gekoppeld. Nou, ik heb hem heel de nacht aangekoppeld gehad en geen nieuwe settings gekregen :/

dannyhtek 30-09-12 13:09

Net langs de tmobile shop geweest vanwege dit probleem. Mijn simkaart zou geactiveerd zijn omdat ik kon bellen. Hij zocht dit niet eens voor me op o.i.d. Vervolgens kreeg ik te horen dat hij geen idee had en dat ik morgen maar de klantenservice moest bellen :')

Jz1 30-09-12 14:21

Ik heb wel is APN problemen gehad op me iPhone 4, toen custom profiel ingeladen die me toen wel ook dacht ik de APN kon laten wijzigen of was niet nodig want stond er al in, dat ben ik niet meer zeker.
Maar dit profiel had ik toen destijds ingeladen.
iPhonesettings.net - Mobiele datanetwerk activeren niet mogelijk

dannyhtek 30-09-12 14:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jz1 (Bericht 829883)
Ik heb wel is APN problemen gehad op me iPhone 4, toen custom profiel ingeladen die me toen wel ook dacht ik de APN kon laten wijzigen of was niet nodig want stond er al in, dat ben ik niet meer zeker.
Maar dit profiel had ik toen destijds ingeladen.
iPhonesettings.net - Mobiele datanetwerk activeren niet mogelijk

Ik kan inderdaad ook een profiel van unlockit.co.cz (ofzoiets) inladen en dan werkt ie ook gewoon. Maar ik vertrouw het niet zo, ik wil namelijk dat het standaard gelijk goed is. Daarbij moet er normaal 'Hotspot' staan in het 'Instellingen' scherm. Dit is bij de iPhone 5 ook niet het geval, maar wel bij mijn iPhone 4..

Jz1 30-09-12 14:30

Als je niet vertrouwd zou je ook je eigen mobileconfig APN kunnen bouwen om die in te laden.

dannyhtek 30-09-12 14:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jz1 (Bericht 829892)
Als je niet vertrouwd zou je ook je eigen mobileconfig APN kunnen bouwen om die in te laden.

En hoe moet dat precies? :')

EDIT: Zelf een profiel aangemaakt en 2G/3G internet werkt nu inderdaad. Alleen jammer dat ik nog geen hotspot heb, al zou ik die moeten hebben.. Thanks to Jz1 voor de tip! :-)

Jz1 30-09-12 15:58

Je zei dat hotspot het nog niet deed,
enige wat ik je nog kan aanraden is die profile weer te verwijderen, iphone aan itunes zetten, en dan shift click check for updates en dan dit bestand selecteren:
http://appldnld.apple.com.edgesuite....Mobile_nl.ipcc
Maar als goed is staat er bij instellingen > algemeen > info > T-Mobile 12 NL
Maar als je het profiel heb verwijderd, is het ook nog wel handig om eerst even snel te kijken of stiekem hotspot toevallig wel is geupdate met goeie settings. Wie weet.

dannyhtek 30-09-12 16:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jz1 (Bericht 829944)
Je zei dat hotspot het nog niet deed,
enige wat ik je nog kan aanraden is die profile weer te verwijderen, iphone aan itunes zetten, en dan shift click check for updates en dan dit bestand selecteren:
http://appldnld.apple.com.edgesuite....Mobile_nl.ipcc
Maar als goed is staat er bij instellingen > algemeen > info > T-Mobile 12 NL
Maar als je het profiel heb verwijderd, is het ook nog wel handig om eerst even snel te kijken of stiekem hotspot toevallig wel is geupdate met goeie settings. Wie weet.

Bij mij stond sowieso standaard T-Mobile 13.0. Ik heb je bovenstaande tip toch even uitgevoerd, helaas zonder resultaat. Meh.. Hoe kan dit :/

EDIT:
Ik moet gewoon de 13.0 Carrier Settings weten te vinden, maar hoeeeee? Koppelen aan iTunes en wachten werkt niet :/

dannyhtek 30-09-12 21:17

Net mijn simkaart proberen te activeren, maar zegt ie dat ik mijn oude heb ingevuld. Oftewel: Mijn simkaart is reeds geactiveerd. Kortom: dat is ook niet de boosdoener :(

blackiphone 01-10-12 18:02

En? Een oplossing kunnen vinden?

stino90 01-10-12 22:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door blackiphone (Bericht 830610)
En? Een oplossing kunnen vinden?

Ja, ik heb alles van in het begin gelezen en nu wil ik het ook wel weten, opgelost?


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:46.