iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   De gebreken aan de iPhone 5 (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/127489-de-gebreken-de-iphone-5-a.html)

Famous4 21-11-12 19:12

Mijn iPhone 5 gloed nieuw heeft model MD297DN

daantje22 21-11-12 19:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Famous4 (Bericht 855191)
Mijn iPhone 5 gloed nieuw heeft model MD297DN



Google maar

Dat is het modelnummer voor een iPhone 5 16GB zwart en dus idd gloednieuw

PrittStift 22-11-12 20:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Famous4 (Bericht 855191)
Mijn iPhone 5 gloed nieuw heeft model MD297DN

En die ontving je los? Of met alle toebehoren?

DaveD30 23-11-12 07:09

Heb mijn iphone sinds de dag dat hij te koop kwam hier in Nederland en heb gelukkig geen problemen! Heb hem bij vodafone uit de winkel. Wel grappig heb namelijk bijna alle iphone's gehad via t-mobile en die hadden allemaal problemen! Mijn vorige 4s had ik los gekocht en nergens last van! Voor mij geld dus de ervaring t-mobile slechte dekking en slechte iphone's!

Urbanfoto 24-11-12 09:20

De mijne 'hapert' met sommige apps als ik ze afsluit heb ik de indruk.

Roos79 24-11-12 09:30

En hoe bedoel je dat?

Urbanfoto 24-11-12 10:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Roos79 (Bericht 855778)
En hoe bedoel je dat?

Als ik bijv mijn wekker wilt uitzetten als hij afgaat, dan hapert hij even voor ik in het menu kom voor de wekker af te zetten.
Terwijl dat bij mijn 4s onmiddelijk open ging.

Wi-Fi juist hetzelfde. Schakel ik die uit blijven alle Wi-Fi ontvangers nog voor een sec of 2 op het scherm staan en verdwijnen dan pas.

Roos79 24-11-12 12:50

Klinkt meer als software misschien een keer op keus opstarten?

steelfighter 24-11-12 14:54

ik zag laatst op youtube een filmpje over het "ontmantelen" van de iphone 5. Nounou zeg, zelfs alle inwendige schroefjes zijn verschillend van formaat en ht zijn er een heleboel, het lijkt inwendig wel een mechanisch horloge met allemaal miniscule verwijderbare onderdeeltjes. Vind je gek dat de iphone 5 zo dun is. Als reperateur moet je echt zeer geduldig te werk gaan, scherm, connector en speakertje (mooi systeem lijkt wel een toetertje, vandaar het goede geluid), zijn gelukkig wel vrij eenvoudig te vervangen. Maar begin niet met antenne's, chips e.d. of andere onderdeeltjes van het moederbord

Kalesteef 24-11-12 15:02

Volgens mij heeft mij iPhone 5 een probleem met Wi-Fi ontvangst.

Houd je iPhone horizontaal in je hand met duim (onderzijde) en wijsvinger (bovenzijde) aan de linker zijde van de telefoon en met de home button aan de linker zijnde. Open safari en open een willekeurige internet site.
De site staat direct op je scherm.

Draai je iPhone 180 graden om. Dus home button aan de rechter zijde en met je duim en wijsvinger nog steeds aan de linkerzijde. Open weer safari en dezelfde internet site.
Het laden duurt nu ineens een paar seconden of soms zelfs langer.
De Wi-Fi indicator gaat ook van max aanwijzing (3 streepjes) naar 2 of zelfs 1 streepje!

Ben ik de enige die hier last van heeft of vind dit fenomeen bij meerdere mensen plaats?

steelfighter 24-11-12 15:16

hou hem direkt in zicht van je wireless router, heb je het probleem dan nog steeds .... ik niet
en als je kijkt hoe de antenne inwendig in elkaar zit heeft het ook niks te maken hoe je de telefoon vasthoudt (zie youtube)

er zijn wel problemen met de Wi-Fi chip, maar dat heeft meer te maken tussen de protocollen (authenticatie) tussen je router en de Wi-Fi chip in de iphone 5. Sommige oude Wi-Fi routers snappen de datastromen niet, maar je iphone 5 ziet de router wel. Meestal lost een nieuwere type router of een reset het probleem wel op

Guest-20180925190238 24-11-12 16:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kalesteef (Bericht 855826)
Ben ik de enige die hier last van heeft of vind dit fenomeen bij meerdere mensen plaats?

Dit fenomeen noemt men de polarisatie van het elektromagnetisch veld.

Als de zendantenne en de ontvangstantenne niet dezelfde polarisatie (verticaal, horizontaal, rechtsdraaiend circulair of linksdraaiend circulair) hebben bedraagt de demping 30 dB (het duizendvoudige) en dat is de vermindering in "streepjes" die je ziet.

DennisScholing 27-11-12 16:05

Mijn iPhone 5 tikt als ik hem neerleg. Rammelt ook als ik hem heen en weer schudt, ook als ik de power button gewoon vasthou.

Had al gelezen dat het waarschijnlijk de camera focus is, maar toen ik de iPhone 5 laatst hoorde trillen en vervolgens een tik hoorde op het einde, dacht ik, misschien is het wel de trilmotor? Meer mensen met dit probleem?

Ik weet het, het is maar een klein iets. Maar als ik de iPhone 5 gewoon normaal neerleg, hoef ik geen tik te horen. Dus misschien maar eens naar Amsterdam.

CATSK 28-11-12 10:09

Ik heb sinds gister mijn nieuwe iPhone, na verschillende threads online gelezen te hebben over beschadigingen aan het toestel wanneer deze nieuw uit de doos komt was ik al een beetje angstig. En terecht, de doos ging open, en rechtsonder aan de zijkant zit een krasje.. Erg slecht en erg ontevreden. Ik stuur 'm overigens niet terug, die krasjes komen er in de loop van de tijd toch wel op.

iMario 28-11-12 10:14

— Haperingen in de software; Na een tijdje opladen in slaapstand is duidelijk te zien hoe de batterij ineens naar voren schiet (hapering) en zo meerdere apps als Muziek, Safari (blijft regelmatig hangen enz.)

— Groene gloed na tijdje in slaap stand

— Los scherm en losse knopjes (volume/lock knop) - op de 4S zitten de volume-knoppen iig een stuk steviger.

— Deukje in de rand er om heen bij het uitpakken meteen al

— Snel krassen; linksbovenin heb ik een hele groep krassen, hoe ik er aan kom, geen idee.

Tot nu toe mijn ervaringen.

iPhone 5 iOS 6.1 beta 2.

Urbanfoto 28-11-12 15:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iMario (Bericht 856814)
— Haperingen in de software; Na een tijdje opladen in slaapstand is duidelijk te zien hoe de batterij ineens naar voren schiet (hapering) en zo meerdere apps als Muziek, Safari (blijft regelmatig hangen enz.)

— losse knopjes (volume/lock knop) - op de 4S zitten de volume-knoppen iig een stuk steviger.

Dit heb ik ook.

Hopelijk is het opgelost met de volgende softwareupdate die haperingen.

Blazez 29-11-12 11:18

Nou..... inmiddels ruim een week verder en (deze ga je niet geloven) de vervangende iPhone is stuk......... een defecte . . . .home button. (ik zei toch, je geloofd het niet).
Dus weer applecare gebeld en hij gaat weer retour en er wordt weer een nieuwe opgestuurd.
Gelukkig is de backup functionaliteit goed zullen we maar zeggen. en 3 maal is scheepsrecht?

fllex 29-11-12 12:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iMario (Bericht 856814)

— Los scherm en losse knopjes (volume/lock knop) - op de 4S zitten de volume-knoppen iig een stuk steviger.

Dit had ik dus ook, losse knoppen en de homebutton zat los, maar door een ander probleem heb ik mijn iPhone omgeruild in de store en bij deze zitten de knoppen wél vast! Verschilt dus per telefoon...

S¡mon 01-12-12 22:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Blazez (Bericht 854173)
Tja, dat hoop ik toch echt niet zeg. dat zou echt belachelijk zijn.
Is er een manier om te herkennen of het een refurb of een hele nieuwe is?

Op dit moment niet echt.

Daarnaast zijn zulke toestellen vaak beter, aangezien ze aan hogere eisen moeten voldoen.

PrittStift 15-12-12 13:28

Inmiddels zijn er al veel meer trotse eigenaars van de iphone 5, is iedereen even trots nu
met zijn of haar iPhone 5, of zijn er toch nog steeds met 'gebreken' ?

CuijkAanDeMAAS 15-12-12 14:40

Heb de iPhone 5 nu vanaf 28 september.

Heb helaas sinds een week nu ook de bekende kraak/piep als ik rechtsboven op het scherm druk. Het lijkt alsof ik het scherm wat in druk en hij daardoor kraakt.

Iemand een idee wat ik er het beste mee kan doen? Hij komt samen met een abonnement van T-mobile.

PrittStift 15-12-12 16:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door CuijkAanDeMAAS (Bericht 860884)
Heb de iPhone 5 nu vanaf 28 september.

Heb helaas sinds een week nu ook de bekende kraak/piep als ik rechtsboven op het scherm druk. Het lijkt alsof ik het scherm wat in druk en hij daardoor kraakt.

Iemand een idee wat ik er het beste mee kan doen? Hij komt samen met een abonnement van T-mobile.

Je hebt hem natuurlijk al even, maar als je kunt aantonen dat het niet door vallen of stoten is gekomen, zou ik contact opnemen met tmobile.
En als zij echt niets willen of kunnen doen, een dagje Amsterdam doen en de Apple-store bezoeken..

CuijkAanDeMAAS 15-12-12 16:33

Daar zit een beetje het probleem.

Ik heb hem (helaas) al een keer laten vallen. Precies op die hoek (rechtsboven) en dat is ook te zien.
Het piepen begon echter pas anderhalve maand later...

Heb wel een verzekering (ProAssist) afgesloten, maar om hem nu al "in het water hebben laten vallen", is ook weer zoiets.

demuuk 15-12-12 17:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door CuijkAanDeMAAS (Bericht 860902)

Heb wel een verzekering (ProAssist) afgesloten, maar om hem nu al "in het water hebben laten vallen", is ook weer zoiets.

Ja, illegaal ;)

Gewoon proberen terug te gaan naar apple. Is duidelijk iets waar meerdere iphones last van hebben. Anders claimen op je verzekering.. dekken zij geen valschade?

PrittStift 15-12-12 17:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door CuijkAanDeMAAS (Bericht 860902)
Daar zit een beetje het probleem.

Ik heb hem (helaas) al een keer laten vallen. Precies op die hoek (rechtsboven) en dat is ook te zien.
Het piepen begon echter pas anderhalve maand later...

Heb wel een verzekering (ProAssist) afgesloten, maar om hem nu al "in het water hebben laten vallen", is ook weer zoiets.

Oke, ja dat is wel balen idd zeg. Maarre ken iemand die had hem op het dak van zijn auto laten liggen... vervolgens teruggereden en was er iemand anders overheen gereden. Dat is ook weer zoiets, het zal je maar gebeuren.. vreselijk!

bgeelen 03-01-13 16:01

Heb mijn Iphone 5 sinds begin december. Meteen voorzien van een bumper. Toen ik de bumper er vandaag afhaalde, zag ik dat er krassen op de zijkant zaten, waarbij het aluminium te zien was....!!!

Niet laten vallen, of andere rare dingen mee gedaan.

WEL beschadigd...!!! :mad:

iWiefring 03-01-13 16:05

Bij mijn iPhone hoor ik iets tikken als ik ermee schudt, geen idee wat het is maar ik voel ook duidelijk dat het los zit.

vuurvreter 03-01-13 18:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bgeelen (Bericht 865488)
Heb mijn Iphone 5 sinds begin december. Meteen voorzien van een bumper. Toen ik de bumper er vandaag afhaalde, zag ik dat er krassen op de zijkant zaten, waarbij het aluminium te zien was....!!!

Niet laten vallen, of andere rare dingen mee gedaan.

WEL beschadigd...!!! :mad:

Tja daar hadden de iPhone 4 en 4S ook last van!
Ik ben blij met de Otterbox Defender.

rsnhakan 03-01-13 18:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iWiefring (Bericht 865492)
Bij mijn iPhone hoor ik iets tikken als ik ermee schudt, geen idee wat het is maar ik voel ook duidelijk dat het los zit.

Dat is de cameralens volgens mij. Geef is een zachte tik tegen de achterkant van de iPhone in de buurt van de cameralens.

AppleIneke 03-01-13 18:47

Ik heb sinds een uurtje of drie een iPhone 5, prachtige deal kunnen krijgen voor m'n 4S. Bij m'n 4S had ik soms het gevoel dat de cameralens 'los' zat, en bij de 5 nu ook. Ik neem aan dat dat normaal is

Forzaa 04-01-13 22:33

Mijn standbyknop reageert 5/10 keer niet.... Dan druk ik erop op om hem op standby te laten gaan. Soms gaat ie na 4x drukken op standby en soms al na 1x. Bekend probleem?

psychoke225 05-01-13 01:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Beaux (Bericht 846752)
Mijn iphone 5 deed net echt FREAKY! het toetsenbord begon te ruizen. Net telaat om een foto te maken voor bewijs. Nu doet de iphone 5 weer normaal zijn werk. Iemand een idee wat het is?

je bedoelt die lijntjes ? dat is fixxed met de update.
Mijn iphone na een tijd nog steeds niet binnegedaan.
Maar men baterij drastisch slecht, na 3 uur baterij plat ....
ok ik speel wel wat games, maar is het beter om je 3g uit te schakelen tijdens het gamen ?

pdavie2311 05-01-13 12:59

Enige wat mij opvalt, is inderdaad de slechte kwaliteit van materiaal..ik had hem in een hardcase en ook nog in een sleeve..Toch nog de zijkanten beschadigd, zwarte kleur eraf..

Hier slaat Apple de plank finaal mis..

Techfreak 05-01-13 13:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door psychoke225 (Bericht 866003)
je bedoelt die lijntjes ? dat is fixxed met de update.
Mijn iphone na een tijd nog steeds niet binnegedaan.
Maar men baterij drastisch slecht, na 3 uur baterij plat ....
ok ik speel wel wat games, maar is het beter om je 3g uit te schakelen tijdens het gamen ?

Als het spel gebruik maakt van een internetverbinding wel. Maar dan kan je het spel misschien niet meer spelen.

MitchellK 06-01-13 23:01

Ook hier problemen met de iphone. Het bekende tikken van de cameralens. Ook zitten de volumeknoppen en sleepknop wat losjes. Het scherm heeft een groene gloed, en sinds kort zit er een vlek op elke foto die ik maak. Binnenkort maar eens naar de apple store dus...

Jovano 07-01-13 09:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MitchellK (Bericht 866559)
Ook hier problemen met de iphone. Het bekende tikken van de cameralens. Ook zitten de volumeknoppen en sleepknop wat losjes. Het scherm heeft een groene gloed, en sinds kort zit er een vlek op elke foto die ik maak. Binnenkort maar eens naar de apple store dus...

Bij mij was de standby knop ook al vanaf t begin (half oktober) ook al erg losjes, maar reageerd gewoon prima gelukkig.

Ik heb nu dat mijn iPhone 5 niet meer oplaad. Gister had ik de moed al opgegeven, deed mijn iPhone uit en dacht van kijken wat ie doet als ik de lightning kabel er nu in doe, en toen deed die het wel. Vanmorgen bij 100% kabel er uit en weer erin gedaan, laad weer niet op.
Het rare is dat ik er naar ging google'n en dat mijn 2e zoekopdracht meteen iemand van t-mobile was die er ook last van had, maar er zijn geen andere oplossingen te zien dan opvragen van garantie.

iWiefring 07-01-13 10:56

Doet je homeknop het wel goed Jovano?

Jovano 07-01-13 14:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iWiefring (Bericht 866637)
Doet je homeknop het wel goed Jovano?

Doet t nog perfect.

Hij wil alleen nog maar opladen nadat ik de iPhone uitschakel en dan de lightning kabel er in stop, maar voor hoelang gaat dat goed.

Kevin 5 07-01-13 19:42

Mijn 5 van nog geen 2 weken oud weigert verbinding met Wi Fi te maken.
Geeft aan : Geen verbinding mogelijk met netwerk 'thuis'.
Heb al reset op router gedaan, toestel terug naar fabrieksinstellingen ,... Niks helpt.
Bekend probleem?
iPad werkt wél zonder probleem op dat netwerk.
iPhone 5 heeft enkele dagen perfect gewerkt.

iWiefring 08-01-13 08:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jovano (Bericht 866712)
Doet t nog perfect.

Hij wil alleen nog maar opladen nadat ik de iPhone uitschakel en dan de lightning kabel er in stop, maar voor hoelang gaat dat goed.

Stel er anders een vraag over op het Apple forum, en anders maak je een afspraak in Amsterdam! Geeft hij ook niet heel eventjes aan dat er een kabel is aangekoppeld als je hem erin duwt?


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:33.