//

De gebreken aan de iPhone 5

De gebreken aan de iPhone 5 discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) De iPhone 5 is pas een paar weken verkrijgbaar en de 1 na het andere gebrek van deze nieuwe iPhone word op vele forums gemeld. ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 14-10-12, 14:29
PrittStift PrittStift is offline
• iOS 11.1
• 11.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2010
Locatie: Gelderland
Berichten: 397
Standaard De gebreken aan de iPhone 5

De iPhone 5 is pas een paar weken verkrijgbaar en de 1 na het andere gebrek van deze nieuwe iPhone word op vele forums gemeld. Het scherm laat los, het scherm knikt, er zitten snel beschadigingen aan, ze komen zelfs met schade nieuw uit de doos, kromme toestellen, strepen in het scherm bij het toetsenbordje en de homeknop gaat snel stuk en wat nog meer?
Weet wel dat mensen die geen problemen ondervinden ook niets te melden hebben, maar na aanleiding van alle gebreken en storingen die wel gemeld worden, heb ik e.a. het idee dat het meer en erger is dan ooit. Vinden jullie?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 14-10-12, 16:29
LabTeov LabTeov is offline
• iOS 6.0
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Spijkenisse
Berichten: 196
Standaard

Ik had toen ik hem uit de doos haalde wel aan de zijkant boven me mute knop en beschadiging, stukje zilver zie je zeg maar.
Maar ach, dat gaat in de loop van de tijd toch alleen maar meer worden
  #3  
Oud 14-10-12, 19:08
PrittStift PrittStift is offline
• iOS 11.1
• 11.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2010
Locatie: Gelderland
Berichten: 397
Standaard

Ikzelf had de 1ste keer een scherm wat los zat en als je er lichtjes op drukte "klikte", bij het openen van het doosje van de 2e iPhone 5, bleek er aan beide zijkanten al beschadigingen te zitten, de 3e iPhone 5 is geheel ongeschonden en in goede staat het doosje uit gekomen. 3x is scheepsrecht zullen we maar zeggen.
  #4  
Oud 15-10-12, 01:25
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Zoals ik al heb gezegd: een iPhone word door mensen gemaakt, handenarbeid: dat wil zeggen: er worden sowieso fouten gemaakt, dan moet jij het geluk hebben je een goed toestel in handen krijgt. Tis heel jammer zo'n zaken gebeuren maar Apple kan alleen maar strengere controles doen en dat hebben ze nu ook gedaan.

Nu: over dat schenden en krassen: daar merk ik nog niks van maar let's face it: alle toestellen krassen, toen ik een s2 had, dien plastic achterkant kreeg uiteindelijk ook krassen. Toch normaal als je een toestel veel gebruikt? Uiteraard mag deze niet zo uit de doos komen maar ik verwijs naar mijn eerste zinnen.

Dan dat krom trekken van een iPhone: welke normale mens doet zoiets? Ik heb nog nooit voor gehad ik mijn iPhone heb krom getrokken ook niet als ik ging zitten.
Dat moet iemand van 160kg zijn geweest .

Vandaag nog zoiets: de batterij zou te snel plat gaan, reactie: ik ga de phone moeten binnen steken: terwijl je dit probleem meestal kan oplossen door een herstel ofzo te doen. Zucht .
  #5  
Oud 15-10-12, 07:23
vuurvreter vuurvreter is offline
• iOS 10.0.2
• 8.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2009
Locatie: Gelderland Midden
Berichten: 1.232
Standaard

Mijn iPhone 5 is niet beschadigd, krom, rammelt niet en werkt zoals het moet.

Kortom, laat je niet gek maken door door een paar kleine gevallen die er wel zijn.
Het over grote gedeelte is gewoon goed.
__________________
Ik laat me niet opjagen, ik ben aan het werk, niet op de vlucht.
www.vuurvreter.eu/ <- volg hier de laatste landelijke brandweer meldingen.
  #6  
Oud 15-10-12, 09:49
Nikooos's schermafbeelding
Nikooos Nikooos is offline
• iOS 10.0.2
• 10.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Tilburg
Berichten: 3.172
Standaard

Vuurvreter, hier nog 1. Geen beschadigingen en problemen.
Behalve dat er te veel apps zijn die nog niet aangepast zijn en het volledige scherm gebruiken
  #7  
Oud 15-10-12, 10:41
CuijkAanDeMAAS's schermafbeelding
CuijkAanDeMAAS CuijkAanDeMAAS is offline
• iOS 7.0.2
• 6.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2008
Locatie: Cuijk
Berichten: 41
Standaard

Rammelt rechtsboven, wat bij meerdere toestellen (iPhone 4/4S) zou zijn. Wi-Fi verbinding niet erg optimaal, knoppen van het aanzetten van bijvoorbeel, 3G, Wi-Fi e.d. moet meerdere malen op gedrukt worden en de flitser werkt in donkere omstandigheden niet helemaal. (flits houdt eerder op dan de foto)

Voornamelijk software dus.. UPDATE
  #8  
Oud 15-10-12, 10:53
xynta xynta is offline
• iOS 8.3
• 8.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 560
Standaard

Mijn iPhone 5 kwam ook ongeschonden uit de doos. Geen geratel, beschadigingen, loszittend scherm of wipwap iPhone. Trouwens bij voorgaande iPhone's ook nooit problemen gehad.
  #9  
Oud 15-10-12, 11:45
Dejive Dejive is offline
• iOS 7.0.3
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Groningen
Berichten: 263
Standaard

Mijn iPhone 5 kwam ook totaal ongeschonden uit de doos.
Totaal geen Wi-Fi problemen, nog geen paarse waas gezien.
Supersnel, geen geratel of losse scherm.
Gewoon zoals hij uit een doos hoort te komen.
Was hij wel beschadigd dan was ik teruggegaan..bij aanschaf hoort een nieuw product er ook als nieuw uit te zien.
Dat sommigen genoeg nemen met beschadigingen moet een ieder voor zich weten natuurlijk, maar het hoort gewoon niet.

Alles werkt gewoon perfect en nog totaal geen gebrek of iets gezien.
Zoals hierboven ook al gezegd..laat je niet gek maken. Mensen waarvan de toestellen wel goed zijn zul je niet snel horen op internet.
Als alle 5 miljoen iPhones in de eerste week met gebreken waren gekomen dan zou het internet met miljoenen klagers vol staan.
Dat er nu tig mensen zijn die wel problemen hebben is zeer vervelend en hoort niet.
Gewoon teruggaan en om vervanging vragen.
Maar volgens mij heeft veruit het merendeel nog nergens last van.
En gebruikskrassen..tja, dat komt uiteindelijk op elk product.
  #10  
Oud 15-10-12, 11:57
peterp0st's schermafbeelding
peterp0st peterp0st is offline
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Apr 2012
Berichten: 42
Standaard

Dank voor dit topic,ik stond echt op het punt m'n bestelling te annuleren maar door alle reacties ben ik toch een beetje gerustgesteld
  #11  
Oud 15-10-12, 11:59
Pikkelateur Pikkelateur is offline
• iOS 17.1
• iPadOS 15.7.8
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jun 2012
Locatie: Dronten
Berichten: 170
Standaard

Ook hier totaal geen last gehad van problemen.
Geen beschadigingen, geen rammel, geen krassen o.i.d.
Telefoon heeft na 3 weken ook nog geen enkele kras, deze zullen vast nog wel komen, maar dat heeft ook te maken met de omgang van je iPhone. Ik ben er zelf zeer zuinig op, maar gebruik hem wel erg veel.
Kortom, ik ben zeer tevreden en geen spijt van mijn keuze!
__________________
A bus station is where a bus stops. A train station is where a train stops. On my desk, I have a work station..
  #12  
Oud 15-10-12, 13:18
Roos79 Roos79 is offline
• iOS 7.0.5
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 859
Standaard

Betreft het rammeltje als dit niet zo zou zijn dan had je camera niet gewerkt zoals hij moest!

Hier ook een tevreden vijfer!
  #13  
Oud 15-10-12, 14:45
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Het probleem is de media; er zijn slechts een handvol mensen op miljoenen mensen die helaas een probleem hebben met hun toestel en dan vergroten ze dit de media en doen ze denken dat de helft van de mensen ofzo die problemen heeft.
  #14  
Oud 15-10-12, 16:11
Reflow's schermafbeelding
Reflow Reflow is offline
• iOS 6.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2011
Locatie: Koningslust
Berichten: 10
Standaard

Ook hier geen problemen bij ontvangst. Ben in afwachting op mijn case maar gebruik hem al 2/3 weken zonder case, enkel met een screenprotector aan de voorkant en nog niks van scuff of krasjes te zien. Hij is nog steeds puntgaaf zoals ik hem gekocht heb! Als mijn case binnen komt gaat die er natuurlijk wel om zodat ik er wat minder voorzichtig mee kan omgaan haha.
  #15  
Oud 15-10-12, 16:21
sicajess sicajess is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 35
Standaard

Hier nog eentje, geen problemen, geen krasje, niets.
Naast het feit dat de iPhone door mensenhanden in massaproductie wordt gemaakt is er nog iets; namelijk dat mensen altijd het negatieve van iets onthouden, en dit dan ook lang en breed uitmeten in de media. Mensen die tevreden zijn, hoor je ook niet..want die hebben niks op het apparaat aan te merken
  #16  
Oud 15-10-12, 16:24
ViktorV's schermafbeelding
ViktorV ViktorV is offline
• iOS 15.1.1
• iPadOS 15.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 162
Standaard

Same here,

geen beschadiging, geen rammel en prima werkend
__________________
Problems can never be solved on the level of thinking that created them
  #17  
Oud 15-10-12, 21:38
Johnno87 Johnno87 is offline
• iOS 12.2
• 12.1.4
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Sep 2011
Berichten: 77
Standaard

Heb vandaag het showmodel gezien in een Hi store. Zaten maar 2 krasjes op de zijkant van 1mm. Misschien we uit de doos gekomen zo of veroorzaakt door klanten. Voor de rest puntgaaf. Toen ik dat zag was ik gerust gesteld. Als ik mijn iPhone in een sleeve bewaar en behandel hoe ik mijn 4 nu behandel verwacht ik geen beschadigingen. Voor de rest is t wachten op iOS6.0.1.
  #18  
Oud 15-10-12, 22:47
xynta xynta is offline
• iOS 8.3
• 8.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 560
Standaard

Ik heb net een harde aanvaring gehad met de tafel hier, geen schade.
  #19  
Oud 15-10-12, 23:11
courske courske is offline
• iOS 9.3.1
• 9.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2012
Berichten: 53
Standaard

En is het waar dat de nieuwe dock connector heel moeilijk uit iets te halen is
  #20  
Oud 15-10-12, 23:37
MrBramme MrBramme is offline
• iOS 9.0.1
• 9.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2010
Berichten: 195
Standaard

Mijn iphone kwam exact uit de doos zoals je dat verwacht: geen schrammetje op, alles werkt zoals het moet, ... Met andere woorden: net zoals bij mijn iphone 4 ben ik super tevreden met mijn nieuwe toestel!
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Iphone gaat niet aan, ook niet met de aan/uit en home knop Sjanti iPhone algemeen 5 29-01-12 23:17
ik krijg zomaar me iphone 4 niet meer aan (weet waar het aan ligt) dannyaxe iPhone algemeen 10 12-10-11 19:11

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 04:53.