iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   iPod touch 5G batterijpercentage? (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/127735-ipod-touch-5g-batterijpercentage.html)

iTompie 18-10-12 00:02

iPod touch 5G batterijpercentage?
 
Ik heb inmiddels de nieuwe iPod touch (vijfde generatie) gereserveerd (bij beschikbaarheid kan ik 'm ophalen) en ben nu toch wel benieuwd of deze de mogelijkheid bevat om het batterijpercentage weer te geven. In de handleiding staat van wel, maar ik wil het graag zeker weten. Het is namelijk een welkome functie. :P

Waar ik ook wel benieuwd naar ben, is of hij ook echt merkbaar sneller is t.o.v. de 4e generatie iTouch?

Alvast bedankt :)

RWK 18-10-12 00:50

Deze zal zeker beschikbaar zijn.
Hij zal ook wel merkbaar sneller zijn, omdat er een A5 chip in zit. Dat betekent dat de iTouch aangestuurd wordt door 2 cores. Misschien zal je het pas merken als je het gaat vergelijken. En bijvoorbeeld met zware games zal je het zeker merken.

iTompie 18-10-12 01:51

Oke, fijn om te horen. :)

Iemand die daarnaast al weet of hij ook fatsoenlijk lang meegaat? Want de vierde generatie is al binnen enkele uurtjes ofzo leeg. En de nieuwe heeft wel een nieuwe accu enzo, maar ik betwijfel of het verschil merkbaar is?

daantje22 18-10-12 09:12

normaal geeft een ipod touch geen batterijpercentage aan, maar als de 5th gen het wel doet, zou het de eerste zijn.

er zit bijv geen lichtsensor meer in die het beeld automatisch helderder maakt bij slecht licht omdat dat niet meer paste in het ontwerp

RWK 18-10-12 12:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iTompie (Bericht 839423)
Oke, fijn om te horen. :)

Iemand die daarnaast al weet of hij ook fatsoenlijk lang meegaat? Want de vierde generatie is al binnen enkele uurtjes ofzo leeg. En de nieuwe heeft wel een nieuwe accu enzo, maar ik betwijfel of het verschil merkbaar is?

Verschil zal pas merkbaar zijn als je hem zelf gebruikt. Ik gebruik me iPhone bijvoorbeeld niet hetzelfde als hoe jij ermee omgaat. Dus daar valt eigenlijk niet veel van te zeggen/verwachten. Eigen gebruik is eigen batterijduur.

Zo zie je maar weer dat er geen lichtsensor in zit wat de batterij duur kan verbeteren, maar daar tegenover staat dat er een 4 inch scherm is wat weer batterij vergt. De A5 is wat zuiniger, maar ik merkte daar geen verschil bij mijn 4S..

Just wait and watch!

JohnMcClane 19-10-12 11:38

Heb er 1 uit USA meegenomen; geen batterijpercentage mogelijk op het scherm, terwijl het wel in de manual staat (pag. 97). Onbegrijpelijk.
Zie ook: battery percentage indicator? - MacRumors Forums

iTompie 19-10-12 12:37

Dat is dus de reden dat ik het ook vroeg: het staat inderdaad in de handleiding. :P

Wel vreemd... Zal wel foutje in de handleiding zijn, lijkt me...

nylezis 19-10-12 15:52

Je stelt hier een ipod vraag in het iphone gedeelte. Verplaatsen dit topic lijkt me...

JohnMcClane 19-10-12 17:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door nylezis (Bericht 840101)
Je stelt hier een ipod vraag in het iphone gedeelte. Verplaatsen dit topic lijkt me...

Zeg maar waar naartoe.

RWK 19-10-12 17:36

Je kan op andere manieren toch nog wel gebruik maken van batterij percentage.

Bijvoorbeeld door een backup van je vorige iTouch waar wel deze functie is ingeschakeld(dmv jailbreak).

Er zijn ook andere manieren. Maar daar moet je wat aanpassingen verrichten aan je backup. Opzich niet schadelijk.

iTompie 19-10-12 20:02

Heb de nieuwe iPod touch inmiddels. Topdingetje. :P

De batterijpercentage zit er trouwens niet op helaas. Maar het heeft opzich toch geen belangijke meerwaarde.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:03.