iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Onmogelijk te synchroniseren . (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/128274-onmogelijk-synchroniseren.html)

jakke 25-10-12 21:32

Onmogelijk te synchroniseren .
 
De synchronisatieknop in het Itunes venster , op de computer , blijft al een tijdje grijs .
Het klikken op deze knop heeft geen resultaat, gegevens , apps of muziek worden niet over gezet .
Omdat ik het mogelijk achtte dat er een instelling per ongeluk fout zou gezet zijn , heb ik m'n ipod een eerste maal hersteld via itunes naar 5.1.1 .
Na dat het toestel terug een clean OS had heb ik het toestel laten configureren volgens de laatste backup die op mijn computer te vinden was .
Na deze herstelling weigert de ipod nog steeds te synchroniseren .

Ik heb het toestel dan terug hersteld naar 5.1.1 en bij de voltooiing hiervan , de configuratie uitgevoerd zoals voor een nieuw toestel.
Ook hierna weigert het toestel te synchroniseren .

Tijdens het herstellen is er duidelijk op het ipod scherm voortgang te zien .

Eveneens heb ik itunes al grondig van mijn computer verwijderd ( uninstall en met c-cleaner erna gelopen ) een verse itunes gedownloaded en geďnstalleerd .

In itunes is de ipod te zien .
Ik krijg nooit een error code te zien .

Nog steeds is synchroniseren onmogelijk omdat de sync-knop 'grijs' blijft .

Heeft er iemand een suggestie om deze toestand recht te trekken ?

Alvast dank

Dragonsky 25-10-12 21:42

Misschien helpt het als je je iPod een harde reset geeft. Weet je hoe? Zeg het maar als je het niet weet.

jakke 26-10-12 11:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dragonsky (Bericht 843945)
Misschien helpt het als je je iPod een harde reset geeft. ...

Ik heb een harde reset uitgevoerd zoals de uitleg toont die achter de vraagtekentjes zit . De homeknop en de standbyknop samen indrukken tot het scherm eerst zwart en daarna het apple-logo vertoont .

Tot mijn teleurstelling gaf deze handeling niet het gewenste resultaat .

De sync-knop in het itunesscherm op de computer blijft grijs en dus niet te bedienen .

Nog iemand een voorstel ?

jakke 27-10-12 09:24

Mag ik afleiden uit het aantal reacties dat het probleem hierboven beschreven redelijk zelden voorkomt ?
Of is de vraag zodanig dom en de antwoorden al zo dikwijls gegeven ?
Ik vind geen vraagstelling voor dit probleem . Kan iemand mij dáár misschien de weg naar wijzen .

Om te trachten zelf achter een oplossing te komen heb ik de niet 'gejailbreakte' ipod-touch gekoppeld met een andere computer , spijtig genoeg niet doorlopend bij de hand , en het blijkt dat dan de ipod wel wil synchroniseren .

Er is dus niks met de ipod maar mijn computer bevat een fout .

Heeft iemand een voorstel of gedacht hoe ik die fout in Windows 7 zou kunnen verhelpen ?

Guest-20180925190238 27-10-12 09:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jakke (Bericht 844945)
Mag ik afleiden uit het aantal reacties dat het probleem hierboven beschreven redelijk zelden voorkomt ?

Blijkbaar komt het probleem wel vaker voor:

Let me google that for you

Werner1963 27-10-12 12:36

Is het vinkje weg bij sync via Wi-Fi ?
http://www.send4help.net/wp-content/...5.27.27-PM.png

jakke 27-10-12 18:44

Dank voor de suggesties . ik test zo snel als mogelijk en laat hier iets weten .

jakke 31-10-12 17:09

Het euvel is verholpen .
Na het nalezen van de suggesties die zoekactie via Google , met de juiste of gerichte zoektermen ;) , kon ik , na het elemineren van de berichten die handelden over het draadloos syncen , besluiten dat het firewallprogramma Zonealarm misschien de oorzaak van de ellende zou kunnen zijn .

Blijkbaar hebben zonzalarm en itunes een hele tijd samen kunnen draaien maar nu plots niet meer .

Hierboven melde ik dat het syncen op een andere computer wel werkte .
Op deze computer draaide ook Zonealarm .

Op mijn huiscomputer waarop het syncen niet werkte heb ik Zonealarm uitgeschakeld en het syncen werkte zoals voorheen .

Weet iemand welke toepassing ik vrije toegang moet geven in de zonealarm toepassinglijst om zonealarm toch ingeschakeld te kunnen laten en ook itunes te laten synchroniseren ?


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:46.