iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Wi-Fi valt weg na opvoeren nieuwe toegang (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/128419-wifi-valt-weg-na-opvoeren-nieuwe-toegang.html)

zigster123 28-10-12 07:55

Wi-Fi valt weg na opvoeren nieuwe toegang
 
Mijn vrouw heeft mijn oude iphone 4 gekregen. Ik had een data abo en gebruikte Wi-Fi.Mijn vrouw heeft geen data en kan alleen Wi-Fi ontvangen. Als ik thuis Wi-Fi instel en ze gaat ergens anders toe is bij thuiskomst de Wi-Fi toegang weg en moet opnieuw het wachtwoord voor het thuisnetwerk worden ingevoerd. Doe ik iets fout?
De iphone heeft altijd de netwerken onthouden, sinds er een sim van Simyo in zit is dit probleem

Werner1963 28-10-12 09:18

Instellingen > Wi-Fi > blauw bolletje naast jouw netwerk > vergeet dit netwerk
Geef dan opnieuw je wachtwoord in

zigster123 28-10-12 09:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Werner1963 (Bericht 845336)
Instellingen > Wi-Fi > blauw bolletje naast jouw netwerk > vergeet dit netwerk
Geef dan opnieuw je wachtwoord in

Blauw bolletje met pijl? Daar heb ik niet de mogelijkheid om te vergeten.

Werner1963 28-10-12 09:41

Je moet wel eerst verbonden zijn met Wi-Fi door je wachtwoord in te geven.
Eens je verbonden bent
Instellingen > Wi-Fi > blauw bolletje naast jouw netwerk > vergeet dit netwerk
Geef dan opnieuw je wachtwoord in

zigster123 28-10-12 10:20

ik ben verbonden met Wi-Fi, echter blauwe bolletje met pijl brengt me niet verder.

Werner1963 28-10-12 10:32

Probeer het vlgende:
Instellingen > Algemeen > Stel opnieuw in > Herstel netwerkinstellingen


Let op Mogelijk moet je de gegevens woor je mobile data netwerk ook opnieuw ingeven.... APN enz.

zigster123 28-10-12 10:40

die heb ik geprobeerd, morgen even zien als ze gekoppeld is geweest aan het netwerk op het werk, of het thuisnetwerk dan gewoon werkt.
Alvast bedankt

zigster123 30-10-12 14:30

Probleem bestaat nog, zodra ze buiten bereik van het Wi-Fi netwerk is geweest, moet het opnieuw ingesteld worden.

besiktas97 30-10-12 14:42

Is er een kopie op de toestel terug gezet of is het geconfigureerd als een nieuwe toestel ?
Mocht je een kopie terug gezet hebben, probeer eens een herstel te doen zonder dat je een reserve kopie terug zet.

zigster123 30-10-12 15:42

Ik het het toestel teruggezet naar fabrieksinstellingen voor ik het aan m'n vrouw gaf.

besiktas97 30-10-12 16:17

Wat bedoel je met fabrieksinstellingen ?
Onder instellingen -> Stel Opnieuw In -> Herstel alle Instellingen en Wis alle inhoud en instellingen ?
Of heb je echt via iTunes een herstel uitgevoerd en de laatste update geïnstalleerd ?

zigster123 30-10-12 16:25

Ik heb alles laten herstellen en wissen, alleen de laatste OS (6) is blijven staan. Het is op het toestel gedaan dus niet via iTunes.

besiktas97 30-10-12 23:21

Om er zeker van te zijn kan je je toestel herstellen via iTunes en geen reserverekopie terug zetten mocht dit het geval zijn. Kijk er aub nu naar hoe het gaat werken.

Werner1963 30-10-12 23:26

Ik begrijp niet dat blauw bolletje niet doet als je daar op klikt je moet wel correct op het bolletje klikken en niet ernaast

zigster123 01-11-12 20:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door besiktas97 (Bericht 847061)
Om er zeker van te zijn kan je je toestel herstellen via iTunes en geen reserverekopie terug zetten mocht dit het geval zijn. Kijk er aub nu naar hoe het gaat werken.

Zal van het weekend worden. je hoort het nog.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 1 november 2012 om 20:13 ----------

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Werner1963 (Bericht 847063)
Ik begrijp niet dat blauw bolletje niet doet als je daar op klikt je moet wel correct op het bolletje klikken en niet ernaast

Het blauwe bolletje doet het wel, alleen heb ik dan niet de mogelijkheid "om het netwerk te vergeten".

uitsmijter 02-11-12 00:03

1 Bijlage(n)
Hier hetzelfde probleem met een iPad2 3G,als ik de deur uit ga en kom terug dan moet ik steeds Wi-Fi opnieuw activeren/inloggen.
Als ik dan op het blauwe bolletje met pijl klik krijg ik ook niet ''vergeet dit netwerk'' te zien.
Ik heb ook een iPhone 5 en daar had ik hetzelfde probleem mee,sinds vandaag doet de iPhone 5 het goed maar nu heb ik het probleem met de iPad...Modem en router al gereset maar zonder resultaat.

iphoneEd 02-11-12 07:35

Misschien moet je in de router ook instellen: allow new divices. Zo is het bij mijn FritzBox. Want alleen met het ww kom je nog niet op het Wi-Fi.

zigster123 02-11-12 13:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door uitsmijter (Bericht 847919)
Hier hetzelfde probleem met een iPad2 3G,als ik de deur uit ga en kom terug dan moet ik steeds Wi-Fi opnieuw activeren/inloggen.
Als ik dan op het blauwe bolletje met pijl klik krijg ik ook niet ''vergeet dit netwerk'' te zien.
Ik heb ook een iPhone 5 en daar had ik hetzelfde probleem mee,sinds vandaag doet de iPhone 5 het goed maar nu heb ik het probleem met de iPad...Modem en router al gereset maar zonder resultaat.

Dat is idd het scherm wat ik ook krijg.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 2 november 2012 om 13:31 ----------

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iphoneEd (Bericht 847943)
Misschien moet je in de router ook instellen: allow new divices. Zo is het bij mijn FritzBox. Want alleen met het ww kom je nog niet op het Wi-Fi.

Het heeft altijd gewerkt, er is niks gewijzigd behalve dat ik de iPhone heb teruggezet naar 'instellingen als nieuw'.

iphoneEd 02-11-12 16:46

Misschien ziet jou router hem als een nieuw apparaat. Heb ik ook gehad. En na veel puzzelen en zoeken moest ik in mij router mijn telefoon weer "toestaan". Met alleen het (goede) ww kwam ik met geen mogelijkheid op m'n eigen Wi-Fi. Al had dit altijd gewerkt. Is dus een dubbele zekerheid in mijn router. Misschien is dit ook jouw probleem. Hoeft niet natuurlijk. Suc6.

zigster123 05-11-12 19:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iphoneEd (Bericht 848200)
Misschien ziet jou router hem als een nieuw apparaat. Heb ik ook gehad. En na veel puzzelen en zoeken moest ik in mij router mijn telefoon weer "toestaan". Met alleen het (goede) ww kwam ik met geen mogelijkheid op m'n eigen Wi-Fi. Al had dit altijd gewerkt. Is dus een dubbele zekerheid in mijn router. Misschien is dit ook jouw probleem. Hoeft niet natuurlijk. Suc6.

In mijn router kan ik niks toevoegen, alles hoort "vanzelf" herkend te worden.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 5 november 2012 om 19:13 ----------

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door besiktas97 (Bericht 847061)
Om er zeker van te zijn kan je je toestel herstellen via iTunes en geen reserverekopie terug zetten mocht dit het geval zijn. Kijk er aub nu naar hoe het gaat werken.

Heb ik gedaan en dat werkt ook niet. Nog even ter extra info: Er zit geen data abonnement op het toestel, vandaar dat ik 3G heb uitgeschakeld. Maar Wi-Fi zou (eenmaal ingesteld) herkend moeten worden als je weer binnen komt.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:13.