iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Online gekocht geen service bij Apple Store (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/128488-online-gekocht-geen-service-apple-store.html)

R@dium 06-11-12 19:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Roos79 (Bericht 849961)
Dit staat als het goed is in het verzend mailtje?
Heb je een wit doosje gehad of geseald doosje?
Ik denk dat ze een replacement oid gedaan hebben en als hij later retour komt moet je een soort van boet betalen ;)

Heb een splinter nieuwe doos ontvangen.

Heb alle mailtjes van Apple en links geopend maar zie nergens waar de 7 of 10 dagen retour staat, ook niet over een boete of iets dergelijks. Dus...

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 6 november 2012 om 19:57 ----------

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Marcjah (Bericht 849963)
Grappig, voor mij precies hetzelfde verhaal..

Afgelopen zaterdag een berichtje van Apple gehad, dat de telefoon de 6e (vandaag dus) geleverd zou worden. Ook ik heb geregeld met TNT dat mijn beschadigde iPhone later, na het ontvangen van de nieuwe, pas opgehaald zou worden.

Anyway, de mijne is vandaag dus niet geleverd.. Speciaal iemand thuis gelaten om het pakketje in ontvangst te kunnen laten nemen :(

Vond het al verdacht dat ik mijn order niet kon Track&Tracen op de UPS site. Dus heb begin van de middag mijn contactpersoon (die krijg je automatisch toegewezen bij het bellen van Apple) alvast gemaild dat ik onraad rook. Hij mailde mij een simpel afschuif mailtje dat ik zelf UPS maar moest bellen (terwijl er duidelijk iets niet goed gaat tussen de communicatie met Apple en UPS). Uiteraard niet mee akkoord gegaan, en teruggemaild dat hij dat zelf maar even moest uitzoeken bij UPS. Half uurtje later werd ik gebeld door mijn contactpersoon van Apple dat UPS 'm echt zou bezorgen. Tot uiterlijk 19:00. Dit is dus niet gebeurd, dus nu net maar weer een boos mailtje eruit gedaan met de vraag waar ik nou precies aan toe ben.

Anyway, wat een dramatische service weer. Ben er zo langzamerhand een beetje klaar mee. Eerst een telefoon die vanuit de doos al niet aan de kwaliteitseisen voldoet, nu weer veel gezeik met de "retour" procedure. **** dit.

Hmm, heel raar dat je de iPhone vandaag niet hebt ontvangen. Ik kon pas gisteren avond laat zien dat ze de iPhone hadden opgehaald. De UPS bonnetje was al 's ochtends om 9 uur aangemaakt. Ik zou UPS bellen en de tracking nummer geven... soms bij verzendingen geven ze een 'senders' tracking nummer, dat is meestal een andere nummer...

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 6 november 2012 om 20:00 ----------

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door JornZ (Bericht 849955)
Er is niks mis met refurbs, heb er ook een geaccepteerd na een defecte i5 nieuw uit de doos. Ik kan me niet eens voorstellen dat de toestellen die ze nu omruilen al gerepareerd zijn, lijkt me waarschijnlijker dat dit nieuwe exemplaren zijn in het bekende witte doosje en naarmate de tijd vordert er steeds meer echte "refurbs" tussen zullen zitten.

Het kan zo zijn, maar het idee dat ze je een 'tweede hands' telefoon geven terwijl de beschadiging niet door jezelf toegebracht is, is heel raar. Vraag me dan af waarom zij het dan refurbs noemen....

Roos79 06-11-12 20:07

R@dium had jij je iPhone met je credit card besteld?

R@dium 06-11-12 20:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Roos79 (Bericht 849997)
R@dium had jij je iPhone met je credit card besteld?

Inderdaad, ik heb met mijn creditcard betaald.

Roos79 06-11-12 20:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door R@dium (Bericht 850000)
Inderdaad, ik heb met mijn creditcard betaald.

Kijk dan hebben ze dat achter de hand gewoon op tijd terug sturen dus ;)

Nick Jackelson 07-11-12 16:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door R@dium (Bericht 849979)
Dus, vanavond het pakket geopend. En gelukkig is het inderdaad een nieuwe iPhone, geen witte doos, maar een splinter nieuwe iPhone. Ook was ik blij om te zien dat er geen beschadiging zichtbaar is. Dus, ik ben zeer tevreden!
Goede service van Apple. Alleen volgens mij moet je de juiste persoon hebben, eerste keer dat ik belde voelde het niet lekker, daarom nog een keer gebeld.
Bijgevoegd een foto om te laten zien dat ik nu op het moment twee toestellen heb. Volgende week dinsdag komen ze de linker ophalen.

Fijn, toch een nieuwe! Maar om nog maar even op het principe terug te komen, ik ben het helemaal met je eens. Als je voor een premium prijs een nieuw product besteld dan mag je een perfecte levering verwachten. Jouw nieuw product kwam beschadigd uit de verpakking en dan hoef je je met een "refurb" niet tevreden te stellen. Refurb is (normaal gesproken) nu eenmaal niet nieuw. Ik verbaas me eigenlijk een beetje over mensen die reageren in de trant van "je doet moeilijk".

R@dium 07-11-12 16:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nick Jackelson (Bericht 850401)
Ik verbaas me eigenlijk een beetje over mensen die reageren in de trant van "je doet moeilijk".

Dank Nick! Met je eens. Kijk, op bepaalde momenten moet je juist niet moeilijk doen (lastig zijn / door pushen), anders kom je niet verder. Hierbij had ik het gevoel dat ik wel druk achter moest zetten om mijn zin te krijgen. En frustraties heb ik hier uitgeschreven, want dacht dat er wel misschien andere mensen in dezelfde situatie zouden zitten.

Bij Apple Store in A'dam kun je hoog of laag springen, maar als het zo is, is het zo... Snap ik, maar in de ogen van een klant niet voldoende. Je zou verwachten dat hetzelfde club zou zijn, maar het is gewoon een Über-Premium Reseller... zou me niet verbazen als het een Franchise concept is, zo'n Apple Store..


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:46.