//

Nu nog kiezen voor iPhone 4?

Nu nog kiezen voor iPhone 4? discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik zou graag mijn HTC de deur uit doen en een iPhone willen aanschaffen gezien ik steeds meer Apple producten ga gebruiken. De iPhone 4 ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 13-11-12, 23:00
Funhouse's schermafbeelding
Funhouse Funhouse is offline
• iOS 11.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Nov 2009
Berichten: 30
Standaard Nu nog kiezen voor iPhone 4?

Ik zou graag mijn HTC de deur uit doen en een iPhone willen aanschaffen gezien ik steeds meer Apple producten ga gebruiken.

De iPhone 4 kun je nu voor een leuke prijs kopen, maar wat is jullie mening over het nu nog aanschaffen van een 4? Prima keuze of toch voor een 4s gaan? En waarom? Ik heb nog niet eerder een iPhone gehad dus heb zelf nog geen ervaring met de verschillen tussen beide.

Hoor graag jullie meningen!
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 13-11-12, 23:10
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Bij de iphone 4 kan het zijn je de pech hebt net een toestel beet te hebben waarbij je het deathgrip probleem hebt, ik zou op zijn minst voor een 4s gaan.
iPhone 5 is wel de beste maar de 4s is zeker ook nog oke maar de iPhone 4 zou ik links laten liggen.
  #3  
Oud 14-11-12, 00:10
RWK's schermafbeelding
RWK RWK is offline
• iOS 1.0.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: root
Berichten: 1.322
Standaard

De iPhone 4 kan je nu voor een giller kopen vergeleken met 2 jaar geleden dat de adviesprijs 1080€ was.

Let wel op, het is nu wel een budget model geworden. Sommige functies zoals 3D weergave, facetime via 3G werken niet tenzij je een jailbreak uitvoert. Een jailbreak is een 'hack' waardoor je 3rd part apps/tweaks kan installeren om je iPhone te laten functioneren naar jou wensen. Tevens is de A4 een A4 chip dat de iPhone 4 draaiend moet houden. We zijn al voorbij gegaan met 2 andere chips. De A5 en A6. Let er dan ook op dat bepaalde zware apps moeite hebben met afspelen van apps. Het geheugen van 8GB is ook schaars.

Mijn punt;
Heb je weinig om uit te geven - iPhone 4
Heb je nog om wat bij te leggen - iPhone 4(S)

De rest laat ik aan jou over.

Succes 😉
  #4  
Oud 14-11-12, 12:30
Techfreak Techfreak is offline
• iOS 10.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2012
Locatie: België
Berichten: 1.411
Standaard

Ik zou minstens voor de 4S gaan. De 4 is al wat ouder. En uiteindelijk krijg je daar ook niet alle updates daar meer op. Zoals nu met de 3GS gebeurd.
  #5  
Oud 14-11-12, 14:01
stino90 stino90 is offline
• iOS 11.1
• 11.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2012
Locatie: België
Berichten: 319
Standaard

ik zou voor de 4s gaan! zal langer geüpdatet worden, betere camera,...
  #6  
Oud 14-11-12, 14:38
PrittStift PrittStift is offline
• iOS 11.1
• 11.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2010
Locatie: Gelderland
Berichten: 397
Standaard

De 4s is een verbeterde iPhone 4, alles iets iets beter en sneller, tevens zal je de updates voorlopig mee kunnen pakken, dus voor een klein beetje meer zou ik in jou geval voor de 4s gaan idd, daar kun je dan nog jaren mee vooruit.
  #7  
Oud 14-11-12, 15:08
Funhouse's schermafbeelding
Funhouse Funhouse is offline
• iOS 11.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Nov 2009
Berichten: 30
Standaard

Bedankt voor jullie reacties! Had al mijn twijfels bij een 4 maar na jullie argumenten ga ik toch zeker voor een 4s (het liefst een 5 natuurlijk maar die is me wat te duur...).

Ik heb na wat zoeken de goedkoopste gevonden voor 489,- bij GSM Kliniek in Schiedam. Kunnen jullie bevestigen dat dit een goede prijs is? Of is hij ergens nog goedkoper te vinden? Dan hoor ik het graag
  #8  
Oud 14-11-12, 16:03
KvdS's schermafbeelding
KvdS KvdS is offline
• iOS 10.3.2
• 10.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 1.332
Standaard

Volgens mij kan je de 4 alleen nog in de 8GB uitvoering kopen. Het OS vraagt ongeveer 4GB, dus je hebt maar 4GB voor opslag. 4GB is best wel wat ruimte, maar zet er maar wat spellen op en de handel staat vol.
In mijn optiek is een 16GB device al aan de krappe kant. Dus hou daar ook rekening mee als je een iPhone koopt.
  #9  
Oud 14-11-12, 16:05
NotSoSteady NotSoSteady is offline
• iOS 7.1.1
• 7.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2010
Locatie: Kebab-op-de-hoek
Berichten: 80
Standaard

Je mag nu wel gek zijn als je de iPhone 4 nog gaat kopen, bijna niks wordt nog ondersteunt in iOS 6.

- Geen navigatie
- Geen Siri
- Geen Flyover

En dit wordt straks alleen maar een langere lijst.
  #10  
Oud 14-11-12, 16:06
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KvdS Bekijk bericht
Het OS vraagt ongeveer 4GB, dus je hebt maar 4GB voor opslag.
De root partitie (/) van een iPhone 4 is exact 1,18 GB groot. Op deze partitie wordt iOS gezet incl. alle standaard apps.

  #11  
Oud 14-11-12, 22:01
KvdS's schermafbeelding
KvdS KvdS is offline
• iOS 10.3.2
• 10.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 1.332
Standaard

bedankt voor de info, ik dacht dus echt dat het OS veel meer ruimte in beslag nam.
  #12  
Oud 14-11-12, 22:03
ergoboy ergoboy is offline
• iOS 8.0.2
• 8.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2011
Locatie: Lier (belgie)
Berichten: 295
Stuur een bericht via MSN naar ergoboy
Standaard

Bwa ik gebruik zelf mijn iphone4 nog samen met mijn iphone5 ( heb gekozen voor ze niet alle twee te vernoeuwen) en mijn 4 doet nog alles wat ik nodig acht en is zeker nog snel genoeg.. Maar idd hoelang blijft ie nog ondersteubd worden.. In elk geval zal ik hem nog wel een lange tijd blijven gebruiken
  #13  
Oud 14-11-12, 22:17
Funhouse's schermafbeelding
Funhouse Funhouse is offline
• iOS 11.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Nov 2009
Berichten: 30
Standaard

Nogmaals bedankt voor jullie reacties en uitleg! Het gaat een 4s worden!

Ik heb na wat zoeken de goedkoopste gevonden voor 489,- bij GSM Kliniek in Schiedam. Kunnen jullie bevestigen dat dit een goede prijs is? Of is hij ergens nog goedkoper te vinden? Dan hoor ik het graag natuurlijk!
  #14  
Oud 14-11-12, 22:54
freestyle4all freestyle4all is offline
• iOS 7.1.2
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2010
Locatie: soest
Berichten: 517
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NotSoSteady Bekijk bericht
Je mag nu wel gek zijn als je de iPhone 4 nog gaat kopen, bijna niks wordt nog ondersteunt in iOS 6.

- Geen navigatie
- Geen Siri
- Geen Flyover
Flyover, 3D, Navigatie; zijn voorlopig allemaal nog zo mank als wat.

Daar heb je geen 4S of 5 voor nodig, want elk alternatief werkt beter (ook op een iPhone 4, of zelfs 3GS).

Siri is niet meer dan grappig, maar voor ons Nederlanders natuurlijk ook nog steeds niet lekker bruikbaar, En dat gaat voorlopig zeker niet veranderen.

Dan blijft er van iOS 6 weinig meer over waarvoor je specifiek een 4S of 5 nodig hebt.

Oké, van de laatste firmware-updates mis je AirPlay Mirroring.
Vind je dat belangrijk dan is inderdaad de keus vanaf een 4S beter.
  #15  
Oud 14-11-12, 23:12
stino90 stino90 is offline
• iOS 11.1
• 11.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2012
Locatie: België
Berichten: 319
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freestyle4all Bekijk bericht
Flyover, 3D, Navigatie; zijn voorlopig allemaal nog zo mank als wat.

Daar heb je geen 4S of 5 voor nodig, want elk alternatief werkt beter (ook op een iPhone 4, of zelfs 3GS).

Siri is niet meer dan grappig, maar voor ons Nederlanders natuurlijk ook nog steeds niet lekker bruikbaar, En dat gaat voorlopig zeker niet veranderen.

Dan blijft er van iOS 6 weinig meer over waarvoor je specifiek een 4S of 5 nodig hebt.

Oké, van de laatste firmware-updates mis je AirPlay Mirroring.
Vind je dat belangrijk dan is inderdaad de keus vanaf een 4S beter.
in de wetenschap dat de Nederlandse versie van Siri niet kan uitblijven, lijkt dat toch echt een argument pro 4s
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Het kiezen van geheugen voor de iPhone 5 kickass iPhone algemeen 19 01-10-12 20:42
Kan je ook nog een plaatje kiezen achter je home screen icoontjes? orli Archief 6 25-04-08 09:31

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:38.