iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   SIM-kaart Telfort verknippen naar NanoSIM (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/131395-sim-kaart-telfort-verknippen-naar-nanosim.html)

Guest-20180129142242 14-12-12 13:10

Het gaat hier niet over een micro sim, dus dat is helemaal niet relevant.

Ik zou aan beide kanten er een stukje afhalen, dit heb ik ook gedaan en zoals ik al meerdere keren vermeld heb. Werkt hij prima!

Yzord 14-12-12 13:16

Ik heb zelfs in Indonesië van een normale sim een micro sim gemaakt. Niet dat dat relevant is wat betreft de micro, maar het is gewoon te doen. Een andere nano dus als malletje gebruiken en een vijl gebruiken om het perfect passend te maken.

basvlug 14-12-12 13:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eric11 (Bericht 860667)
Ja maar mijn uitleg gaat over een micro sim en niet een gewone sim bij een micro sim gaat er niks van de chip af !!!!

Ja ok, dat is dan duidelijk ;-) Thanks anyway voor je moeite!

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 14 december 2012 om 13:28 ----------

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Florisboer (Bericht 860664)
Ik had toevallig ook een grote telfort sim ja. Die heb ik gewoon bijgeknipt tot nano sim formaat door er een klein stukje chip af te knippen. Werkte prima, ik heb ondertussen een ander abonnement, dus een andere (ook bijgeknipte) sim.

Aha dat is goed om te weten

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 14 december 2012 om 14:02 ----------

Dus zo zit dat dus :-)

http://i1161.photobucket.com/albums/...psfaed93de.png

basvlug 14-12-12 15:58

Hij is klaar! Ik heb hem netjes geknipt, beetje en voorzichtig bijgeveild, maar nu...."Plaats een geldige SIM-kaart!!" shit, hij pakt m niet, terwijl hij wel unlocked is (fabriek). Wat kan het zijn?

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 14 december 2012 om 16:02 ----------

YESSSSS!!! Ik, de stomkop, toch nog wat plakbandrestjes laten zitten op de chip...duuhhh!! Hij doet het, thanks a million allemaal!

Guest-20180129142242 14-12-12 18:44

Goed om te horen, veel plezier met je iPhone!

basvlug 14-12-12 18:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Florisboer (Bericht 860755)
Goed om te horen, veel plezier met je iPhone!

Dankje Floris!

Marnix95 23-01-13 13:23

hallo mensen, ik heb een simonly bij BEN. toen ik mijn iphone 5 kreeg meteen de kaart bewerkt tot nano sim, tenminste dat dacht ik. de chips van die ben simkaart blijken langer te zijn dan andere chips??¿ dus hij past never in het houdertje van de iphone, maar een stukje afgehaald van de chip maar dit gaf geen succes, nu doet ie het helemaal niet meer :( ik krijg zsm een nieuwe zeggen ze. heb gevraagd of ze dat kunnen zorgen dat mijn chip vierkant is ipv langwerpig, ben benieuwd of ze snappen wat ik bedoel

als ik mijn chip nogsteeds langwerpig heb hoe moet ik hem dan gaan bewerken?? kan ik deze dan ook gewoon laten knippen door zon tang? baal er wel van, als het nog steeds niet goed is stap ik wel over op tele2 die hebben wel nano simkaarten

knokki 17-12-13 20:50

Hier op de site word je een beetje bang gemaakt en zelfs hier:
How to cut your own Nano SIM card (with easy PDF template)
krijg je de indruk dat het vermaken tot een nanosim een secuur werkje is. Als je echter goed naar het plaatje kijkt van de nanosim via de Pdf (waarvan de link dus hierboven gegeven is) en dan met de schaar 4 randjes eraf haalt en dan nog even een hoekje maakt is het gepiept. Gewoon goed kijken. Ik heb net twee microsims in 2 minuten verknipt (niet letterlijk) en in 2 iPhones 5s gestopt. Als je de kleine lettertjes rechts onderaan de Pdf leest, zie dat dat dikteverhaal ook een non-issue is. In ieder geval gleden de SIMs er bij mij gewoon in............

Speedy400 19-12-13 21:41

Bij de tel winkel hebben ze daar speciale knip dingen voor, ga het niet zelf doen ik heb het namelijk zelf gedaan en ze kregen de simkaart er heel moeilijk in.

knokki 19-12-13 22:28

@Speedy400
Je schrijft "IK heb het namelijk zelf gedaan" en "ZE kregen de simkaart er heel moeilijk in".
Dus je hebt de SIM-kaart zelf verknipt en bent vervolgens naar een winkel gegaan om iemand te vragen de SIM-kaart in je toestel te krijgen? Raar verhaal....

Speedy400 19-12-13 22:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door knokki (Bericht 940733)
@Speedy400
Je schrijft "IK heb het namelijk zelf gedaan" en "ZE kregen de simkaart er heel moeilijk in".
Dus je hebt de SIM-kaart zelf verknipt en bent vervolgens naar een winkel gegaan om iemand te vragen de SIM-kaart in je toestel te krijgen? Raar verhaal....

Nee we hadden hem geknipt hij leek goed maar die stomme kaart paste niet dus ze hebben hem daar nog bijgeknipt met een speciaal apparaatje

knokki 19-12-13 22:50

Duidelijk!

suzuki2002 19-12-13 22:50

Micro naar nano kan je gewoon knippen . Zorg dat je iets te ruim knipt zodat je daarna nog precies kan bekijken waar je nog moet bijknippen .

Je kan gerust door het metaal knippen , heb er al 10 tallen geknipt en altijd hebben ze gewerkt

olretomba 19-12-13 22:57

Bij Phonehouse laten knippen. Geen centje pijn en werkt perfect

remundo7000 19-12-13 23:13

Ik heb een abonnement bij Ben, en die doen niet aan nanosim.
Dus heb ik bij dealextreme een simcutter besteld, een maand voor de 5s hier te koop was.
Het duurt namelijk een paar weken voor het aankomt, maar het bijknippen van een (micro)sim werkt perfect.

knokki 19-12-13 23:20

Nanosimknipper voor 7,45 incl. verzending via de markt bij u thuis: start *-*de goedkoopste online markt bij u thuis

Speedy400 20-12-13 21:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door knokki (Bericht 940742)
Duidelijk!

Mooi zo, hahaha

basvlug 27-12-13 13:56

Dat knippen ging heel goed en dwars door metaal, geen probleem, werkte als een zonnetje!


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:45.