iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Bug? pincode eenvoudig omzeilen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/131968-bug-pincode-eenvoudig-omzeilen.html)

Guest-20180925190238 27-12-12 08:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door suzuki2002 (Bericht 863165)
Zeker 10 daarvan waar een pincode opzit wordt dan de stap overgeslagen.en kan je zo de phone in . Heb mijn klanten er altijd bij zitten en die schrikken dan wel . ( die kunnen geen uur zonder dat ding )

Voorheen was de simcode ook zo te omzeilen maar dat was voor de 6.0 update

Het gaat hier dus alleen om de toegangscode tot de iphone

Tjonge, Tjonge :confused: De toegangscode van een iDevice zit in een versleutelde SQLite3 database (met nog vele andere database entries). Die toegangscode gaat écht niet uit die database verdwijnen omdat je de accu losgekoppeld hebt. De iOS daemons slaan nooit stappen over en zeker niet die van het controleren van de Keychain.

En de SIM-pincode staat op de SIM-kaart. Die pincode heeft niets te maken met welke versie van iOS dan ook. Het zal jou waarschijnlijk niet bekend zijn maar de SIM-pincode blijft zelfs op de SIM-kaart staan als je deze verwijderd uit de iPhone en in een andere mobiele telefoon stopt. Of als je de SIM-kaart gewoon een paar maanden niet gebruikt.

Ik kan heel goed begrijpen dat jouw "klanten" soms schrikken.

suzuki2002 27-12-12 09:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door arjan95 (Bericht 863200)
Als je echt erin kan komen door de accu te verwijderen (wat mij onmogelijk lijkt), dan zijn de iPad en de iPod touch tenminste nog veilig, want daar is de batterij echt gesoldeerd, en kan die dus niet zomaar worden verwijderd.


Nee arjan is niet onmogenlijk. Gebeurt hier elke dag .

En inderdaad ipad en ipod zijn wat dat betreft een stuk veiliger .

rubbererobbie 27-12-12 09:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door suzuki2002 (Bericht 863268)
Nee arjan is niet onmogenlijk. Gebeurt hier elke dag.

Blijf in je eigen "sprookjes"geloven .......maar ga niet andere overtuigen ....:d

suzuki2002 27-12-12 09:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 863264)
Tjonge, Tjonge :confused: De toegangscode van een iDevice zit in een versleutelde SQLite3 database (met nog vele andere database entries). Die toegangscode gaat écht niet uit die database verdwijnen omdat je de accu losgekoppeld hebt. De iOS daemons slaan nooit stappen over en zeker niet die van het controleren van de Keychain.

En de SIM-pincode staat op de SIM-kaart. Die pincode heeft niets te maken met welke versie van iOS dan ook. Het zal jou waarschijnlijk niet bekend zijn maar de SIM-pincode blijft zelfs op de SIM-kaart staan als je deze verwijderd uit de iPhone en in een andere mobiele telefoon stopt. Of als je de SIM-kaart gewoon een paar maanden niet gebruikt.

Ik kan heel goed begrijpen dat jouw "klanten" soms schrikken.


Ik heb het hier niet gehad over de simpincode maar alleen over de toegangscode




Achteraf zijn deze mensen altijd blij dat ze bij mij zijn geweest en niet hebben op gestuurD. Naar 1 of ander reparatiecentrum.

Ik adviseer de rest die dit leest als je opstuurd wis je gehele telefoon zodat er geen gevoelige gegevens misbruikt kunnen worden .


En zodra mensen zeggen dat het onmogenlijk is , krab dan twee keer achterr je oor , ze kunnen dan wel eens verkeerde bedoelingen hebben. Mocht je je phone daar achterlaten

Guest-20180925190238 27-12-12 09:13

@Suzuki2002

Citaat:

Ik heb het hier niet over de simpincode maar om de toegangspincode .
Je gaat nu toch niet zeggen dat ik woorden in jouw mond leg, hé :confused:

Citaat:

Voorheen was de simcode ook zo te omzeilen maar dat was voor de 6.0 update

suzuki2002 27-12-12 09:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 863272)
@Suzuki2002



Je gaat nu toch niet zeggen dat ik woorden in jouw mond leg, hé :confused:



Je gaat toch niet zeggen dat men hier geen typfouten mag maken op dit forum he?..?

Guest-20180925190238 27-12-12 09:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door suzuki2002 (Bericht 863273)
Je gaat toch niet zeggen dat men hier geen typfouten mag maken op dit forum he?..?

Nee, typefouten maakt iedereen, dat is niet zo erg :) Maar jij maakt wel erg veel "typefouten" zoals die "typefout" over het "monteren van een APN" (APN = Apple Part Number). En nu deze "typefouten" weer.

Succes verder met jouw "handeltje" :D

suzuki2002 27-12-12 09:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 863274)
Nee, typefouten maakt iedereen, dat is niet zo erg :) Maar jij maakt wel erg veel "typefouten" zoals die "typefout" over het "monteren van een APN" (APN = Apple Part Number). En nu deze "typefouten" weer.

Succes verder met jouw "handeltje" :D



Sommige mensen zijn beter met de handjes dan met typen van de nedelandse taal . ( lekker belangerijk)
wellicht is het bij jou net anders om.
En jij weet net zo goed als ik dat ik met apn de complete batterij bedoelde.

Triest hoor .

rubbererobbie 27-12-12 09:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door suzuki2002 (Bericht 863270)

En zodra mensen zeggen dat het onmogenlijk is , krab dan twee keer achterr je oor , ze kunnen dan wel eens verkeerde bedoelingen hebben. Mocht je je phone daar achterlaten

Prima, ik weet beter , maar als ik jouw tekst lees , en dan even refereer aan je verkeerde bedoelingen voor de ongelovige , ben k bang dat jij geen goede bedoelingen hebt hiermee.

Ik zou even met apple contact opnemen, en deze grote bug vermelden , en de oplossing om dit tegen te gaan, ze zijn hier zeer erkentelijk in ......

Kunnen ze gelijk hun software herschrijven ....

Suc6 met je handel .....:D

ballegooier 27-12-12 10:12

Hm ik volg dit draadje met interesse maar ik begrijp ook niet goed wat Suzuki nu precies claimt/beweert.
Na kortstondig (?) de batterij los gehad te hebben, hoeft ergeren iOS toegangscode ingevoerd te worden? Vraagt iOS dan om een 'nieuwe' of helemaal niet?
En dat typefoutje over simpincode helpt de verwarring overkomen, niet, nee :)

Wat volgens mij net zo gemakkelijk is bij het kwijt zijn van de iOS toegangscode (dus niet de simpincode; die kun je gewoon met een puk deblokkeren) is je iPhone herstellen in iTunes op je computer.

Vervolgens een (recente) reservekopie terugzetten van je iPhone (toen die al een iOS toegangscode had)


Als iTunes klaar is met je iPhone vraagt je iPhone direct om een nieuwe toegangscode. Die kun je vervolgens zelf invoeren. Dit meen ik mij tenminste te herinneren. Correct me if I'm wrong. Hoef je geen iPhone voor open te maken, of batterij voor los te solderen.

suzuki2002 27-12-12 10:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door rubbererobbie (Bericht 863276)
Prima, ik weet beter , maar als ik jouw tekst lees , en dan even refereer aan je verkeerde bedoelingen voor de ongelovige , ben k bang dat jij geen goede bedoelingen hebt hiermee.

Ik zou even met apple contact opnemen, en deze grote bug vermelden , en de oplossing om dit tegen te gaan, ze zijn hier zeer erkentelijk in ......

Kunnen ze gelijk hun software herschrijven ....

Suc6 met je handel .....:D


Denk dat apple wel meekijkt , en weten hier best wel iets van.
Trek je conclusie . Ik deel dit met de zogenoemde ongelovigen. Zoals eerder vermeld word .

Apart om zo je forumleden te formuleren , dat zegt wel iets overjezelf .

RWK 27-12-12 10:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door suzuki2002 (Bericht 863299)
Denk dat apple wel meekijkt , en weten hier best wel iets van.
Trek je conclusie . Ik deel dit met de zogenoemde ongelovigen. Zoals eerder vermeld word .

Apart om zo je forumleden te formuleren , dat zegt wel iets overjezelf .

Als jij nou gewoon verder gaat dromen dan andere hier op dit forum te gaan misleiden met je praatjes. ;)

rubbererobbie 27-12-12 10:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door suzuki2002 (Bericht 863299)
Denk dat apple wel meekijkt , en weten hier best wel iets van.

nee , want dat was dan zeker met de IOS update "meegenomen"

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door suzuki2002 (Bericht 863165)

Voorheen was de simcode ook zo te omzeilen maar dat was voor de 6.0 update

Het gaat hier dus alleen om de toegangscode tot de iphone

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door suzuki2002 (Bericht 863299)
Trek je conclusie . Ik deel dit met de zogenoemde ongelovigen. Zoals eerder vermeld word .

Apart om zo je forumleden te formuleren , dat zegt wel iets overjezelf

Nee je hoeft niet lang te wachten 15 minuten is genoeg

Heb er 10 a 15 in de week .

Zeker 10 daarvan waar een pincode opzit wordt dan de stap overgeslagen.en kan je zo de phone in . Heb mijn klanten er altijd bij zitten en die schrikken dan wel . ( die kunnen geen uur zonder dat ding )

Voorheen was de simcode ook zo te omzeilen maar dat was voor de 6.0 update

Het gaat hier dus alleen om de toegangscode tot de iphone


Tsja vul zelf de plaatjes in , ik kan je puberaal gedrag heel goed voorstellen , en zeker dat er wekelijks tientallen mensen bij je komen om zo het truukje van de aap :p mogen aanschouwen,
:d
Zoals gezegd ; droom lekker verder , en probeer niet jouw droom op andere mensen over te brengen....
Toedeloe......:P

suzuki2002 27-12-12 12:40

Whoeeeeee. Heb hier een gevoelige snaar geraakt .

Ik kan me nu voorstellen dat jullie je betrapt voelen .
Mensen kijk uit waar je je iphone achterlaat

Werner1963 27-12-12 12:43

Met welke reden komen ze dan af om de toegangscode te wissen ?

suzuki2002 27-12-12 12:48

Geen idee en de toegangscode wordt niet gewist ( hier heb ik het ook nie over gehad).

Hij slaat 9 van de 10 keer bij de eerste opstart deze handeling over .
Als je hem hierna vergrendeld en weer ontgrendeld vraagt hij gewoon weer om de toegangscode

debroei 27-12-12 13:14

waarom al die moeite doen als het met een simpele herstel is opgelost?
Ik zeg post eens een filmpje op YOutube waarbij de demonstreert wat er nu precies gebeurt.
Als ik het goed begrijp kun je door het loskoppelen eenmalig je telefoon in,en kun je dus niet een nieuwe toegangscode instlellen of iets. Waarom dan deze handeling doen?

Citaat:

Ik adviseer de rest die dit leest als je opstuurd wis je gehele telefoon zodat er geen gevoelige gegevens misbruikt kunnen worden .
Als je dit kunt doen dan heb je toch nog toegang en kan je er nog in?
En je gegevens wissen als je opstuurt, tsja als je "gevoelige" info er op hebt staan misschien. Maar in de meeste gevallen lijkt me deze handeling overbodig.

Starscreamer 14-02-13 15:49

Pincode iPhone met gemak te omzeilen - Digitaal - Telegraaf.nl [24 uur actueel, ook mobiel] [Digitaal] :confused: no steeds!

Guest-20180925190238 14-02-13 15:53

Daar moet je toch De Telegraaf niet voor lezen :rolleyes:

iPhone-codeslot makkelijk te omzeilen in iOS 6 - iPhoneclub.nl

Starscreamer 14-02-13 15:54

:d oeps :o maar ze hebben hier over 6.1 en bug zit er nog in :P


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:00.