//

iPhone 4 nog kopen?

iPhone 4 nog kopen? discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik denk er aan binnenkort een iPhone 4 (nieuw) te kopen, maar doordat deze al enkele jaren oud is, ben ik niet helemaal zeker. Ik ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 24-12-12, 15:53
mVercruysse mVercruysse is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2012
Berichten: 3
Standaard iPhone 4 nog kopen?

Ik denk er aan binnenkort een iPhone 4 (nieuw) te kopen, maar doordat deze al enkele jaren oud is, ben ik niet helemaal zeker.

Ik zou om de volgende redenen voor een iPhone 4 kiezen: goedkoopst, ik kom toe met 8Gb, Siri heb ik niet nodig,... Ik heb momenteel een iPod Touch 4g -die dacht ik zowat dezelfde snelheid heeft als de iPhone 4(?)- en deze werkt voor mij snel genoeg.

Zoals reeds gezegd twijfel ik nog, omdat de iPhone 4 ondertussen al enkele jaren geleden uitgebracht is. Is het snelheidsverschil met de 4S of 5 niet te groot? Is zijn batterijduur in vergelijking redelijk? Zal hij nog een tijdje meekunnen met de updates van iOS? Momenteel gebruik ik als gsm nog een erg goedkope Nokia, dus ik ben niet iemand die telkens de laatste iPhone wil hebben, maar ik zou toch graag nog over een jaar of 2-3 kunnen genieten ervan. Graag jullie advies
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 24-12-12, 15:55
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.082
Standaard

Bij Apple weet je het nooit.

De eerste iPad wordt in iOS 6 al niet meer ondersteund, maar de minder krachtige iPhone 3GS nog steeds wel...
__________________
We are one, but we are not the same... Talk to each other!
  #3  
Oud 24-12-12, 17:51
mVercruysse mVercruysse is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2012
Berichten: 3
Standaard

Bedankt voor je antwoord!

Is het inderdaad zo dat de iPhone 4 even snel (zelfs iets sneller?) werkt dan de iPod Touch 4g? En is ook de batterijduur vergelijkbaar?
  #4  
Oud 24-12-12, 17:55
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mVercruysse Bekijk bericht
En is ook de batterijduur vergelijkbaar?
Dat is zo goed als onmogelijk want de iPhone kan ook GSM/GPRS/EDGE/UMTS/HSPDA gebruiken wat de iPod Touch niet kan.

Beiden hebben dezelfde processor maar de iPhone 4 heeft meer werkgeheugen. 512 MB vs. 256 MB.
  #5  
Oud 24-12-12, 18:38
Popsie Popsie is offline
• iOS 11.2
• 11.2
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: May 2008
Locatie: Gent
Berichten: 202
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Dat is zo goed als onmogelijk want de iPhone kan ook GSM/GPRS/EDGE/UMTS/HSPDA gebruiken wat de iPod Touch niet kan.

Beiden hebben dezelfde processor maar de iPhone 4 heeft meer werkgeheugen. 512 MB vs. 256 MB.
Waarom geef jij daar nog een antwoord op ?
  #6  
Oud 24-12-12, 18:42
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Popsie Bekijk bericht
Waarom geef jij daar nog een antwoord op ?
Waarom niet?
  #7  
Oud 24-12-12, 18:50
Popsie Popsie is offline
• iOS 11.2
• 11.2
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: May 2008
Locatie: Gent
Berichten: 202
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Waarom niet?
Omdat er soms sommige berichten meer belangrijk zijn ?
  #8  
Oud 24-12-12, 18:52
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Popsie Bekijk bericht
Omdat er soms sommige berichten meer belangrijk zijn ?
Welke berichten zijn er belangrijker? En hoe stelt men de belangrijkheid van een bericht vast?
  #9  
Oud 24-12-12, 19:00
freestyle4all freestyle4all is offline
• iOS 7.1.2
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2010
Locatie: soest
Berichten: 517
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mVercruysse Bekijk bericht
Ik denk er aan binnenkort een iPhone 4 (nieuw) te kopen...
Ik heb vorige maand een iPhone 4 gekocht (nieuw voor 325 euro bij Saturn).

Deze doet alles wat ik van een telefoon verlang op een behoorlijke snelheid.
Zware apps als navigatie e.d. draaien uitstekend.
En voorlopig zullen de iOS updates ook nog wel worden meegenomen.

Geen enkele reden dus om deze te laten liggen.

Natuurlijk; als je een iPhone 5 koopt heb je een snellere telefoon, zul je langer iOS updates krijgen, en kun je waarschijnlijk een paar jaar langer met je telefoon doen. Tegen een vette meerprijs, dat wel.

Als je over twee jaar je iPhone 4 verkoopt krijg je er met gemak nog meer dan de helft van je aankoopbedrag van terug. Dus je risico en afschrijving is gewoon vrij gering.

Lekker gaan kopen zou ik zeggen!!
  #10  
Oud 24-12-12, 19:10
flashingst flashingst is offline
• iOS 7.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2010
Berichten: 575
Standaard

Heb eergisteren een tweedehands 3Gs 16GB overgenomen en die draait bijna alles nog soepel! Ben niet bang voor de iPhone 4.
  #11  
Oud 24-12-12, 19:29
Werner1963 Werner1963 is offline
• iOS 15.4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2011
Berichten: 1.713
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freestyle4all Bekijk bericht
Ik heb vorige maand een iPhone 4 gekocht (nieuw voor 325 euro bij Saturn).





Als je over twee jaar je iPhone 4 verkoopt krijg je er met gemak nog meer dan de helft van je aankoopbedrag van terug. Dus je risico en afschrijving is gewoon vrij gering.

Lekker gaan kopen zou ik zeggen!!
De iPhone 4 16GB was 650 EUR 2 jaar geleden en nu 2de hands rond de 250 EUR

Dat is toch minder dan de helft + de nodige protectie die in de 2 jaar nodig geweest zijn om hem krasvrij te houden.

Ik vermoed dat de iPhone 4 maar 1 jaar updates zal krijgen

De updates zijn niet altijd een verbetering
  #12  
Oud 24-12-12, 19:31
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Werner1963 Bekijk bericht
Ik vermoed dat de iPhone 4 maar 1 jaar updates zal krijgen
Waarom vermoed je dat? De iPhone 3GS krijgt al updates sinds 2009.
  #13  
Oud 24-12-12, 19:37
freestyle4all freestyle4all is offline
• iOS 7.1.2
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2010
Locatie: soest
Berichten: 517
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Werner1963 Bekijk bericht
De iPhone 4 16GB was 650 EUR 2 jaar geleden en nu 2de hands rond de 250 EUR

Dat is toch minder dan de helft...
Dat is minder dan de helft ja.

Maar de iPhone 4 van nu kost om te beginnen al de helft.

En een prijs van 150 tot 200 euro voor een iPhone van 2 jaar oud is zéér eenvoudig te krijgen.
  #14  
Oud 24-12-12, 21:42
RWK's schermafbeelding
RWK RWK is offline
• iOS 1.0.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: root
Berichten: 1.322
Standaard

Als je niet veel uit te geven heb voldoet een iPhone 4 prima hoor. Je zit alleen met de 8GB geheugen. Je loopt alleen dan wel met een iPhone. Vrijwel alle apps werken, bij de zware apps zal er alleen langere laadtijd zijn. Voor de 4 zal er zeker nog ondersteund worden. Zo traag is het toestel helemaal niet eens! Het hangt ervan af wat jij ermee wilt gaan doen
  #15  
Oud 26-12-12, 10:17
Techfreak Techfreak is offline
• iOS 10.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2012
Locatie: België
Berichten: 1.411
Standaard

Hoe zit het eigenlijk met de 'death grip' bij de iPhone 4?
  #16  
Oud 26-12-12, 13:48
Gilles111 Gilles111 is offline
• iOS 10.1.1
• 9.3.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2012
Locatie: Dordrecht
Berichten: 303
Standaard

Heb zelf ook een 4, geen problemen te melden. Enige wat je wel eens merkt is dat je geheugen iets tekort schiet. Een keer uit en weer aan zetten is voldoende.

Wat betreft de updates, iOS 6.0.2 is niet voor de 4, alleen voor de 4S en 5. Geen idee of bv 6.1 of 6.0.3 wel weer door de 4 worden opgepikt. Maar ook als dat niet het geval is dan zullen apps voorlopig nog wel geschikt zijn voor de 4. Hoewel het moment dat bv whatsapp niet meer wil draaien op de 4 (zoals nu op de 3G) natuurlijk wel dichterbij komt. Kan nog 2 jaar duren, kan ook over 3 maanden zijn...

Die death grip heb ik geen last van, heb m'n iPhone in een case zitten, een paar vrienden van me hebben geen case en die hebben er nooit over geklaagd. Heb het wel eens uitgeprobeerd en je ziet wel dat het bereik iets naar beneden gaat als je de death grip toepast.
__________________
Het is niet de vraag of iets een keer gebeurt maar wanneer...
  #17  
Oud 26-12-12, 13:53
Techfreak Techfreak is offline
• iOS 10.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2012
Locatie: België
Berichten: 1.411
Thumbs up

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gilles111 Bekijk bericht
Heb zelf ook een 4, geen problemen te melden. Enige wat je wel eens merkt is dat je geheugen iets tekort schiet. Een keer uit en weer aan zetten is voldoende.

Wat betreft de updates, iOS 6.0.2 is niet voor de 4, alleen voor de 4S en 5. Geen idee of bv 6.1 of 6.0.3 wel weer door de 4 worden opgepikt. Maar ook als dat niet het geval is dan zullen apps voorlopig nog wel geschikt zijn voor de 4. Hoewel het moment dat bv whatsapp niet meer wil draaien op de 4 (zoals nu op de 3G) natuurlijk wel dichterbij komt. Kan nog 2 jaar duren, kan ook over 3 maanden zijn...

Die death grip heb ik geen last van, heb m'n iPhone in een case zitten, een paar vrienden van me hebben geen case en die hebben er nooit over geklaagd. Heb het wel eens uitgeprobeerd en je ziet wel dat het bereik iets naar beneden gaat als je de death grip toepast.
Ok bedankt. iOS 6.0.2 is enkel voor de 5 dacht ik. Heb op men 4S in ieder geval geen melding gehad.

Heb ondertussen maar een 4S besteld voor mijn vriendin. Witte 4S'en zijn trouwens vrij moeilijk te krijgen heb ik gemerkt. (in België dan toch). Enkel via de Apple Online Store zijn ze altijd voorradig.
  #18  
Oud 27-12-12, 01:45
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mVercruysse Bekijk bericht
Ik denk er aan binnenkort een iPhone 4 (nieuw) te kopen, maar doordat deze al enkele jaren oud is, ben ik niet helemaal zeker.

Ik zou om de volgende redenen voor een iPhone 4 kiezen: goedkoopst, ik kom toe met 8Gb, Siri heb ik niet nodig,... Ik heb momenteel een iPod Touch 4g -die dacht ik zowat dezelfde snelheid heeft als de iPhone 4(?)- en deze werkt voor mij snel genoeg.

Zoals reeds gezegd twijfel ik nog, omdat de iPhone 4 ondertussen al enkele jaren geleden uitgebracht is. Is het snelheidsverschil met de 4S of 5 niet te groot? Is zijn batterijduur in vergelijking redelijk? Zal hij nog een tijdje meekunnen met de updates van iOS? Momenteel gebruik ik als gsm nog een erg goedkope Nokia, dus ik ben niet iemand die telkens de laatste iPhone wil hebben, maar ik zou toch graag nog over een jaar of 2-3 kunnen genieten ervan. Graag jullie advies
Nu nog nieuw een iPhone 4 kopen? Goed zot man, doe dat niet.
De 4s zal zeker nog in 2013 meedraaien, sowieso, maar in 2014 zal het een beetje minder zijn en mss geen volledige updates meer krijgen.

Wil je echt nog 2-3jaar genieten dan koop je het beste de iPhone 5, sowieso.
  #19  
Oud 27-12-12, 03:24
Gilles111 Gilles111 is offline
• iOS 10.1.1
• 9.3.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2012
Locatie: Dordrecht
Berichten: 303
Standaard

Uiteraard is het laatste model altijd de beste keus als het gaat om meegaan qua updates en specificaties. Maar als je het niet nodig hebt en graag wat goedkoper uit wil zijn dan is een 4 of 4S geen slechte keus.

Heb zelf dit najaar bewust gekozen om voor een jaar een sim-only abo te nemen en mijn 4 te blijven gebruiken (na abo van 2 jaar). ga komende zomer/najaar als ik weer kan verlengen wel de 5 aanschaffen. Verwacht dat dan de 5S of 6 uit is en ik de 5 tegen een wat schappelijkere prijs kan kopen
  #20  
Oud 09-01-13, 09:29
Werner1963 Werner1963 is offline
• iOS 15.4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2011
Berichten: 1.713
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Waarom vermoed je dat? De iPhone 3GS krijgt al updates sinds 2009.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Werner1963 Bekijk bericht
De iPhone 4 16GB was 650 EUR 2 jaar geleden en nu 2de hands rond de 250 EUR

Dat is toch minder dan de helft + de nodige protectie die in de 2 jaar nodig geweest zijn om hem krasvrij te houden.

Ik vermoed dat de iPhone 4 maar 1 jaar updates zal krijgen

De updates zijn niet altijd een verbetering
Nu heb ik opgemerkt dat er in de ios 6 een functie niet ge-update werd door apple. namelijk: iPhone-muziek 's avonds intomen.
Er zijn wellicht nog functies die niet meer ge-update zijn.

Er zijn ook apps die enkel werken op de iphone 5

Wat zal dit binnen een jaar zijn. ? (ready to buy a new phone )
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Iphone 3g(s) nu nog kopen? bco Koopinformatie Nederland 1 21-06-10 13:31
Nu nog iphone 3G(s) kopen of wachten op de 4G??? Martijniphone Koopinformatie Nederland 63 25-05-10 18:25
iPhone kopen of nog wachten ? Hama Koopinformatie Nederland 1 03-10-09 12:26
Nu nog een iphone kopen? AlainProviste Koopinformatie Nederland 10 12-02-09 00:53
iPhone nog steeds kopen? bas2k Koopinformatie Nederland 16 14-03-08 16:12

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:06.